Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke sent mail fra clienter på nettverket (Telenor adsl)


Anbefalte innlegg

Jeg har telenor adsl 1024/256.

Jeg har en server som kjører Win2k. Denne maskinen har 2 nettverkskort. Det ene kortet er koblet til adsl modem, det andre til en switch. Alle pcene på nettverket er koblet til denne switchen.

Jeg bruker standard ICS(internet connection sharing) som er innebygd i win2k.

Problemet er at jeg ikke kan sende mail, dcc fra irc, sette opp servere på feks b.net, bruke dc, osv. På noen av client maskinene på nettverket. Alt dette fungerer på Server maskinen som er tilkoblet adsl modemet.

Dette er feilen som kommer når jeg prøver å sende mail fra en client. (har samme mail oppsett på server, og der virker det)

 

"The server does not support a SSL connection. Account: 'pop.online.no', Server: 'smtp.online.no', Protocol: SMTP, Server Response: '250 HELP', Port: 25, Secure(SSL): Yes, Server Error: 250, Error Number: 0x800CCC7D"

 

Noen som kan hjelpe?

 

En annen liten ting.. Jeg har hatt adsl 1024/256 i 18 måneder snart. (det var 1års binding når jeg kjøpte) Må jeg begynne å betale for hver GB jeg laster ned fra og med 01.02.03? eller er dette bare for nye kunder?

 

PS: Det gikk heller ikke an å poste noe i dette forumet på client maskinene, det måtte gjøres fra server :-?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

"The server does not support a SSL connection. Account: 'pop.online.no', Server: 'smtp.online.no', Protocol: SMTP, Server Response: '250 HELP', Port: 25, Secure(SSL): Yes, Server Error: 250, Error Number: 0x800CCC7D"

 

Noen som kan hjelpe?

 

En annen liten ting.. Jeg har hatt adsl 1024/256 i 18 måneder snart. (det var 1års binding når jeg kjøpte) Må jeg begynne å betale for hver GB jeg laster ned fra og med 01.02.03? eller er dette bare for nye kunder?

 

PS: Det gikk heller ikke an å poste noe i dette forumet på client    maskinene, det måtte gjøres fra server  :-?

 

Det ser ut som klientene prøver og logge på kryptering, sjekk dette i egenskaper og skru det av.

Dette med 1GB er kun for de som kjøper Nye online ADSL, det er ingen endringer på de andre tilbudene.

Lenke til kommentar

Nei, kjører ikke noe mail server. Eneste som er på server maskinen er internett deling + at kazaa står på. Og som sagt, det er ikke bare at jeg ikke kan sende mail. Kan ikke sende sender filer på irc, icq heller. Eller poste på dette forumet. En ting jeg bør nevne er at jeg har satt ned MTU på alle clientene fra 1500 til 1472. Dette var nødvendig for at man skulle kunne lese inn alle netsider på clientene.

Lenke til kommentar
Nei, kjører ikke noe mail server. Eneste som er på server maskinen er internett deling + at kazaa står på. Og som sagt, det er ikke bare at jeg ikke kan sende mail. Kan ikke sende sender filer på irc, icq heller. Eller poste på dette forumet. En ting jeg bør nevne er at jeg har satt ned MTU på alle clientene fra 1500 til 1472. Dette var nødvendig for at man skulle kunne lese inn alle netsider på clientene.

 

Dette med websidene er et kjent problem som løses lettest med og sette opp TN sin proxyserver i webleseren. DCC på IRC er et problem på de fleste NAT/routerløsninger det samme vil jeg tro plager ICQ.

Lenke til kommentar

Ja nå virker det å sende mail :p

Jeg slo bare av SSL på clientene...

Takk for hjelpen.

 

Dette med irc og icq og sendig av filer er det egetlig ikke så nøye med. Men det er litt plagsomt at det ikke virker...

 

Hva er TN sin proxyserver? og hvordan setter man det opp i webleseren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...