Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Man skal jekke henne litt ned av den rosa skyen hun svever på, ikke trøkke henne ned i søla. Det er mange som går på en "negging frenzy" når de først lærer seg hva en neg er, men det er mer likt å være en drittsekk enn å sjekke opp ei jente.

 

Så poenget er å få ned selvbildet, men ikke få ned selvbildet for mye, er det det du sier?

 

AtW

 

Poenget er brutalt sagt, å få hun til å forstå veldig raskt, at hun ikke imponerer PUA'en med glitteret i trynet og utseendet hennes. Hun må bringe noe til bordet for å imponere han. Dette kan gjøres ved en neg, eller en form for DHV som vi snakket om tidligere her (Social proofing).

 

Neg er et stort tema som er mye mer enn bare "fine negler, er de ekte?".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Poenget er brutalt sagt, å få hun til å forstå veldig raskt, at hun ikke imponerer PUA'en med glitteret i trynet og utseendet hennes. Hun må bringe noe til bordet for å imponere han. Dette kan gjøres ved en neg, eller en form for DHV som vi snakket om tidligere her (Social proofing).
I tilfelle noen lurer: Negs bruker man mest helt i starten for å åpne øynene på ei jente som svever i skyene og få henne til å skjønne at det er hun som må jobbe, ikke gutten. DHV skal man vise stort sett hele veien :)

 

Negs: dytter små prinsesser ned av de små skyene sine.

DHV: viser at DU er en bra, spennende, etc person.

Lenke til kommentar
Hva med de jentene som ikke går rundt å digger seg selv hele tiden? Disser man selvbildet dems å? Er alle jenter selvdiggere? Forklar....

 

Les det jeg skriver. LSE jenter (se tidligere post) skal på ingen måte negges. Dette kalles kalibrering, og er den største grunnen til at newbies burner så jævlig i starten. De tror at "negging" (faen og jeg hater det ordet) er hele gamet, og at alle skal negges... Så ender det opp i syke crash and burns, også kommer de tilbake og klager på at det var jenta sin feil...

 

Er det rart vi har bootcamps eller? :p

Endret av PUA
Lenke til kommentar
Hva med de jentene som ikke går rundt å digger seg selv hele tiden? Disser man selvbildet dems å? Er alle jenter selvdiggere? Forklar....

 

Les det jeg skriver. LSE jenter (se tidligere post) skal på ingen måte negges. Dette kalles kalibrering, og er den største grunnen til at newbies burner så jævlig i starten. De tror at "negging" (faen og jeg hater det ordet) er hele gamet, og at alle skal negges... Så ender det opp i syke crash and burns, også kommer de tilbake og klager på at det var jenta sin feil...

 

Er det rart vi har bootcamps eller? :p

 

Seriøst, om man ikke kan kalibrere noe som helst bør man jo satse på å bli sosialisert før man hiver seg på noe av PU matriell...

Lenke til kommentar
Neg=Negativ bemerkning med formål å vise at jenta ikke er bra nok for din standard (Poenget er IKKE å kjøre ned jentas selvbilde).
Ahh, med seriøs eller spøkefull tone?

Kalibrer. Noen jenter må du kjøre seriøs tone, noen en flippat/køddete tone. Hele poenget er å knuse hennes realitet eller rettere sagt få henne til å være usikker på sin posisjon i forhold til deg.

 

Mener du virkelig at du ikke overhodet respekterer at dama er i et annet forhold PUA? Når du snakker om at kvinner følger følelser og ikke logikk, og du vet nøyaktig hvordan du skal fremprovosere disse følelsene slår det meg som både uansvarlig og uetisk å bruke dette til å ødelegge andres potensielt gode forhold. Pick-Up-Master har "With great power comes great responsibility..." i signaturen sin. Er dette et prinsipp du ikke deler?

 

Jeg ser på det som hennes valg. I og med at det er dama som til syvende og sist velger hvem hun vil ha et forhold til. "Troskap ligger stort sett bare i kjeften" - Karlsanova

Det må du gjerne gjøre, men husk at du faktisk besitter kunnskaper temaet som gjør at det i realiteten vil være du som gjør valget for henne i de fleste tilfeller, særlig dersom alle valg kvinner foretar seg er basert så og si kun på følelser, som du sa tidligere i denne tråden.

