Gå til innhold

Klokker dere ikke mer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Klokker nå som bare det jeg

før klokking: 9500 3DMarks2001SE

_________________

MSI KT3 Ultra2 R

AMD XP 1800+ @ 1741MHz 1,85V

256MB TwinMOS pc2700 @ 378 cl2

POV TI4200XP @ 328,5/702(250/550)

13696 3DMarks 2001SE http://service.futuremark.com/compare?2k1=5524187

 

Hvordan greier du det?

Har dette oppsettet og får lusne 6500?

Hva er galt?

Hei!

Finnes det PC800Ram brikker??

Om det gjør det og du har slike så kan du neppe forvente deg å nå opp med samme resultater som noen som har raskere (PC2700 brikker).

Ellers så må jeg også si at om du er på jakt etter å få mer ut av skjermkortet/systemet ditt så er det ikke altid like lett å justere seg frem i bios og egenskaper for skjermkortet. Har du prøvd å sette alt på default og kjørt en test da?

Om du ikke vet hva instillingene du justerer på gjør for systemet ditt kan det raskt få motsatt virkning!

Gjør -en- justering om gangen og sjekk resultatet etterpå.

Lenke til kommentar

Hei!

Finnes det PC800Ram brikker??

Om det gjør det og du har slike så kan du neppe forvente deg å nå opp med samme resultater som noen som har raskere (PC2700 brikker).

Ellers så må jeg også si at om du er på jakt etter å få mer ut av skjermkortet/systemet ditt så er det ikke altid like lett å justere seg frem i bios og egenskaper for skjermkortet. Har du prøvd å sette alt på default og kjørt en test da?

Om du ikke vet hva instillingene du justerer på gjør for systemet ditt kan det raskt få motsatt virkning!

Gjør -en- justering om gangen og sjekk resultatet etterpå.

 

RDram ikke DDR (Intels svar på DDR)

Lenke til kommentar
Tjoboing!

Altså når jeg ser enkelte som poster her og har en P4-2.4Ghz @ 2.6 eller 2.53Ghz @ 2.68Ghz m.m.

Da begynner jeg å lure på om jeg har strukket strikken for langt med min P4 2Ghz som ruller på 2.6Ghz. Har hatt den enda høyere også!

Har kjørt med dette oppsettet i godt over 3 måneder, ASUS-Probe'n har aldri rapportert høyere temp på prosessoren en 45C, dette er under/rett etter spilling. Med jobbing i windows miljø ligger den på 28-32C.

 

Har:

ASUS P4B533E, P4 2.0Ghz, 512MB noname Ram, Gainward Gforce4TI4600.

Sist jeg kjørte 3Dmark fikk jeg 11779 i score.

 

Godt Nyttår til alle!

 

Jeg skal klokke mer når jeg får Geforce FX, men det er ikke vits for meg enda...må også få meg Swiftec 4000b :) Jeg syntes at du har klokket nok, du burde ikke klokke noe særlig mer...

Lenke til kommentar
Jeg skal klokke mer når jeg får Geforce FX, men det er ikke vits for meg enda...må også få meg Swiftec 4000b :) Jeg syntes at du har klokket nok, du burde ikke klokke noe særlig mer...
Hva er det som gjør at du skal vente til du får det skjermkortet før du klokker? Er ikke prosessoren 'brent-inn' enda?

Min CPU fikk gå noe over en måned før jeg begynte å klokke den opp, skjermkortet måtte jeg prøve å klokke etter en 14 dager tid.

Forøvrig kjører jeg alt i BIOS på default, det eneste jeg gjorde var å kjøre opp busshastigheten og låse av PCI/AGP hastighetene.

Lenke til kommentar
det syntes jeg var lav 3dmark score! også med ti4600 kort da!

jeg får 13824, se sign.

