Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Hvorfor ikke, istedenfor å sugercoate noe som ovbiously er et ønske om å treffes for litt sengekos. Hvorfor skulle du ellers ta kontakt? Det kommer hun til å skjønne med en gang du nevner at du skal til *by*, det eneste som kommer til å skje da er at du fremstår som uten baller, selv om det kanskje kan fungere det også såklart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

K. Jeg ser forsåvidt poenget. Egentlig er jo det helt latterlig at jeg bare ikke skriver hei til hun på face-chat. Worst-case: hun aner ikke hvem jeg er, vil ikke ha noe med meg å gjøre, saken er glemt, og jeg kan treffe noen nye i "by".

Best-case: hun blir positivt overrasket og er faktisk keen på å treffes.

 

Men jeg tenker noe sånn:

Jeg: Hei. Husker du meg? Jeg okkuperte sengen din for en natt for 1 år siden. Hvordan går det?

 

Er jeg helt off eller er det en mulig "åpner"?

Endret av doofhetz
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke, istedenfor å sugercoate noe som ovbiously er et ønske om å treffes for litt sengekos. Hvorfor skulle du ellers ta kontakt? Det kommer hun til å skjønne med en gang du nevner at du skal til *by*, det eneste som kommer til å skje da er at du fremstår som uten baller, selv om det kanskje kan fungere det også såklart.

Det er både og, dette. Man kan selvfølgelig legge det klart frem som en "Hei, pule?"-situasjon. Det kan gå helt greit, man unngår spill og alt er i orden. Det man derimot kan oppleve er at hun ikke setter pris på denne direkte "kun for sex"-innstillingen. Det er mulig hun foretrekker en litt stiligere approach hvor man er subtil og, selv om man ganske raskt gjør intensjonene klare, er litt mer diskre. Personlig ville jeg ikke gamblet alt på å bare si det rett ut, men heller spilt det litt cool. Jeg spør aldri jenter om de vil ha sex, jeg spør om de vil ta seg et glass vin eller "bare henge litt hos meg" - det slår meg som litt trashy å snakke så åpent om det før man er i situasjonen. Så snart man er i gang så kan man selvfølgelig si hva man vil, men før det er vi diskre og "wink wink" om det hele.

 

doofhetz: Forferdelig åpningsreplikk. Be cool. Tenk på hva en klassisk, stilig person ville gjort i din situasjon. Anta at hun husker deg, ikke nevn at dere hadde en ONS med mindre hun gjør det og få det over i en flørte-stemning. Det burde være mer enn nok til å gjøre intensjonene dine klare uten at hun føler seg billig eller som en bootycall. Det er en grunn til at begrepet "anti-slut defense" finnes innenfor pickup, jenter vil framfor alt ikke føle seg billig. Din jobb er å gjøre det dere gjør til noe stilig og sexy, ikke noe billig og "tja, hvorfor ikke?".

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker Dorian sin tilnærming. Kall meg gjerne old fashioned, men føler det blir feil i denne situasjonen å kjøre på så direkte.

 

Problemet mitt er som jeg sa at jeg ikke har hatt kontakt med denne jenten på 1 år, og når jeg nå skal ta kontakt med henne igjen er det ikke sikkert at hun husker meg så bra. Det var kun snakk om ONS og et par meldinger dagen derpå og det er all kontakt jeg har hatt med henne. Det er liksom utgangspunktet mitt. For all del, det er ikke snakk om mitt livs kjærlighet eller noe i den dur, kun snakk om et nytt ONS. Så om jeg blir avvist, og da appåtil på face så er det ikke jordens undergang. Men greit å høyne oddsene for suksess, selv om jenter selvsagt reagerer forskjellig på ulike tilnærminger.

