Gå til innhold

GTA IV: Den store offtopic tråden. Husk spoilertags!


Anbefalte innlegg

Likte ideen om at en kan logge seg online i selve spillet. Men lurer da på om det var dette Rockstar mente med "online play".

9040701[/snapback]

 

Bare så det er nevnt, så tolket jeg artikkelen slik at den internetten han var på var GTAIV internett. Ikke det ekte. Ikke at jeg påpeker at du sier det motsatte her, men det er lett å misforstå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer kanskje til å være et fiktivt nett, men sånn som jeg forsto det kommer det til å bli oppdatert mens man spiller. Om det skjer med eller uten hjelp i fra en linje til nettet er vanskelig å si. Men Rockstar har jo mulighet til å ha en online del, sånn som Forza 2 har med auctionhouse og opplasting av bilder. Vi får vel mer info etter hvert tenker jeg.

Lenke til kommentar

Begynner virkelig å klø etter dette spillet her nå ja! Har ikke vært så hypa siden ventingen på Oblivion og vi vet jo alle hvilken skuffelse det var.. Tror ikke GTAIV skuffer noe særlig da! En av grunnene til at Oblivion skuffet var det at animasjonene var så ræv. Og det blir nok neppe tilfellet med GTAIV! :) Mmm, herlige animasjoner! Aarghh..

Lenke til kommentar

Etter å ha sett litt gameplay ifra Assasins Creed, tror jeg animasjonene kommer til å ligne på dem. Der får du se at personen går inn imot en folkemengde, og må liksom åle seg gjennom med litt knuffing. Lurer på hvordan det blir om man løper inn i en annen person i GTA. Tror vår russer kommer til å dytte han ganske kraftig.

Lenke til kommentar

I know! :) Har sett dem en million ganger allerede! :) Helt utrolig, selv om jeg synes Indiana Jones ser veldig plastikk ut likevel. Star Wars ser veldig veldig bra ut da i motsetning. Og tror GTAIV kommer til å bli minst like bra. Men bruker ikke Assassins Creed "canned" animasjoner da? Altså, forhåndslagde? Isåfall har de uansett gjort en helt sykt god jobb med å få overgangene mellom animasjoner flytende. Fordi det er fint lite hakking mellom dem etter videoene å dømme.

Lenke til kommentar
Er det bekreftet at de bruker samme fysikkmotor da? :hmm: Hørte mye spekulering for en stund siden, men har aldri sett noen offisiell bekreftelse.

9043386[/snapback]

Euphoria er en fysikkmotor ikke grafikk. Grafikkmotoren er Rockstar Advanced Game Engine.

 

Og det er bekfrefta

http://www.naturalmotion.com/files/nm_rockstar_2007.pdf

http://www.developmag.com/news/27840/Rocks...a-use-in-GTA-IV

9030219[/snapback]

 

 

Euphoria får AI til å reagere automatisk på visse hendelser, men animasjonene er jo fortsatt bestemt på forhånd. Men Euphoria blander da fysikken og animasjonen på en måte jeg ikke har sett før.

9043447[/snapback]

 

Euphoria skaper animasjoner på personer basert på sentralnervesystemet og hvilken påvirkning de får. Naturalmotion har også flere fysikkmotorer, som ikke er nevnt at vil brukes i GTAIV enda

Lenke til kommentar

Jepp, animasjonene blir skapt i realtime basert på fysikk! :)

Det vil si at det er ingen designer som har lagd animasjonene, noe som gjør at utviklerne får langt større tid på seg til å gjøre andre ting for å få spillet enda bedre! :)

 

Edit: Designerne kan selvfølgelig designe animasjonene, men det kan forklares enda enklere. Sefor deg motion capture med slike punkter som de bruker i film og enkelte spill osv. Se da for deg en karakter som er fullstendig "limp" mens disse punktene holder han opp. Så når designerne skal lage animasjonene, tar de bare å flytter disse punktene slik at resten av kroppen reagerer dynamisk mot det. Nå har jeg aldri prøvd noen av programmene til NaturalMotion og vet ikke helt om det fungerer på denne måten. Men jeg går ut fra det siden dette er det mest logiske.

Endret av Randy Sledgehammer
Lenke til kommentar

Men uansett bedre enn de forrige spillene! ;) Egentlig tenker jeg mest på hvordan det vil bli gameplay-messig iogmed at man nå har fysikk i spillet og kan leke seg på en helt annen måte. F.eks skyve folk foran en bil i høy fart, ned en trapp eller bygning osv. Eller bare det å kjøre dritfort i bil og over en hel folkemengde. Ser bare folk flyr rundt omkring! :lol:

Lenke til kommentar

Som henrymeen skrev her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=796836, så er det kommet en del nye detaljer de siste dagene.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Three tidbits of information came out of the new OPM Australia magazine. First, a Central Park replica will be in the game. Second, a contact list, daily calendar, organizer, text messages, camera and multi-player will all work through Niko's mobile phone. Third, the website love-meet.net appears on a marquee in a screenshot in the magazine. The website doesn't seem to be run by anyone yet, though. Thanks to goholden1 of GTAForums for the news.

 

Scans:th_17810_opmaus1_122_608lo.jpgth_17818_opmaus2_122_178lo.jpgth_17826_opmaus3_122_1130lo.jpgth_17835_opmaus4_122_414lo.jpg

th_17837_opmaus5_122_647lo.jpg

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Scans:

th_17144_page001_122_1026lo.jpgth_17150_page002_122_894lo.jpgth_17156_page003_122_1012lo.jpgth_17163_page004_122_667lo.jpg

th_17169_page005_122_181lo.jpgth_17170_page006_122_910lo.jpgth_17173_page007_122_757lo.jpg

th_17179_page008_122_381lo.jpgth_17180_page009_122_37lo.jpgth_17187_page010_122_1098lo.jpg

Endret av Eremal
Lenke til kommentar

Den første teaser-siden har kommet: WKTT Radio.

 

Du kan ringe inn på telefonnummeret som du finner på siden, og hvis rant-en din er god eller morsom, så kan det hende Rockstar bruker den i GTA IV. For å sitere Terms & Condition-siden som er linket til nederst på siden:

 

The Promotion involves the recording of voicemail messages which may be used in a video game, such as GRAND THEFT AUTO IV developed by Rockstar Games, Inc.

Endret av andir
Lenke til kommentar
Den første teaser-siden har kommet: WKTT Radio.

 

Du kan ringe inn på telefonnummeret som du finner på siden, og hvis rant-en din er god eller morsom, så kan det hende Rockstar bruker den i GTA IV. For å sitere Terms & Condition-siden som er linket til nederst på siden:

 

The Promotion involves the recording of voicemail messages which may be used in a video game, such as GRAND THEFT AUTO IV developed by Rockstar Games, Inc.

9067623[/snapback]

 

_oX-zjD6jYY

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...