Gå til innhold

Klokker dere ikke mer?


Anbefalte innlegg

Tjoboing!

Altså når jeg ser enkelte som poster her og har en P4-2.4Ghz @ 2.6 eller 2.53Ghz @ 2.68Ghz m.m.

Da begynner jeg å lure på om jeg har strukket strikken for langt med min P4 2Ghz som ruller på 2.6Ghz. Har hatt den enda høyere også!

Har kjørt med dette oppsettet i godt over 3 måneder, ASUS-Probe'n har aldri rapportert høyere temp på prosessoren en 45C, dette er under/rett etter spilling. Med jobbing i windows miljø ligger den på 28-32C.

 

Har:

ASUS P4B533E, P4 2.0Ghz, 512MB noname Ram, Gainward Gforce4TI4600.

Sist jeg kjørte 3Dmark fikk jeg 11779 i score.

 

Godt Nyttår til alle!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg ikke kjørt den testen på nVidia 41.09 driverne, skjermkortet mitt går på: Core 315Mhz, Memory 660Mhz.

Er fornøyd med oppsettet, nå er jeg av den typen som ikke lar meg "imponere" av score og masse fine siffrer, når ting ikke hakker og flyter uten problemer så er jeg fornøyd :)

*Edit: Så bruker du raskere ram i maskinen din, det har endel å si, jeg bruker bare PC2100.

Lenke til kommentar
venomzorg,

 

ser du har samme hovedkort og CPU som meg. Hvordan unlocket du prosessoren din? Jeg hørte det var mulig via BIOS'en, men har ikke hatt noe hell med det, dessverre :(

joda først låste jeg opp ved og lage en ring av en tråd og legge rundt 2 pinner på hk, det funket ikke noe spes bra så jeg tenkte jeg skulle låse opp med lakk. joda det gikk ferfekt men det funket ikke i det hele tatt, mutlipleren nektet og rikke seg. menså tok jeg en syltynn tråd og lagde en U og stappet den neddi 2 hul på cpu sokketen. må være riktig hull da. er litt vanskelig og forklare men se her og tenk deg til det selv, det gjorde jeg. så nå funker det så det griner! :)

Lenke til kommentar
Min P4 1.8 NW kjører støtt på 2.4 med standard boxed vifte den, det har den gjordt i snart et år (kjøpte den i februar i fjor). Maskinen går 24 timer i døgnet. Aldri vært tegn til overoppheting eller hikking av noe slag.

 

Annen maskinvare :

MSI 645 hovedkort

PC 333 minne

GEForce 3

LG 19"

++

 

Skjermen din er ikke Maskinvare, den har også ingen ting med denne saken og gjøre. ikke for og være slem, må bare på peke det :p

Lenke til kommentar
Min P4 1.8 NW kjører støtt på 2.4 med standard boxed vifte den

Jeg bruker også standard "boxed" vifta på prosessoren min, har ikke lagt til noe ekstra kjøleribber heller. Det jeg har av kjøling i kabinettet (Chieftech maxi) er 1 vifte i front, 1 vifte i dør, vifte på skjermkort, prosessor, PSU, en ekstra vifte montert ovenfor PSU (92*92) og en liiiten harddisk cooler. :o

Nå står ikke min maskin på døgnet rundt året rundt, i allefall ikke med disse strømprisene :evil:

Det jeg var på 'jakt' etter er om at å få klokket 600Mhz på en CPU er mye, har ikke lagt min flid i å øke med 1,2345Mhz mer en nabon's maskin.

Det må da være en genial prosessor som lar seg piske så høyt i hastighet uten å svette en gang ;) Men så er det jo en Intel da :D

Lenke til kommentar

Jeg har et Chieftech Dragon midi tower, en vifte i front og en bak.

 

Når en prosessor har et overklokkingspotensiale på 33+ prosent uten å kreve noen ekstra forberedelser må det regnes for å være veldig bra uansett spør du meg :)

 

Av de overklokkingsvennlige Intel prosessorene stikker vel Celeron og NorthWood seg ut av mengden vil jeg tro.

Lenke til kommentar
venomzorg,

 

ser du har samme hovedkort og CPU som meg. Hvordan unlocket du prosessoren din? Jeg hørte det var mulig via BIOS'en, men har ikke hatt noe hell med det, dessverre :(

 

Åssen BIOS har du? Har du 1001.G får du ett problem, den låser ikke opp multiplieren, men har du 1001.C eller 1001.E så skal det ikke være no problem å kjøre høyere/lavere multiplier uten å gjøre noen ting. Jeg har en XP1800 (T-BRED AXA-DLT3C) denne har jeg ikke gjort noen verdens ting med, men kjører alikevel 204*8,5=1734mhz. Man merker forskjell fra 133 FSB til 204 mhz fsb. Sinnsykt mye bedre minne hastighet.

Lenke til kommentar
venomzorg,

 

ser du har samme hovedkort og CPU som meg. Hvordan unlocket du prosessoren din? Jeg hørte det var mulig via BIOS'en, men har ikke hatt noe hell med det, dessverre :(

 

Åssen BIOS har du? Har du 1001.G får du ett problem, den låser ikke opp multiplieren, men har du 1001.C eller 1001.E så skal det ikke være no problem å kjøre høyere/lavere multiplier uten å gjøre noen ting. Jeg har en XP1800 (T-BRED AXA-DLT3C) denne har jeg ikke gjort noen verdens ting med, men kjører alikevel 204*8,5=1734mhz. Man merker forskjell fra 133 FSB til 204 mhz fsb. Sinnsykt mye bedre minne hastighet.

 

ja jeg hadde G men d funka ikke.har E nå!

Lenke til kommentar

Når man først er inne på 3dmark her, så må jeg nevne at jeg selv er misfornøyd med min score; 11.000 ca (husker ikke helt) med dette oppsettet:

 

Asus P4S8X (SiS648 chipset)

Intel P4 "NW" 2,4A

512MB Apacer DDR400

Asus v8460 GF4 Ti4600

 

Burde jeg få mer, eller er dette greit med min hardware?

Selvsagt er ikke 3dmark alt men...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...