Jeg kjører to regler sånn circa:

- Ikke dama til kompiser eller folk jeg kjenner

- Ikke damer i ekstremt seriøse forhold (type forlova damer som virker happy, damer med barn/gift etc).

 

Men ellers så er det jo fair game og faktisk artig å prøve få damer utro, beklager at det ikke er moralsk, men artig er det.

Lenke til kommentar
Er 17 selv, og har merket at "negs" FORT blir tatt ille opp av jenter på min egen alder. Spesielt om de har dårlig selvtillit, noe som er utrolig vanlig i den alderen. Morsomme negs fungerer alltid, altså i en ertende tone. Men det er så utrolig lett å gå over den streken, og da blir de utrolig stille og mutte. Så pass på hvilke emner dere negger om iaf, dere som dette muligens må gjelde.

Jenter på 17 år er ikke i en posisjon der de tror de er noe spes eller har selvtillit og nok selvinnsikt til å vite hvilken seksuell makt de har (med untak selvfølgelig). Se slutten av vgs/begynnelsen av uni da jenter begynner å være jævla veslevoksne skal du se det forandrer seg litt. Men et par ting du må kalibrere som du kanskje misforstår, det er faktisk VANLIG at HSE jenter tar negs "ille opp", det er et spill, en shittest gjerne for å se om du virkelig har høyere verdi/ikke bryr deg. Negging på LSE er å skyte seg selv i foten, du må virkelig lese om jenta er HSE eller LSE og på hva hu er det ene eller det andre.

Lenke til kommentar

Si at en jente har vært i et forhold med en fyr i et par tre år og er veldig lykkelig i forholdet, har aldri hatt noen utskeielser. Hun går på byen og møter en PUA. PUAs har jo den regelen at det er alltid din egen feil om det ikke går, altså i teorien er denne jenta dømt til å være utro om hun møter en som er flink nok. Er det fremdeles "legalisert" å gjøre det mot henne? Greit å være fristet der og da, men det kan jo skape hauevis med problemer for henne senere.

Lenke til kommentar
*snip*

 

i dette tilfelle er det jentas ansvar. hvis en person som er i et forhold vurderer å være utro (noe hun faktisk har vurdert hvis hun faktisk er utro med en PUA hun mmøter på byen) finnes det folk som vil bruke denne situasjonen til å få seg noe. Hvis noen melder pass fordi personen er i et forhold vil en annen benytte muligheten.

Lenke til kommentar
*snip*

 

i dette tilfelle er det jentas ansvar. hvis en person som er i et forhold vurderer å være utro (noe hun faktisk har vurdert hvis hun faktisk er utro med en PUA hun mmøter på byen) finnes det folk som vil bruke denne situasjonen til å få seg noe. Hvis noen melder pass fordi personen er i et forhold vil en annen benytte muligheten.

 

At det til syvende og sist er jentas ansvar gjør det ikke nødvendigvis moralsk rett. Det er til syvende og sist folks eget ansvar å ikke gå inn i dårlige finanselle opplegg heller, det betyr ikke at det ikke er noe moralsk problem med å lure en godtroende sletning inn i et pyramidespill. Selv ikke om noen andre kan være troende til å lure samme person.

 

Ellers er det i mine øyne naivt å tro at man kan dele inn folk i "de som vurderer å være utro" og "de som ikke vurderer det. Alle kan vre utro om forholdene er de rette. Selv om de på sikt har bedre og/eller tror de har bedre av å ikke være det.

 

AtW

Lenke til kommentar
Ellers er det i mine øyne naivt å tro at man kan dele inn folk i "de som vurderer å være utro" og "de som ikke vurderer det. Alle kan vre utro om forholdene er de rette. Selv om de på sikt har bedre og/eller tror de har bedre av å ikke være det.

 

på dette punktet er jeg ikek helt enig. hvis en synes forholder fungerer bra og en er forelsket ser jeg ikke for meg at en vil være utro.

