Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

syntes det du skrev var veldig lett å forstå og bra. Men så vidt jeg så, står det ikke noe om hvordan dra en neg. noe som kanskje er det viktigste når man skal vise høy verdi. du kunne kanskje sakt litt om kroppspråk på å vise ikke interesse.

 

Har du forresten noen flere forslag til åpnere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
syntes det du skrev var veldig lett å forstå og bra. Men så vidt jeg så, står det ikke noe om hvordan dra en neg. noe som kanskje er det viktigste når man skal vise høy verdi. du kunne kanskje sakt litt om kroppspråk på å vise ikke interesse.

 

Har du forresten noen flere forslag til åpnere?

Nei neg's er ikke det viktigste når du skal vise høy verdi.

Det er forøvrig fort gjort at man bruker neg's feil forresten... Noen som kan mer kan utdype.

Lenke til kommentar
Den overlater jeg til PUA. I fare for å stå frem som keyjocker så lar jeg være.

 

Dog bruker jeg ikke negs, har ikke merket at det behøvs på jenter i 18-20års aldern.

Vil også tippe mange av dem yngre tar det overseriøst og blir furtene drama-queens ^^

 

At neg's kan bli oppfattet feil av de yngre som er mindre sosialisert kan nok stemme, jeg tipper det er variabelt i denne aldern. Jenter på 18-20 år blir kanskje ikke sjekke opp x-antall ganger daglig, som f. eks HB 9 Jente 28 år.

 

Dog som Kineticharm skriver i et annet fora: Jenter i denne aldern setter seg på kuken din så straks du har isolert dem. Han mener at disse er de letteste å sjekke opp, det må jeg vel bare si meg enig i..

Lenke til kommentar

tror du misforstår en neg. en neg kan forreksempel være: fint hår, har du bleket det? eller fin ring, er den ekte?

 

Jeg bruker kun neg på jenter som vet de er digge. men husk å ikke over-neg.

Lenke til kommentar

En NEG er en diskvalifiserende bemerkning. Altså, ikke nødvendigvis bare det tosidige komplimentet, men også feks "det hadde aldri fungert mellom oss", "Du er ikke min type" "du hadde ikke taklet meg" osv...

Neg er på ingen måte det viktigste innenfor game. Det er faktsik så lenge siden jeg har negget (i den forstand du mente med neg) at jeg ikke husker det en gang.. Hvis man allerede har høy verdi, er det ingne vits å fake det

Lenke til kommentar
(Poenget er IKKE å kjøre ned jentas selvbilde).

 

Det likar forøvrig eg å gjera. Spesielt med jenter frå austlandet, for dei trur at jordkloden spinn i akse rundt dei. Dei må jekkast ned, helst så kjennast på kroppen.

 

edit: dette er sjølvsagt mi subjektive meining. Når eg skriv jenter frå austlandet meiner eg sjølvsagt ikkje alle jentene (doh), men dei som veit at dei er digg.

Endret av Frigata
Lenke til kommentar

Mener du virkelig at du ikke overhodet respekterer at dama er i et annet forhold PUA? Når du snakker om at kvinner følger følelser og ikke logikk, og du vet nøyaktig hvordan du skal fremprovosere disse følelsene slår det meg som både uansvarlig og uetisk å bruke dette til å ødelegge andres potensielt gode forhold. Pick-Up-Master har "With great power comes great responsibility..." i signaturen sin. Er dette et prinsipp du ikke deler?

 

Jeg ser på det som hennes valg. I og med at det er dama som til syvende og sist velger hvem hun vil ha et forhold til. "Troskap ligger stort sett bare i kjeften" - Karlsanova

Det må du gjerne gjøre, men husk at du faktisk besitter kunnskaper temaet som gjør at det i realiteten vil være du som gjør valget for henne i de fleste tilfeller, særlig dersom alle valg kvinner foretar seg er basert så og si kun på følelser, som du sa tidligere i denne tråden.

Endret av Ama-gi
Lenke til kommentar

Er 17 selv, og har merket at "negs" FORT blir tatt ille opp av jenter på min egen alder. Spesielt om de har dårlig selvtillit, noe som er utrolig vanlig i den alderen. Morsomme negs fungerer alltid, altså i en ertende tone. Men det er så utrolig lett å gå over den streken, og da blir de utrolig stille og mutte. Så pass på hvilke emner dere negger om iaf, dere som dette muligens må gjelde.

Lenke til kommentar
Mener du virkelig at du ikke overhodet respekterer at dama er i et annet forhold PUA? Når du snakker om at kvinner følger følelser og ikke logikk, og du vet nøyaktig hvordan du skal fremprovosere disse følelsene slår det meg som både uansvarlig og uetisk å bruke dette til å ødelegge andres potensielt gode forhold. Pick-Up-Master har "With great power comes great responsibility..." i signaturen sin. Er dette et prinsipp du ikke deler?

