Gå til innhold

Warning! Scamming via mail


Anbefalte innlegg

Vil bare advare dere og at jeg fikke en mail i dag fra [email protected]

der det stod de hadde mistanke om at jeg hadde provd og trade acount, dum nok som jeg var startet jeg og fylle ut informasjonen som jeg maatte fylle ut, da jeg var ferdig, tok jeg en siste titt paa alt, og saa at det var hotmail.com, og fant straks ut hvor dum jeg hadde vaert som hadde gaatt paa det, heldigvis sendte jeg den ikke.

 

Regner med at dere er smartere enn meg og ikke gaar paa det, men for dere som er som meg sa vet dere det naa!

 

 

beklager, amerikans tastatur :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og husk, Blizzard ansatte vil aldri spørre om brukernavn og passord.

8913880[/snapback]

Nei, de bruker 3 sek på å finne det i databasen :)

Tenk å mange accounter enkelte av de kan *låne* a :ermm:

8913902[/snapback]

Tror nok at passord er krypterte, så nei, de vil ikke bruke 3sek på å finne det i databasen.

Lenke til kommentar

Regner med at passordene er hasha, og ikke bare krypterte. Om passordene ikke er grådig enkle vil man ikke finne de i riktige verdiene i en regnbue-tabell, og det vil dermed være umulig å hente ut.

 

Og om man først har tilgang til databasen: Hvorfor låne en annen konto? Bare gi seg selv god stats og godt gear :D

 

Flott du ikke gikk på scammen. Folk mener det er ganske lett, "Det står jo @hotmail.com", mens hos meg ville det stått navnet personen kalte seg når han registrerte seg på hotmail, altså nøyaktig hva han vil. Om man ikke er obs på det, kan det gå ille ;)

Lenke til kommentar

jeg fikk faktisk et brev fra en plass i spania der det sto at moren min hadde vunnet 600 000 euro. Hun vant pga hennes navn ble trukket av alle navn i verden...HAHA...tok meg 2 sec å finne ut at det var scam...va en side på nettet der det sto alle de som hadde faktisk blitt lurt....

 

Grunnen til at hun fikk mail va tror pga jeg registrete en mail til henne og kan være de fikk tak i hennes adresse via den...

Lenke til kommentar
jeg fikk faktisk et brev fra en plass i spania der det sto at moren min hadde vunnet 600 000 euro. Hun vant pga hennes navn ble trukket av alle navn i verden...HAHA...tok meg 2 sec å finne ut at det var scam...va en side på nettet der det sto alle de som hadde faktisk blitt lurt....

 

Grunnen til at hun fikk mail va tror pga jeg registrete en mail til henne og kan være de fikk tak i hennes adresse via den...

8914353[/snapback]

 

 

 

Sånn appropos aboslutt ingenting som har med wow å gjøre i det hele tatt?

 

Fortalte jeg forresten om den gangen jeg fikk en mail fra en stakkar i Ghana som hadde masse penger som han ikke fikk ta med seg ut av landet fordi han trengte penger til en transaksjon, også sendte jeg nesten 1000kr ned til han? ikke? har dere hørt den før fra andre allerede? jaha, da skal jeg ikke ta den opp her.. trodde ikke andre hadde hørt om mailscam jeg!

Lenke til kommentar
"blizzard will never ask for you're password" Står det vell i en av loading'ene :!:

8918048[/snapback]

 

Du er passord?

8918527[/snapback]

"blizzard will never ask for your password" Står det vell i en av loadingene. Var det virkelig så vansklig og forstå?

Lenke til kommentar
Vil bare advare dere og at jeg fikke en mail i dag fra [email protected]

der det stod de hadde mistanke om at jeg hadde provd og trade acount, dum nok som jeg var startet jeg og fylle ut informasjonen som jeg maatte fylle ut, da jeg var ferdig, tok jeg en siste titt paa  alt, og saa at det var hotmail.com, og fant straks ut hvor dum jeg hadde vaert som hadde gaatt paa det, heldigvis sendte jeg den ikke.

 

Regner med at dere er smartere enn meg og ikke gaar paa det, men for dere som er som meg sa vet dere det naa!

 

 

beklager,  amerikans tastatur :/

8913691[/snapback]

Så hadde mailen vært fra blizzard, ville du fremdeles fylt inn informasjonen til din konto? Ikke vær skeptisk til adressen, men vær skeptisk til metoden. Ingen aktør av denne typen ville spurt etter kontoinformasjon over mail.

Lenke til kommentar
"blizzard will never ask for you're password" Står det vell i en av loading'ene :!:

8918048[/snapback]

 

Du er passord?

8918527[/snapback]

"blizzard will never ask for your password" Står det vell i en av loadingene. Var det virkelig så vansklig og forstå?

8918550[/snapback]

 

Trur det står: "A Blizzard-employee(?) will never ask for your account information."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...