Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Vær så snill a Dorian. Du liker dagens kommersielle musikk og så sier du at Hardstyle og Metall er dårlig? Men uansett, hver gang jenter spør meg om musikksmak svarer jeg helt ærlig og det hender at de sier at det suger. Jeg kan ikke gi mer faen :p Dessuten så er det ikke noe stopper for en samtale uansett, så mitt råd er å være ærlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Har lest en hel masse på denne tråden. Den er til stor inspirasjon :)

Siden i høst har jeg lest "The game" og masse om kroppspråk, samt sett alt av mystery, RSD(Tyler Durden) og David d'angelo + mye annet. Begynte også å gå ut mer.

 

I helga skjedde det noe bemerkelsesverdig når vi var ute på byen. Når vi entret utestedet så pekte han ene på et par jenter i en sofa å lurte på om jeg ikke skulle prøve meg på de, med et snev av "du har ikke en sjangs".

Så jeg valgte target(Hb8) gikk rett bort og åpnet med "Hei"... husker ikke så mye av det jeg sa devserre, var utenfor meg selv :p

Men husker jeg skiftet greit med å prate med begge og passet på å få inn berøring på target. Så spurte de hvor gammel jeg var og jeg svarte 20 og de var 24... så sa de noe om at jeg var for ung, men jeg svarte noe smart tror jeg.

 

Plutselig sa de at de hadde kjærester. Fikk det temaet fort ut av samtalen og fortsatte med en mer leken tone. Men så kom kompisene mine som kjedet seg og mente vi skulle gå til det neste stede lenger ned i gata. Target kysset meg på kinnet og jeg takket for meg mens jeg kysset hun elegant på armen og sa hvor vi skulle(meg og kompisene)

 

Vi gutta gikk ned, men jentene kom 50 meter bak oss. På det nye stedet satte de seg på bordet ved siden av og jeg slo meg ned med dem igjen, bare nå var kompisen min med og satte seg ved siden av venninna til target. Hadde fortsatt en veldig leken tone og fikk inn et kyss. Så tok jeg med meg target til dansegulvet hvor vi virkelig eskalerte det hele. Vi dro hjem og det ble en utrolig natt :D

 

Var utrolig gøy å høre gutta på søndag. Og det var da de spurte om hva jeg gjorde for å lykkes, men jeg husker ikke mer enn det jeg har skrevet over. Husker ikke detaljer enn så mye jeg vil huske. Men husker spesielt da de sa at jeg var FOR UNG og at de hadde KJÆRESTE.

Hva svarer dere på slikt?

 

Gleder meg til neste helg: skibakke, hotell og afterski!

Endret av Chance
Lenke til kommentar
Men ja, hører du på metall så burde du revurdere musikksmaken.

 

Ja, fordi å endre noe så basic som en musikksmak er lett å gjøre på flekken. Ikke vær så ignorant, liker du metall så liker du metall, og det faktum at det er noe uglesett hos enkelte personer så betyr ikke det at du må tilpasse deg dem.

Jeg skjønner at hvis man er ny til tråden så kan det jeg skriver virker litt voldsomt. Du vil merke at de som har vært her en stund sjeldent reagerer på det, og heller forholde seg til det som ikke virker så ignorant at det bare må være tull.

 

"For ung"-kommentaren kan lett oversees, personlig har jeg ikke blitt spurt om alder på evigheter - og jeg spør aldri. Kjæreste er det verre med, hold deg til de single inntil videre.

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar
Prøv å finn en jente som digger metall som ikke har nagler, klær utelukkende bestående av lær, piercing og hanekam - they simply don't exist.

 

Og der tar du grundig feil, blir samme stereotype som å si at alle som hører på gangster rap er feite negergutter i 20 åra. Eller alle som liker pink floyd er menn i 50-60 åra som koser seg med konjakken. Get your head out of your ass.

 

Kos deg med high school musical kiddo.