 

13824 med DET oppsettet? det er ganske LOL, jeg fikk over 14000 med 2400+ som kjørte på 2300MHz, 171*7,5, GF4Ti4200 64mb @ 300/620 og KT400 chipsett... jaja, forskjellige folk, forskjellig masinvare. Jeg synes du burde ha fått over 14k

Lenke til kommentar
Hei!

Finnes det PC800Ram brikker??

Om det gjør det og du har slike så kan du neppe forvente deg å nå opp med samme resultater som noen som har raskere (PC2700 brikker).

 

Det er RD-RAM, som gir signaler på stigende og synkende bus.

I tillegg settes to og to brikker sammen for å igjen gi dobbel båndbredde.

Det blir da 4x bussen. De tre nyeste RD-brikkene kjører på 100, 133 og 150 Mhz FSB, som gir båndbredde fra 3200MB/s til 4800MB/s.

Det finnes også 64bit RD-brikker som altså gir dobbelt av dette igjen.

Desverre er det færre produsenter av brikkesett som satser på RD, og en av grunnene til dette er at Rambus tar mye i "patent avgift".

Nå har jo DDR kommet med doubble channal, som egentlig gjør det til ganske mye det samme som RD.

 

 

RDram ikke DDR (Intels svar på DDR)

 

Det er Rambus som har patent på RD-RAM, og ikke Intel.

RD-RAM var LENGE det eneste som kunne "mette" en P4,

og i850 chipsettet er i følge mange det beste chipsettet til P4.

I serverer hvor det er flere Xeon prosessorer bruker de ofte RD-RAM, igjen fordi det er det eneste som kan "mette" minnebåndbredden som dette krever.

 

Kjører du Sandra kan du finne PC800 brikker i omkring samme ytelse som PC2700.

 

 

PC800 RDRAM Dual 400 MHz 2 x 16 Bit 3,2 GB/s

PC1066 RDRAM Dual 533 MHz 2 x 16 Bit 4,2 GB/s

PC1200 RDRAM Dual 600 MHz 2 x 16 Bit 4,8 GB/s

PC800 RDRAM Dual 400 MHz 2 x 32 Bit 6,4 GB/s

PC1066 RDRAM Dual 533 MHz 2 x 32 Bit 8,4 GB/s

PC1200 RDRAM Dual 600 MHz 2 x 32 Bit 9,6 GB/s

 

Vanlig RD-RAM, PC800 har like høy teoretisk båndbredde som DDR400.

 

Den type minne som har høyest båndbredde er klart RD, med 9.6GB/s.

 

Her kan du se hvordan rammen står i par to og to.

mpx_sm.gif

Lenke til kommentar

Må nesten få brife litt her jeg også nå.. 500mhz er ikke så veldig mye for en prosessor på 2500mhz..det er bare 20% det...

 

Jeg har overklokket min t-bird 1000 med 200mhz (100) buss til 1475mhz.

Nå kjører jeg stabilt på 1425 (150*9.5)

Det er nesten 50% det :o

 

cpu-temp ligger nå på på fin kroppstemperatur (37c) målt med MBM. ( sittet på internett med opera i ca 1h)

Lenke til kommentar
Jeg skal klokke mer når jeg får Geforce FX, men det er ikke vits for meg enda...må også få meg Swiftec 4000b :) Jeg syntes at du har klokket nok, du burde ikke klokke noe særlig mer...
Hva er det som gjør at du skal vente til du får det skjermkortet før du klokker? Er ikke prosessoren 'brent-inn' enda?

Min CPU fikk gå noe over en måned før jeg begynte å klokke den opp, skjermkortet måtte jeg prøve å klokke etter en 14 dager tid.

Forøvrig kjører jeg alt i BIOS på default, det eneste jeg gjorde var å kjøre opp busshastigheten og låse av PCI/AGP hastighetene.

 

Fordi det er ikke vits å klokke pc'en når jeg ikke merker noe grafikkmessig med det skjermkortet jeg har, men når jeg få FX merker man MYE... :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...