 

Jeg tror jeg bare kjører på med: "Hei. Hvordan går det med deg?" og tar det videre derfra. Har greie sosial antenner så skal klare å drive samtalen framover. Svarer hun ikke er saken grei.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke, istedenfor å sugercoate noe som ovbiously er et ønske om å treffes for litt sengekos. Hvorfor skulle du ellers ta kontakt? Det kommer hun til å skjønne med en gang du nevner at du skal til *by*, det eneste som kommer til å skje da er at du fremstår som uten baller, selv om det kanskje kan fungere det også såklart.

Snip

 

Helt enig, kom kanskje litt feil ut men tenket ikke på at han skulle si "hei- pule?" men istedenfor å si "hei, hvordan går det med deg da for tiden" og ha en liten minisamtale er det like gjerne å si at en kommer til byen, å høre om en vil ta en kaffe, se en film, drikke litt vin, etc etc.. :)

Lenke til kommentar

kjørte den litt stiligere approachen og det gikk rett hjem.

takk til Dorian som fikk meg til å innse at jeg ikke bør spørre

om hun husker meg etc. faktisk husket hun mye mer om meg enn jeg husket om

henne, samt hun husket ting jeg ikke var klar over at jeg hadde sagt til henne.

min tankegang var at hun kom til å tro jeg var en syk stalker som hun

ikke husket osv. samme tankegang som jeg alltid har med damer.

tror jeg må inn i en mer positiv tankerekke.

Lenke til kommentar

Hei dere. Kjæresten min fortalte meg i kveld at hun begynte å miste følelser for meg. Men hun var fortsatt glad i meg(classic).

Jeg sa min mening, og sa at, ja forholdet hadde ikke vært så spennende, men om vi kunne prøvd å sprite opp forholdet litt, så kunne vi fått det til å fungere. Jeg sa at vi hvis vi ikke bare var oss to som lå på senga på rommet mitt hver eneste gang vi var sammen, men gjorde litt ting sammen, var med vennene mine, dro på kino osv at det kunne vært en idé.

Det virket ikke helt som hun forsto, så først sa hun at vi kunne tatt litt tid fra hverandre. Men etterhvert gikk hun mer over på at det skulle kalles pause. Jeg sa flere ganger at det ikke er noe som heter pause. Og jeg passet på å IKKE prøve og overbevise hun om at jeg var den rette osv.

Hvordan kan jeg vinne henne tilbake?

Hvordan kan jeg "manipulere" henne til å få henne til å følelser igjen?

Jeg vet godt at det finnes MANGE andre jenter der ute, men jeg vil virkelig ha henne!

 

Skitne triks eller ei, jeg skal ha henne tilbake. Noen som kan hjelpe meg på hvordan jeg skal oppføre meg for å få henne tilbake, samt vekke følelsene hennes?

Lenke til kommentar

Pipa hadde nok fått en annen lyd hvis hun under en pause hadde sett at du var ettertraktet av andre jenter. Man skal ikke undervurdere sjalusi og tendensen til å ville ha det andre har. Forøvrig sikkert ikke en dårlig idé du hadde der med å begynne å møte litt flere mennesker og gjøre litt mer forskjellig når dere tilbringer tid sammen. Blir ting alt for statiske og forutsigbare blir de lett kjedelige og hverdagslige, og ingen av de karakteristikkene jobber for deg i et forhold.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

hei, jeg har et spørsmål til dere som er godt inni dette med datingteori og denslags. jeg mener å ha lest og hørt at dama kan gå inn i en slags modus der hun plutselig blokkerer deg helt ut fordi hun gikk for langt på første daten. husker jeg rett her? og hvor plutselig er det snakk om her. og er dette noe som skjer liksom "nesten alltid" hvis dama går for langt første daten ? tnx

Lenke til kommentar

Veldig flått tråd! Dette får jeg nok snart bruk for :p

 

- Egen evne til å få andre til å føle seg vel (Empati)

Ellers ville jeg bare peke ut at det der ikke er empati. Empati er å kunne forstå andres følelser og sinnstilstand. Empati innebærer ikke å endre på personer sine følelser :p Men men... jeg er veldig plukkete :p