Endret av DMN
Lenke til kommentar

At folk faktisk tenker "virker jeg kul/vil hun like meg hvis jeg hører på denne musikken?", istedenfor å bare svare hva de virkelig liker er ganske sørgerlig. Du trenger ikke å forandre musikksmaken din for å få fitte. Hvis folk merker at du forandrer svarene dine i stor grad for å tilpasse seg dem er ikke det akkurat oppskriften på å få dem til å like deg, og de fleste som er litt sosialt intuitive merker det ganske lett. Man virker rett og slett ikke genuin eller ærlig da. Bare vær ærlig, musikksmak er ikke en make-or-brake-greie uansett, og om det mot formodning skulle være det er personen så teit at jeg ikke har noe behov for å bli kjent med vedkommende uansett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+alsdf

Har for lengst godtatt at metal er en kultur av utstøtte. Gjør meg ikke mindre stolt av den grunn, å være det.

 

Jeg har aldri hatt langt hår å svarte klær though, jeg syns det er idiotisk med folk som på død og liv skal vise alle andre hva slags musikk dem hører på.

Lenke til kommentar

Jeg hører for det meste på Metall og Techno (rar blanding), men de fleste som møter meg synes dette er rart. Jeg går i slimfit jeans, skjorter, cardigans osv. Jeg kler meg med andre ord ganske annerledes enn Metal Heads. Men dette har aldri vært et problem med damene, selvom jeg kanskje liker metal best så er det fortsatt mye rart jeg kan høre på.

Husker jeg snakka med en jente om dette her, hun sa at hu likte Akon og jeg sa at han var ikke helt min stil, men siden vi var inne på Hip-Hop så sa jeg at Eminem var kult. Da fant jeg ut at dama var en stor Eminem fan, SUCSESS!

 

Av og til funker det faktisk å fortelle dama om metal, hvis du allerede er kul i hennes øyne kan det være spennende for henne å lære om noe annerledes. Jeg satt med en jente og lot henne se på I-Pod listen min. Hun bladde nedover og fant et par sanger som hu kunne høre på, men mens hun bladde nedover sa jeg "Trykk på den der, den er koselig.. x)". Hun gjorde som meg sa og plutselig satt vi der og hørte på Black Metal. Hun sa at det ikke var hennes musikk, men vi hadde det gøy uansett.

 

Ble litt tekst dette her, men poenget er at du må ikke være flau over hva du hører på. Hvis dama stikker fordi du hører på "kjip" musikk så er det hun som er teit og ikke du.(Forresten jeg hører faktisk på hardere metall enn de på skolen som har langt hår og nagler. "Ikke døm boka ved å se på utsiden.")

Lenke til kommentar

når man ikke klarer å si til dama den virkelige musikksmaken sin en gang, da synes jeg man begynner å gå litt på kanten. Du kan da helt klart si hva slags musikk du liker, hun spurte jo trossalt etter din mening, det viser vel bare at du tørr å være litt annerledes enn alle andre som svarer "det gjør jeg også", og du kan sikkert fortelle mye om musikken du liker som bygger videre på nye samtaler. Liker hun ikke musikken din og ditcher deg pga det, ja da er hun vel verdt pent lite uansett...

Lenke til kommentar
Alle jeg kjenner som hører på gangster rap er gutter i 20-årene. Ikke alle er svarte, men jeg tror de som er hvite skulle ønske de var svarte. Ingen av dem kjøpe klær som passer dem ihvertfall.

 

Javel, og jeg har en veldig stor andel av mine (hvite) klassekamerater på BI som hører på ganske mye sort rap. Jeg har hørt på metall siden jeg var 10 år (altså en god del år nå), og har aldri hatt langt hår, brukt nangler eller kledd meg i bare sort. Faktisk er jeg en blond gutt med blå øyne som lever for kroppsbygging og kler meg som oftest i tiger skjorter. Poenget mitt er at du kan faktisk ikke dømme utseende eller kvalitetene til en person etter musikksmaken, punktum.

 

name='-Nikken' date='17/02-2010 : 00:49' post='15236168']
Kos deg med high school musical kiddo.

Er ikke du rundt 16 år?

 

Nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...