Gå til innhold

Klokker dere ikke mer?


Anbefalte innlegg

Så RD ram'en er mer effektiv en DDR brikkene da og noe man burde foretrekke? Eller har jeg misforstått? :-? Har lagt merke til at disse brikkene er endel dyrere en DDR.

Takk for et bra innlegg JohndoeMAKT.

 

DDR er egentlig å foretrekke, fordi det har en veldig sikker fremtid forran seg. Utfasing av DDR har enda ikke blitt nevnt og blir stadig bedre, mens RD-RAM (og chipset som støtter det) blir det produsert mindre og mindre av. Brikkene er dyrere, og detter er nok (som Wixe sier) fordi DDR blir produsert og solgt i større kvatitet.

 

Hadde du spørt om hva jeg ville anbefalt for et år siden hadde jeg nok sagt RD, men ting forrandrer seg, og min anbefaling i dag er DDR.

Dual channel DDR er å foretrekke, men jeg vet for lite om SIS sitt chipset for å si noe om dette. Granitbay er intels nye chipset for P4, og dette støtter også dual channel DDR (som greier å "mette" p4).

 

Jeg skrev ikke innlegget fordi jeg mener at RD er "bedre" (utrolig relativt uttrykk), men fordi mye av det som ble sagt om RD stemte ikke, og at det var litt for lite rå fakta på bordet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...