Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Akkurat det der understreker hvor mye det leveringen betyr. Jeg har aldri hatt sansen for planlangt game og det å lure jenter, se på seg selv som mindre verdt osv., men du kan si fantastisk mye rart. Jeg kunne kommet med eksempler og underbygget hvor rett jeg har, men det er mye bedre at dere pusher grensene, svinger pendelen som trådstarter sa i et annet forum, for å se hva som er tillatt.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_anon_*

Det nermer seg ball, og har tenkt å game litt der. Jeg kan tenke meg at det er flere ting jeg må passe på, mer isolering osv, da alle har med gode veninner i nærheten i større grad enn andre arenar.

 

Så hva er viktig å huske på når jeg skal game på et ball?

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke gamet på et ball. Jeg ville hygget meg på fest med folk du kommer til å se hver dag det neste halvåret og ikke på noen måte fremstå som en fyr som prøver seg på flere jenter. Ha det hyggelig, vær sosial, flørt med alle og ingen og hvis du får respons fra en jente som du kan være interessert i å så kan du gjøre det du pleier å gjøre for å få henne.

Lenke til kommentar

Synes Barney (eller jaquesysssyys) sin post var bra jeg.

 

@jaq: Du må vite at de fleste som poster her i tråden er tilhengerer av natural game, mens det du presenterer er mer systematisk game alá Mysterys stil. Og siden disse sidene til tider kan sammenlignes med ekstreme politiske motparter blir det typisk slik slakt å få i denne tråden. Men jeg likte posten :yes:

 

Ang. dette å bli "busted" for å sjekke opp damer... Jibuz?

 

I helga tok jeg tak i en kompis som er 100% AFC, gav han en liten oppgave om å gå bort til ei jente, åpne med noe tull, så skulle jeg komme bort etter en stund. I det jeg kommer bort blir han åpenlyst blåst ut av jenta. Jeg redder han inn igjen med å få vite hva grunnen til at hun bitcha han ut var: Hun hadde sett meg peke og gi instrukser, og visste sådan vi skulle "sjekke henne opp". "Hva faen", tenker jeg. ER DETTE ET JÆVLA PROBLEM, KANSKJE? :hmm: Så jeg sier klart i fra til dama; "Hva forventer du egentlig? Se deg rundt. Har du et problem med dette?".

 

Nei, det hadde hun visst ikke.

 

Vil egentlig ikke si jeg hadde sterk frame (selv om det var det jeg hadde), da jeg fremdeles identifiserer ordet "frame" med en oppsatt fasade. Dette kom rett fra levra og var min mening. Hva forventer du, liksom... At vi skal være trente spioner med hemmelig tegnspråk? Bullshit. Jeg tar det jeg vil ha.

 

@wh1te: Jeg liker ikke måten du argumenterer på. Du prøver å trekke paralleler mellom å vite at man ikke skal snakke om politikk og å "lure jentene" med tricks and poofs. Jeg discrediter ikke hva du sier om levering, men du skal ikke blåse en post som den Jaq skrev ut med å komme med urelaterte argumenter.

 

EDIT:

 

Hva skjer egentlig med å fordømme MM? Så klart er det en helt annen type metode, men ikke en gal/feil/uriktig metode. Ta en sjekk på "faktaene" dere presenterer...

 

Det lyser MM-åpner, tbh. Alle venninnene mine som vet noe som helst om The Game og Pick-up vet at når en gutt åpner med "Kan jeg få spørre dere jenter om *irrelevant/tåpelig*" så betyr det at han sannsynligvis lyver og garantert er ute etter å sjekke dem opp.

Du skriver at hvis en gutt sier til noen jenter "kan jeg få spørre dere om noe", så betyr det - quote-on-quote - "garantert" at han er ute etter å sjekke dem opp. Hvordan kan du generalisere så innihampen? Hva skjer med at alt som blir spurt i lyset av Mystery Method skal være "irrelevant/tåpelig"? I tillegg er dette helt feil bruk at en opinion-opener: Man skal aldri spørre om lov. Dette er hva blant mange andre Mystery sier.

Endret av StianGH
Lenke til kommentar
Vil egentlig ikke si jeg hadde sterk frame (selv om det var det jeg hadde), da jeg fremdeles identifiserer ordet "frame" med en oppsatt fasade. Dette kom rett fra levra og var min mening.

