Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med hastighet på internettforb.


Anbefalte innlegg

Har fått et litt kjedelig problem...

 

Det virker som routeren bremser hastigheten på internettforbindelsen... Har Lyse 10/10, men får bare 2/6 når maskinene er koblet gjennom routeren. Hvis jeg kobler en maskin direkte i "hjemmesentralen" får jeg full hastighet.

 

Routeren er en "litt gammel" Netgear RP114.

 

Noen som har idé til hva dette kan skyldes, og hva som må gjøres for å fikse?

 

Har prøvd både å ta strømmen, og resette routeren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Problemet er trolig at den bruker 10Mbit halv duplex på ethernet.

Vet ikke om det finnes firmwarefix for dette.

8899476[/snapback]

Kan se ut som dette er problemet, ja... :( Og når det ikke finnes noe oppdatert firmware (ser i hvert fall ikke slik ut), er det bare å krype til korset og kjøpe nytt?

 

Du skal ikke se bort fra at denne ikke takler en såpass rask linje, tross alt er den vel fra rundt 2001?

8900111[/snapback]

Det er nok deromkring, ja...

 

Kan noen anbefale en god router, da? Trådløst er ikke et "must".

Lenke til kommentar
Er det noe poeng å kjøpe f.eks. D-Link DIR-655 (som har fått kjempekritikk av Hardware.no)? Eller er det bare "bortkastede" penger?

8902070[/snapback]

 

Som jeg pleier å si, jeg er ingen D-Link fan, men akkuratt denne routeren liker jeg veldi godt. Stabil og fungerer bra. Problemet med gamle routeren din er nok at den ikke er kraftig nok til å takle så høye hastigheter. Krever en del av CPU`en når den skal NAT`e alle pakkene, må tross alt kjøre hver eneste pakke gjennom routeren, og endre på den.

 

Når det gjelder WRT54G så synes jeg denne begynner å bli noe utdatert nå til å kunne anbefale den, men det er en grei og stabil router.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...