Gå til innhold

Ting som er hyggelige og gjør deg glad


Gjest Slettet-Axby2kEH

Anbefalte innlegg

Kommer ann på hvordan du definerer "smart".

 

Men det har vel blitt bevist at høyere IQ gir en større sjanse for suksess i livet.

 

 

Det jeg mener er at IQ ikke viser hvor smart man er, men ens egenskap til å gjøre en spesifikk type oppgave. Ta for eksempel de som er geniale i matte, men eier ikke sosiale egenskaper eller evnen til å tenke konsekvenser av egne handlinger.

 

Her er lesestoff for helgen:

http://www.psychologytoday.com/blog/beautiful-minds/200910/intelligent-testing

http://select.nytimes.com/2007/09/14/opinion/14brooks.html?_r=0

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2779444/

 

 

B5TgS.jpg

Endret av Gavekort
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan jeg ikke si meg uenig i nei. Men ser ingen grunn til at folk skal bruke Mensa til å rakke ned på andre for å være "uintelligente mennesker".

 

Personlig har jeg aldri tatt en IQ test, og det er for slippe å ha nok en ting jeg må kjekle med folk om.

Om noen spør: "Jeg har en IQ på 120. Hva er din IQ?" så har jeg gleden med å si "Vet ikke" istedet for å kave med hvem som er best til å løse logiske oppgaver, ødelegge min egen selvtillit fordi jeg fikk færre poeng eller skade forhold fordi jeg fikk flere poeng enn den andre personen.

 

Edit: Siden jeg er verdensmester til å skape OT her. At jeg skal legge meg nå gjør meg glad!

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

IQ er ikke alfa-omega nei, men jo høyere, jo bedre. Det er vel ingen uenige med?

Kinda.. IQ er jo en av flere måter å være smart på. Det går vel igjen noen fellestrekk blant folk med høy IQ? Sikkert langt i fra alle, men jeg ville i hvert fall ikke vært for smart på den måten så det går utover det sosiale og følelsene til en grad jeg forestiller meg

Lenke til kommentar

Kinda.. IQ er jo en av flere måter å være smart på. Det går vel igjen noen fellestrekk blant folk med høy IQ? Sikkert langt i fra alle, men jeg ville i hvert fall ikke vært for smart på den måten så det går utover det sosiale og følelsene til en grad jeg forestiller meg

En av de største likhetstrekkene mellom de med høy IQ, er suksess senere i livet, men det er også en del høy-intelligente personer som feiler. Dette fordi høy IQ alene ikke er nok til å lykkes, men man er også avhengig av andre egenskaper, og støtte rundt seg.

 

Men det er et uendelig komplisert tema, og ingen kan si at en med 100 IQ er mindre verdt enn en med 120. Alle har sine styrker og svakheter, men høy IQ betyr ikke nødvendigvis at man har "den og den" svakheten.

 

Finnes sikkert en jævel som er "ekspert" på samtlige felt. :p

Som en av de som er på helt motsatt side av "The Bell Curve" enn hva fks du er, så må jeg si meg helt uenig i den påstanden. Det er rett og slett et helvete å måtte omgås med normalt intelligente mennesker, eller gud forby dere som havner på venstre side av kurven.

 

Du kan jo tenke deg selv, det blir som om du var nødt til å leve i et samfunn bestående hovedsaklig av apekatter.

Du kan jo bevise din overlegenhet med å faktisk poste et autentisk resultat av IQ-testen? Siden du er så smart, har jo du ingenting å frykte fra oss mindre intelligente individer?
Lenke til kommentar

 

Sjekket ut hva dette var, og det ser jo veldig moro ut!

Hvor kjøpte du den, og hva kostet den?

Kom tilfeldig over den for ett år siden, da kun som et consept art. 3 måneder etterpå hadde de opprettet Kickstarter-prosjekt for finansiering og responsen var enorm. Man kunne gi støtte hvor mye man ville og få produktet deretter. Jeg støttet $99 og får en god startpakke. Nå kan man kjøpe kun penn og noen plastikk for $99 fra deres sider.

Lenke til kommentar

Bytta strømleverandør for noen måneder siden - stussa på at strømregningen var usaklig høy for en enslig og økonomisk kar som var mye mer på jobb enn hjemme - og har de siste månedene betalt omtrent en tredjedel av det jeg gjorde før jeg bytta. Og det i vintermånedene, kontra sommermånedene hos forrige leverandør. Hyggelig å spare penger.

 

Enda mer hyggelig å offentlig hakke ned på et svindlerfirma, forøvrig. Hold dere unna Telinet som strømleverandør, folkens. Usj.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...