 

Frame trenger ikke å være en oppsatt fasade. En svak frame er gjerne oppsatt fasade i form av "fake it til you make it", mens en sterk frame gjerne kommer fra en faktisk realistisk synspunkt.

 

F.eks hvis du genuint er interessert i noe mer en sex har du en sterk "forhold frame" mens hvis du later som at du er interessert i noe mer vil "forholds framen" være svakere.

 

Dog er det kun et utgangspunkt. Fakeing og kommunisering kan forandre på mye. Type at du faktisk genuint er ute etter noe mer men klarer ikke å kommunisere det på en ordentlig måte og dermed fremstår med en svak "forhold frame".

Endret av Touchdown
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg lærte noe veldig viktig på folkehøgskole - don't shit where you eat. Jeg prøver meg ikke de jeg studerer med eller de jeg bor med fordi det er så utrolig mye å tape på det.

 

Eventuelt fordi du ikke hadde skills nok? No offense, men det er ikke noe problem å dyppe pennen i bedriftsblekket så lenge du vet hva du gjør. Ergo synes jeg eksempelet ditt bør komme med en "warning: jeg er langt bedre nå enn jeg var da".

 

Jeg lar ikke arbeidssted, skole eller idrettslag være noe hindring. Senest i går traff driten vifta på julebord, men takler man det så takler man det.

Lenke til kommentar
Jeg lærte noe veldig viktig på folkehøgskole - don't shit where you eat. Jeg prøver meg ikke de jeg studerer med eller de jeg bor med fordi det er så utrolig mye å tape på det.

 

Eventuelt fordi du ikke hadde skills nok?

Denne traff meg hardt og er akkurat hva jeg også mener, men har vært redd for å si ut høyt.

 

Jeg hadde ikke brukt ordet "skills", heller "frame". Disse konseptene (les: "frame") går jo ikke ut vinduet i det man ikke sjekker. Hvis du framer (ie: har sterk nok frame til å overbevise den andre personen) situasjonen på "riktig måte", hva er problemet? F.eks. at du framer et break-up som noe positivt for begge parter. The map becomes the reality.

 

Hvis poenget bak "don't shit where you eat" går ut på at det alltid er en sjanse for at noe går galt på veien en plass, det forstår jeg. Men det blir ikke fremstillt slik.

Lenke til kommentar
Det lyser MM-åpner, tbh. Alle venninnene mine som vet noe som helst om The Game og Pick-up vet at når en gutt åpner med "Kan jeg få spørre dere jenter om *irrelevant/tåpelig*" så betyr det at han sannsynligvis lyver og garantert er ute etter å sjekke dem opp.

Du skriver at hvis en gutt sier til noen jenter "kan jeg få spørre dere om noe", så betyr det - quote-on-quote - "garantert" at han er ute etter å sjekke dem opp. Hvordan kan du generalisere så innihampen? Hva skjer med at alt som blir spurt i lyset av Mystery Method skal være "irrelevant/tåpelig"? I tillegg er dette helt feil bruk at en opinion-opener: Man skal aldri spørre om lov. Dette er hva blant mange andre Mystery sier.

Det er vel ikke helt det jeg skriver, vel? Hvis en gutt drar bort til en gruppe jenter og spør "Kan jeg få spørre dere om meningen deres om denne situasjonen som dere ikke har noe som helst med?" så synes jeg det er litt teit. Alle har venner de kan spørre, han vil bare komme i prat med de og da kan man være ærlig om intensjonene. Hvis man bruker et sånt spørsmål om en kompis som ikke finnes så er det fullstendig irrelevant og tåpelig, og det står jeg ved.

 

At han spør om lov framfor å bare presentere det gjør det ikke helt feil, selv om det er litt feil. Omformulér littegranne og plutselig har man det som karakteriserer en MM-åpner - uærlighet.

