Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Eventuelt går du bort til henne, et kroppsspråk som en badass mafakka som vil ha henne. Råskapen i øynene dine skriker ut at du skal skampule henne til hun ikke kan gå lengre! Gå helt inntil henne, ta tak i håret og led ansiktet mot ditt - og så kysser du pusten ut av henne...

 

 

Enkel og skuddsikker rutine.

 

Er vell litt risikabelt, eller hva? :p, bare gå bort å kysse^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er egentlig ganske motstander av alle disse teoriene om hva du skal spørre om og hva du IKKE kan spørre om. Klart at man ikke skal få det til å være en intervjusituasjon, men hvis man holder samtalen leken osv. ser jeg ikke noe problem i å finne ut hvor hun bor f. eks evt. hvor hun jobber. Snakk om overanalysering... Det man prøver å oppnå er en leken, playful samtale, om det faller naturlig å finne ut om et par såkalte "NOGO-spørsmål" tror jeg det har NADA å si.

Lenke til kommentar
Er egentlig ganske motstander av alle disse teoriene om hva du skal spørre om og hva du IKKE kan spørre om. Klart at man ikke skal få det til å være en intervjusituasjon, men hvis man holder samtalen leken osv. ser jeg ikke noe problem i å finne ut hvor hun bor f. eks evt. hvor hun jobber. Snakk om overanalysering... Det man prøver å oppnå er en leken, playful samtale, om det faller naturlig å finne ut om et par såkalte "NOGO-spørsmål" tror jeg det har NADA å si.

Det har NADA å si.

 

Det er ikke hva du snakker om som har noe å si, det er hvordan.

Lenke til kommentar

Jeg skrev en post rundt dette tidligere i dette emnet:

 

Jeg er enig i at man ikke skal intervjue dama, men det er ikke noe galt i å bli kjent med henne. Så ikke bruk tid på å styre vekk fra typiske "bli kjent spørsmål". Det er ikke noe problem å stille dem, så lenge man holder en samtale rundt det, altså ikke gjør det til kun et intervju. Det er helt normalt at to mennesker som ikke har truffet hverandre ønsker å bli litt bedre kjent, og det bygger komfort.

 

Eks 1.

 

Du: Så, hvor bor du?

Hun: Ekeberg.

Du: Kult, hvor går du på skole da?

Hun: Universitetet. Du da?

Du: Høyskolen

 

Galt

 

Eks 2.

Du: Så, hvor bor du?

Hun: Ekeberg.

Du: Kult. Jeg har vært en del på ekeberg. Spillt minigolf og grillet i parken der. Blablabla, kjenner en som bor der, blablablabla, ikke langt fra sentrum, blablablabla

Hun: blablabla ekeberg blablabla

Du: Det ligger vel en sånn idrettsskole der, du gikk vel der og drømte om å bli idrettsstjerne? blablablalba.

Hun: Nei blabalblablalbalbla blablabla studerer universitetet.

Du: Aha blablablalblalbalblalbla men har du drevet med noe idrett da?

Hun: blablablablablabla driver du med?

Du: Studerer blalblablablaa på høyskolen, blablablablabla

 

Riktig

 

Get it?

 

Det samme gjelder når hun stiller deg spørsmål, ikke gi et enkelt kjip svar men heller snakk lidenskapelig om ting du driver med etc.

 

(...)

 

(EDIT: Håper alle forstår at det der kun er en tenkt samtale for å illustrere poenget :) )

 

Poenget er at så lenge man holder en flyt i samtalen så vil ikke typiske "bli kjent"-spørsmål være negativt. Bruker man det derimot i form av et intervju så kan det virke som at man indirekte prøver å skjule at man ikke har noe å prate om. Skygger vekk kleinheten.

 

Men for all del vil jeg samtidig anbefale å prate med jenta som at du allerede kjenner hun. Derimot er det jo som sagt greit å faktisk vite litt om hun også som du kan spille videre på.

Endret av Touchdown
Lenke til kommentar

For dem som sliter med å ha noe å prate om uten å lage intervju, så finnes det noen enkle og greie metoder.

 

 

Denne egner seg fint for å komme i kontakt med en gruppe jenter på 3-4++

 

Du går bort til dem og sier på en selvsikker måte:

"Hey, sorry for at jeg forstyrrer skravlinga deres (eller whatever), men jeg trenger et tips fra en kvinnelig synsvinkel. Det har seg slik at en kompis ble med en jente hjem forige helg. Da han vokna neste morgen var dama allerede på kjøkkenet og laga mat, og han ble litt nyskjerrig og ville finne ut hva slags dame hun var, og begynnte defor å snoke litt rundt i tingene henns. Han ble selvfølgelig tatt på fersken, og hun ble dritsur og kasta han ut. Synes dere hun overreagerte/hvordan ville dere reager?/Jeg som gutt mener hun overreagerer, men hva synes dere? " Eller noe i den duren. Ikke akkuratt ordrett, men med det samme poenget.

 

Jentene har garantert noen synspunker på dette med snoking.