Lenke til kommentar

hei, jeg har et spørsmål til dere som er godt inni dette med datingteori og denslags. jeg mener å ha lest og hørt at dama kan gå inn i en slags modus der hun plutselig blokkerer deg helt ut fordi hun gikk for langt på første daten. husker jeg rett her? og hvor plutselig er det snakk om her. og er dette noe som skjer liksom "nesten alltid" hvis dama går for langt første daten ? tnx

 

Aldri hørt om. Last ned Way of Gun så kommer du over å i det hele tatt gi det der en tanke. :tease:

Lenke til kommentar

@winds1:

Antagelig det man på fint kaller "buyers remorse" du sikter til, noe jeg ikke har sett eller hørt noe særlig om på leeeenge.

Kan hende jeg drar konklusjoner ut av ræva her, men det virker som om det var et langt mer utbredt fenomen før natural game kom på banen for fullt og at det å gjøre ting mer naturlig langt på vei har kurert problemet.

Lenke til kommentar

raven heart: yes! der har vi det jeg sikta til. dette skjedde meg og herregud så merkelig og spontant fra dama, kan nesten ikke tro det, det skjedde i løpet av 2 timer eller noe neste dag. men alt -var- naturlig, jeg var ikke ute etter noe som helst, dama pusha plutselig veldig på når vi skulle kysse adjø.

 

edit: jeg er helt paff enda fordi det var så merkelig

Endret av winds1
Lenke til kommentar

Pipa hadde nok fått en annen lyd hvis hun under en pause hadde sett at du var ettertraktet av andre jenter. Man skal ikke undervurdere sjalusi og tendensen til å ville ha det andre har.

Er enig med baktanken til Kalinken her men ville selv først valgt en annen tilnærming. Ser hun deg med andre jenter kan sjalusien trekke hun i mot en besluttning om "å hevne seg", typ: hvis han treffer jenter, skal jeg treffe gutter. Altså, ikke være noe dårligere selv. (Dere har vel alle møtt noen som har vært i en slik situasjon hvor de har blitt sjalu og skal løse det med å gjøre den andre enda mer sjalu? Loose-loose situasjon imo)

 

Skaper du derimot de sjalu følelsene uten at du faktisk har gjort hun sjalu så vil hun ikke ha behovet for å "heve seg/hevne seg", men heller ha mulighet til å tenke over sjalusien og koble den opp mot følelser.

 

Et eksempel på hvordan du kan skape de følelsene kan være å snakke om din egen "sjalusi" i forhold til pausen deres. Sjalusien du prater om trenger ikke å være ekte, men noe du kun sier for å styre tankene hennes der du vil. Hun vil sannsynligvis sette seg selv i akkuratt de situasjonene du prater om.

 

I stedet for å si "Tenk hvor sjalu du blir når du ser meg med nye jenter" så sier du "Jeg kommer til å bli sjalu når jeg ser deg med andre gutter!". Forhåpentligvis hvis grunnen til pause er at forholdet er på vei nedover, og ikke at hun ønsker å utforske nye gutter så vil hun ikke se seg selv med nye gutter når du nevner det, men se for seg deg med en ny jente og "oppleve" hvordan det vil føles ut.

 

Ikke se seg selv med en ny gutt/eventuelt en rar følelse rundt det: positivt / Se for seg deg med ny jente og en dårlig følelse rundt det: positivt.

 

To følelser som muligens kan inse at hun fortsatt liker deg og ikke kan gi helt slipp enda.

 

Det gir altå samme effekt uten at du pusher noe på hun. "Puppetmaster-style". Alle følensene og tankene hennes blir skapt av hun selv.

 

Håper du skjønner tankegangen bak eksempelet. Skittent trisk, men du spurte om det.

Lenke til kommentar

Er det Way of gun som er i vinden for tiden, nevnt av Vargan, eller er det andre metoder som også er bra? Er det seriøst noe i dette med denne sexual staten asså?