 

Når det er sagt så kritiserte jeg ikke MM i de første innleggene mine, jeg påpekte bare at dette er et punkt jenter som kan noe om "game" er veldig klar over. Det er ikke til å komme utenom at det han først postet som jeg svarte på var 100% typisk av MM. Hvis en jente ved noe som helst om PU så er det enten The Game/The Pick-Up Artist/Mystery Method (og da kan de to ting - peacocking og opinion openers) eller kanskje en av disse norske bloggene (hvor flere nevner MM-åpnere som en måte å starte en samtale på). Jeg synes ikke man burde oppfordre til å starte en samtale med et uærlig spørsmål om mennesker og situasjoner som ikke finnes.

 

wh1te: Jeg er ikke interessert i å la noe som helst treffe viften. Kall det svake skills, det er bare mer praktisk sånn. Det er ikke akkurat mangel på jenter i verden og det er ingen av de som er uaktuelle som er så fristende at man ikke finner minst like bra av å tilbringe en halvtime på Hectors. Det er mye mindre arbeid sånn som jeg gjør det, så slipper jeg å måtte håndtere noe som helst.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
wh1te: Jeg er ikke interessert i å la noe som helst treffe viften. Kall det svake skills, det er bare mer praktisk sånn. Det er ikke akkurat mangel på jenter i verden og det er ingen av de som er uaktuelle som er så fristende at man ikke finner minst like bra av å tilbringe en halvtime på Hectors. Det er mye mindre arbeid sånn som jeg gjør det, så slipper jeg å måtte håndtere noe som helst.

 

Dette er selvsagt absolutt god nok grunn til å holde seg unna slikt. Uansett tror jeg det å oppleve en slik situasjon kan styrke vedkommendes frame control, som er alfa og omega. Det er selvsagt ikke en nødvendighet for å få seg noe, men det samme gjelder game generelt. Hver gang noe jævlig skjer ifb med game, så er det sannsynligvis en ypperlig mulighet å øve på frames. Det er litt det samme prinsippet som å åpne for å crashe når man skal kvitte seg med AA.

Lenke til kommentar
Det er vel ikke helt det jeg skriver, vel?

Jeg synes du ganske bokstavelig skrev akkurat dette. Hva du mente var kanskje noe annet, men gjennom tekst kan jeg kun tyde det du skriver.

 

Hvis en gutt drar bort til en gruppe jenter og spør "Kan jeg få spørre dere om meningen deres om denne situasjonen som dere ikke har noe som helst med?" så synes jeg det er litt teit.

 

(...)

 

Jeg synes ikke man burde oppfordre til å starte en samtale med et uærlig spørsmål om mennesker og situasjoner som ikke finnes.

Du synes det er teit. Det respekterer jeg fullt og helt, men posten din gav inntrykk (på meg) av at dette var allment oppfattet og "fakta".

 

Alle har venner de kan spørre, han vil bare komme i prat med de og da kan man være ærlig om intensjonene. Hvis man bruker et sånt spørsmål om en kompis som ikke finnes så er det fullstendig irrelevant og tåpelig, og det står jeg ved.

De fleste har også jentevenner, men går ut på en klubb for å sjekke. I følge ditt résonnement burde de bare holdt seg til jentene de allerede kjenner (denne var satt på spissen). Man kan fint være uærlig med intensjonene sine, men du synes det er teit. Se ovenfor. Poenget med et slikt spørsmål er ikke å fortelle en ærlig og rederlig historie. Det vet du jo. I den forstand er det jo ikke irrelevant! Poenget er jo å starte en samtale - and lo and behold... (Også et poeng - selvfølgelig - er å ta bort litt av det innbillte sosiale presset nybegynnere ofte føler).

 

det som karakteriserer en MM-åpner - uærlighet.

Dette er på sitt beste drøyt og dømmende. På sitt verste totalt feil.

 

Og ja, det er på det rene at de rutinene som ble nevnt tidligere er indirekte opinion-openers. Popularisert av Mystery og Style.

Lenke til kommentar
De fleste har også jentevenner, men går ut på en klubb for å sjekke. I følge ditt résonnement burde de bare holdt seg til jentene de allerede kjenner (denne var satt på spissen).

Du må vel forstå at ingen tenker sånn, og at det derfor må være du som misforstår resonnementet mitt? Det er selvfølgelig ikke det jeg mener.

 

Jeg vil gjerne høre fra flere her inne hva de mener om påstanden min om at grunnmuren i MM-åpnere av typen vi har diskutert er uærlighet, fordi det har jeg ansett som allment oppfattet og fakta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...