 

Når ei svarer, så kan du bare følge opp med å si "hvorfor?". Hun vil da måtte begrunne meningen sin, og de andre jentene kommer sikkert også med noen innspill, hvis ikke så prøv å engasjer dem. "Hva med deg da..?" *se på ei annen*.

 

 

Dermet har du praten/diskusjonen i gang, og ting vil utvikle seg selv. ;)

 

 

Pass på å ikke komme med en usikker holdning som "eeh unnskyld, men kan jeg spørre dere om noe kanskje? ehe.."

Lenke til kommentar
For dem som sliter med å ha noe å prate om uten å lage intervju, så finnes det noen enkle og greie metoder.

 

 

Denne egner seg fint for å komme i kontakt med en gruppe jenter på 3-4++

 

Du går bort til dem og sier på en selvsikker måte:

"Hey, sorry for at jeg forstyrrer skravlinga deres (eller whatever), men jeg trenger et tips fra en kvinnelig synsvinkel. Det har seg slik at en kompis ble med en jente hjem forige helg. Da han vokna neste morgen var dama allerede på kjøkkenet og laga mat, og han ble litt nyskjerrig og ville finne ut hva slags dame hun var, og begynnte defor å snoke litt rundt i tingene henns. Han ble selvfølgelig tatt på fersken, og hun ble dritsur og kasta han ut. Synes dere hun overreagerte/hvordan ville dere reager?/Jeg som gutt mener hun overreagerer, men hva synes dere? " Eller noe i den duren. Ikke akkuratt ordrett, men med det samme poenget.

 

Jentene har garantert noen synspunker på dette med snoking.

 

Når ei svarer, så kan du bare følge opp med å si "hvorfor?". Hun vil da måtte begrunne meningen sin, og de andre jentene kommer sikkert også med noen innspill, hvis ikke så prøv å engasjer dem. "Hva med deg da..?" *se på ei annen*.

 

 

Dermet har du praten/diskusjonen i gang, og ting vil utvikle seg selv. ;)

 

 

Pass på å ikke komme med en usikker holdning som "eeh unnskyld, men kan jeg spørre dere om noe kanskje? ehe.."

Du tok den fra Secrets of an Alpha male right? Uansett, dritbra tips, funker som faen.
Lenke til kommentar

Tja, mulig det. Er ikke alle jenter som har så mye peil på PU heller, heldigvis. Det var jo ikke en rutine eller en replikk man må pugge, men mer en metode jeg plukka opp fra Secrets of the alpha man. Jeg ville tro det funka bra, men har ikke fått testa det enda.

 

Har ikke så mye peiling at jeg kan argumentere mot det du sa nå, men det er jo litt forskjell på disse "kan jeg få spørre dere jenter.." åpnerne da.

 

Er jo forskjell på å si "kan jeg spørre deg om noe? - Synes du det er gay med gutter som går med skjerf", og noe a la det jeg kom med her oppe som alle har et slags forhold til eller en mening om, og som et en situasjon man kanskje kjenner seg igjen i osv. Skaper jo mer reaksjon hos ei jente enn den i det eks. jeg hadde i starten her...

Lenke til kommentar

The Mystery Method Bonus Chapter:

“Okay, I’ve only got a minute... actually this is a two-part question... My friend Dave has

been dating this girl for a couple months, but he’s still friends with his girlfriend from

college. What do you guys think about that?”

—(Girls ask how close they still are, then you cut them off.)

“Well, he still talks to her on the phone, and he’s still got this shoebox with letters...

pictures... what do you guys think about that?”

—(Girls talk for a bit, then you cut them off.)

“Well, get this, she told him that he needs to stop talking to the girl, and he needs to

burn the box...”

—(Girls talk excitedly about topic.)

“Oh my god, listen to you guys, this is just like watching The View.”

 

--

 

Vil du ikke si at det du postet ligner veldig på en standard MM-åpner?

Lenke til kommentar

Jeg var ute her på onsdag, og spurte blant annet en hel jentegjeng om hjelp (jeg trengte oppriktig hjelp), og åpnet med:

 

Nikken: "Hey, jeg trenger hjelp til en sak.."

Chick: "Hva, med å sjekke opp en jente? *skikkelig bitchy tonefall* Hey jenter! Her er en som skal sjekke dere opp!"

Nikken: "Hadde vært kjekt, men nå trenger jeg virkelig hjelp *uskyldige øyne* *fortsette videre*"

Chick: "Åå, unnskyld så masse!"

 

Prøvde å ta det videre, men jentene var på vei til et annet utested...

 

 

Så, vær klar over at dere lett kan bli busted på "unnskyld, jeg trenger jente-synspunkt"-åpnere.

Lenke til kommentar

Jeg mener at det er Mystery Method og at hvis jenter har hørt om The Game så har de hørt om "opinion openers", og ved å bruke denne måten å sjekke på hvor man er litt uærlig og forteller historier og spør spørsmål som aldri har skjedd med deg og som du faktisk ikke lurer på så gir det et dårlig førsteinntrykk hvis jenten gjennomskuer deg. Det blir som å fortelle en standup-rutine og bli tatt i å stjele den fra Louis CK, man ser dummere ut enn om man bare hadde forsøkt å komme på noe selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...