 

Jeg ser på det som hennes valg. I og med at det er dama som til syvende og sist velger hvem hun vil ha et forhold til. "Troskap ligger stort sett bare i kjeften" - Karlsanova

Det må du gjerne gjøre, men husk at du faktisk besitter kunnskaper temaet som gjør at det i realiteten vil være du som gjør valget for henne i de fleste tilfeller, særlig dersom alle valg kvinner foretar seg er basert så og si kun på følelser, som du sa tidligere i denne tråden.

 

 

Bra du stiller slike spørsmål, og her er svaret mitt:

 

En kvinne, særlig en pen, sosialt udatvendt kvinne vil alltid, og da mener jeg ALLTID ha en eller annen fyr i livet sitt som er mer verdt enn andre. En "kjæreste" mer eller mindre. Eller "jeg har en på gang ja"-typen. En dame av slikt kaliber, er offisielt singel omtrent en gang hvert skuddår, så for og i det hele tatt få en slik en, må man vise seg bedre enn den andre fyren.

Når det er sagt, er det også flere som er i eksklusive forhold. Og slik jeg ser det, så ser jeg ikke noe galt i at hun forlater han hvis hun finner noe bedre. Dette går tilbake på survial and replication prinsippene som sier at en kvinne alltid vil gå til en mann med høyere s&r verdier.

Så svaret mitt blir da, nei, jeg kunne virkelig ikke brydd meg mindre.

For et par års tid siden, ville jeg syntes dette er moralsk forkastelig, men etter å ha studert dette så lenge og opplevd så mye som jeg har gjort, så finner jeg ikke noe galt i det. Som sagt, det er jo tross alt hennes valg til syvende og sist. Hvis jeg klarer å vekke de følelsene i henne som jeg vet vil få hun tiltrukket, så vil det si at jeg er bedre for henne enn den andre typen

 

Pick-Up-Artist

Endret av PUA
Lenke til kommentar
Er 17 selv, og har merket at "negs" FORT blir tatt ille opp av jenter på min egen alder. Spesielt om de har dårlig selvtillit, noe som er utrolig vanlig i den alderen.
Negs skal ikke brukes på ei jente fordi hun er heit, det skal brukes fordi hun har så høyt selvbilde at hun svever rundt i sin egen verden. Det er ikke over alt man finner sånne jenter, særlig ikke i små bygdemiljøer her i Norge.
Lenke til kommentar
Er 17 selv, og har merket at "negs" FORT blir tatt ille opp av jenter på min egen alder. Spesielt om de har dårlig selvtillit, noe som er utrolig vanlig i den alderen. Morsomme negs fungerer alltid, altså i en ertende tone. Men det er så utrolig lett å gå over den streken, og da blir de utrolig stille og mutte. Så pass på hvilke emner dere negger om iaf, dere som dette muligens må gjelde.

 

 

LSE jenter (Low-selv-esteem) skal aldri negges i form av den todelte komplimentet. Man spiller da stort sett på kompleksene deres og det vil føre til buyers remorse.

Med slike damer holder det kun med å vise høy verdi, og kvalifisere dem. Dette lærer man etterhvert når kalibreringen begynner å sitte tight

 

Er 17 selv, og har merket at "negs" FORT blir tatt ille opp av jenter på min egen alder. Spesielt om de har dårlig selvtillit, noe som er utrolig vanlig i den alderen.
Negs skal ikke brukes på ei jente fordi hun er heit, det skal brukes fordi hun har så høyt selvbilde at hun svever rundt i sin egen verden. Det er ikke over alt man finner sånne jenter, særlig ikke i små bygdemiljøer her i Norge.

 

 

Det er sant. Slike jenter blir oftest big-headed fordi de blir sjekket opp så mye som de gjør. Dette foregår selvsagt i de større byene, men også på større tettsteder. Hadde vært moro å tatt en PU-tour rundt om på tettsteder i Norge en gang.. Eller hva sier du PUM? ;)

Lenke til kommentar
Neg=Negativ bemerkning med formål å vise at jenta ikke er bra nok for din standard (Poenget er IKKE å kjøre ned jentas selvbilde).

 

Hvordan kan man ved å kommentere jenta heve sin relative "verdi" i forhild til jenta, uten å senke hennes (oppfattede) verdi (av seg selv)?

 

Forøvrig kan man vel være relativt trygg på at man ikke synes ting er moralsk forkastlig etter å ha drevet på med det en stund. Folk pleier å justere sitt moralsyn etter hva slags handlinger de utfører. (Selvsagt betyr ikke det at den "nye" moralen ikke kan være basert på fornuft, eller er bedre enn den gamle)

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Man skal jekke henne litt ned av den rosa skyen hun svever på, ikke trøkke henne ned i søla. Det er mange som går på en "negging frenzy" når de først lærer seg hva en neg er, men det er mer likt å være en drittsekk enn å sjekke opp ei jente.

 

Så poenget er å få ned selvbildet, men ikke få ned selvbildet for mye, er det det du sier?

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...