 

Jeg har ingen erfaring eller sånnt noe, men la littegrann tanker i dette for lenge siden, og da kom jeg på en interessant opener. Det spørs om den er veldig anvendelig i praksis, men kanskje noen liker den.

 

Dere er to personer i f.eks en butikk, den ene vandrer opp mot dama sånn at han og dama nesten står ved siden av hverandre, men uten at han gir henne noe som helst oppmerksomhet. Han kan late som han skal ta en vare fra en hylle i nærheten. Rett etterpå kommer den andre inn og later som han er en gammel kompis og han skal late som han tror at dama er sammen med han som nå står nesten ved siden av dama. Så når han ankommer sier han f.eks "hey kompis lenge siden", og så går han rett for å hilse og introdusere seg selv for dama før noen får sagt noe mer. Så kan han andre bare late som han synes det er litt morsomt før han forteller at de ikke kjenner hverandre og sier at han har dårlig tid og må stikke. Nå står dama og kompisen igjen der og kan fortsette praten. Med denne metoden slipper man egentlig unna å bli stemplet som en som prøver å sjekke opp dama siden det skjedde ved "uhell".

 

Jeg synes det var en litt morsom tanke, hva synes dere?

Lenke til kommentar

Hah, største problemet mitt er at jeg har fått noen damer i det siste, men det har bare vært på fylla. Tror jeg må trene litt på daygame fremover.

 

Er snart ferdig med alphamale boka, så blir vel en kjapp gjennomlesing til for å få med meg de viktigste punktene om igjen.

Etter det vurderer jeg å ta en titt på way of the gun boka, nå som den har fått litt omtale her i tråden.

Lenke til kommentar

Er det Way of gun som er i vinden for tiden, nevnt av Vargan, eller er det andre metoder som også er bra? Er det seriøst noe i dette med denne sexual staten asså?

 

 

 

Gunwitch og 60 years of challenge er de to som florerer mest i miljøet nå, de aller fleste jeg kjenner som faktisk får seg lays via pu (1-2 nye i uka) bruker en blanding av disse to.

Lenke til kommentar

Er det Way of gun som er i vinden for tiden, nevnt av Vargan, eller er det andre metoder som også er bra? Er det seriøst noe i dette med denne sexual staten asså?

 

Jeg har ingen erfaring eller sånnt noe, men la littegrann tanker i dette for lenge siden, og da kom jeg på en interessant opener. Det spørs om den er veldig anvendelig i praksis, men kanskje noen liker den.

 

Dere er to personer i f.eks en butikk, den ene vandrer opp mot dama sånn at han og dama nesten står ved siden av hverandre, men uten at han gir henne noe som helst oppmerksomhet. Han kan late som han skal ta en vare fra en hylle i nærheten. Rett etterpå kommer den andre inn og later som han er en gammel kompis og han skal late som han tror at dama er sammen med han som nå står nesten ved siden av dama. Så når han ankommer sier han f.eks "hey kompis lenge siden", og så går han rett for å hilse og introdusere seg selv for dama før noen får sagt noe mer. Så kan han andre bare late som han synes det er litt morsomt før han forteller at de ikke kjenner hverandre og sier at han har dårlig tid og må stikke. Nå står dama og kompisen igjen der og kan fortsette praten. Med denne metoden slipper man egentlig unna å bli stemplet som en som prøver å sjekke opp dama siden det skjedde ved "uhell".

 

Jeg synes det var en litt morsom tanke, hva synes dere?

 

Tror du det fungerer, test det ut. Eneste måten du kan vite. På en annen side er ikke åpning en dritt, siden hvordan du åpner har så lite å si i lengden om du blir pult eller ikke. Det er en screening prosess hvor du luker ut de som er interessert fra de som ikke er det. Meningen er bare å åpne, og at man klarer å åpne et par chicks definerer ikke hvor god du er med jenter. "Hei!" slår aldri feil.

Endret av Status™
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...