Lenke til kommentar
på dette punktet er jeg ikek helt enig. hvis en synes forholder fungerer bra og en er forelsket ser jeg ikke for meg at en vil være utro.
Jenter kan føle det annerledes, hvis hun klarer å bli storm-forelsket i en annen gutt samtidig :)

 

Husker jeg leste en morsom LR, det var ei dypt kristen jente som var i et seriøst forhold (forlovet). Hun pulte PUA'en, og dagen etter når de to var med kjæresten hennes latet hun som ingen ting :)

Lenke til kommentar
Ellers er det i mine øyne naivt å tro at man kan dele inn folk i "de som vurderer å være utro" og "de som ikke vurderer det. Alle kan vre utro om forholdene er de rette. Selv om de på sikt har bedre og/eller tror de har bedre av å ikke være det.

 

på dette punktet er jeg ikek helt enig. hvis en synes forholder fungerer bra og en er forelsket ser jeg ikke for meg at en vil være utro.

 

Jeg forsvarer ikke utroskap fra jentens ståsted, men jeg fordømmer det å prøve seg på en jente (spesiellt da ved bruk av PUA metoder) som en vet er opptatt. Jeg tror ikke det er mange jenter som går på byen i det mindsettet at de skal være utro, men jenter flest og spesiellt når det er alkohol inne i bildet følger følelsene og det som føles riktig og bra der og da. Og det er jo nettop det PUAer spiller på.

 

Edit: Og en annen ting, her funker ikke akurat Leave them better than you found them lengre.

Endret av Skilpadde
Lenke til kommentar

Veldig hyggelig er jo det ikke å gå etter noen du vet er opptatt. Men fyren på byn har jo ingen forhold til hennes kjæreste. Det er jo damen som som faktisk må være såpass oppgående at hun tar skylden vist hun gjør noe dum. Hun som har sviktet tiliten hans, ikke en fremmed fyr på byn.

 

Dessuten er det noen typer som liker jenter som er utro da, selv om det er du som er "den andre fyren"? Vet ikke om jeg hadde likt å truffet kjæresten min hvor han faktisk var utro sammen med meg.

Lenke til kommentar
Veldig hyggelig er jo det ikke å gå etter noen du vet er opptatt. Men fyren på byn har jo ingen forhold til hennes kjæreste. Det er jo damen som som faktisk må være såpass oppgående at hun tar skylden vist hun gjør noe dum. Hun som har sviktet tiliten hans, ikke en fremmed fyr på byn.

 

what he said. det er den som er utro som må ta konsekvensene for sine handlinger.

Lenke til kommentar
men jeg fordømmer det å prøve seg på en jente (spesiellt da ved bruk av PUA metoder)
Tror du det er noe helt magiske greier, som ødelegger jentas frie vilje? Man skal ikke utnytte stupfulle chicks, men hvis hun er med på kjøret (gjerne en day2 og til nød en day3 også) så mener jeg det er akseptabelt å ha sex med henne.

 

 

Veldig hyggelig er jo det ikke å gå etter noen du vet er opptatt. Men fyren på byn har jo ingen forhold til hennes kjæreste. Det er jo damen som som faktisk må være såpass oppgående at hun tar skylden vist hun gjør noe dum. Hun som har sviktet tiliten hans, ikke en fremmed fyr på byn.

 

Dessuten er det noen typer som liker jenter som er utro da, selv om det er du som er "den andre fyren"? Vet ikke om jeg hadde likt å truffet kjæresten min hvor han faktisk var utro sammen med meg.

Det kan være tusen grunner til at hun er utro. Hun kan ha vært i et dårlig forhold f.eks., som hun venter på å komme seg ut av. Så kommer jeg tuslende forbi, og ting skjer. Ellers er det ikke alltid man vet om jenta har en kjæreste engang, det er vel stort sett ganske mange som sier "jeg har en kjæreste" enten de har det eller ikke. Hvis man skulle stikke halen mellom bena hver gang ei jente sa noe sånt, så hadde man hatt trøbbel !
Lenke til kommentar

Når jeg går ut i ett nytt forhold vil jeg ikke ha en annen dame med på kjøpet. Uansett om man er i et dårlig forhold eller ikke så bryter man det forholdet før man starter ett nytt. Alt annet er mangel på respekt for begge. Sikkert mange som sier at de har kjæreste, selv om de ikke har. Men da ville jeg tatt det som et "neitakk" uansett, å gått videre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...