Gå til innhold

Omtale av Genesis Rising (PC)


Anbefalte innlegg

Er ikke litt av poenget med en anmeldelse at anmelderen skal skrive om sine opplevelser med produktet?

8904493[/snapback]

Jo, det er det jeg trodde også. Det skal ikke være sterilt og kjedelig, men morsomt og informativt. Til og med folk på IGN skriver sånn, hvis dere ikke har lagt merke til det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er svært tydelig at den som har fått teste spillet er ikke kjent innen dette sjanger av spill, og burde "omtestes" av noen som setter pris på spill som "Freelancer, Homeworld, Galactic Civilizations" osv.

8897054[/snapback]

 

Tja.. Jeg er ikke enig her. Jeg har spilt så godt som alt som finnes av spill innen denne sjangeren, fra dens spede begynnelse som rene tekstbaserte spill tidlig på 80 tallet, og Genesis Rising er faktisk noe av det kjipeste jeg har prøvd. Omtalen her er rimelig treffsikker på spillets soleklare svakheter.

 

Det kan være svært vanskelig å skrive anmeldelser til spill som er såpass dårlig som dette. Det er mye enklere å anmelde gode eller middelmådige spill. Spill som Genesis Rising fortjener strengt tatt ikke en såpass stor omtale som er tilfellet her. Det hadde strengt tatt holdt med

 

"Ikke kjøp dette. Jeg tuller ikke. Bruk heller pengene til konfetti."

 

Her har artikkelforfatteren likevel tatt seg tid til å spille spillet, og trekker klart frem de svake punktene til spillet. Så kan man kanskje være litt uenig i hvorvidt den personlige stilen passer eller ikke. Selv synes jeg det er greit at anmeldere har ulik stil, slik at ikke alt blir seende likt ut. Akkurat her føler jeg personlig at Øystein F har klart å treffe en fin balanse mellom saklighet og subjektivitet. Denne type anmeldelser kan fort bli utrolig kjipe hvis forfatteren ikke klarer å få frem HVA som er bra/dårlig med et produkt, men blir for mye opphengt i å pleie sitt eget ego og fremheve sine fabelaktige evner verbale krumspring. Som jeg ikke synes er tilfelle her :)

 

Bra artikkel. Rettferdig anmeldelse.

Lenke til kommentar

Flau artikkel. Genesis Rising er kanskje ikke tidenes mest actionfyllte spill, eller tidenes beste, men totalslakt fortjener det absolutt ikke. Ikke alle spillselskaper har budsjett av EA-klasse....

 

Jeg er absolutt ikke en RTS-fan, men har alltid hatt sansen for spill som iallefall "prøver" noe nytt. Selv om det ikke alltid fungerer. Genesis Rising er ikke et "bra" spill, men er overbevist om at mange kan kose seg godt med det iallefall ei lita stund. Bugs og slikt har det endel av... men det er ikke til å komme unna at produsentene virkelig har lagt hjerte i spillet, selv om det kanskje ikke ble tidenes beste.

 

Mye å irritere seg over i spillet, men om anmelderen hadde lagt sitt opprinnelige hat til spillet til side, ville han kanskje oppdaget at det i det minste er et par gode idêer ute og går?

 

Synes RTS sjangeren har stått i stå siden Starcraft... lite nytt å hente. Når noen først prøver å bringe noe nytt på banen (uansett om det fungerer i praksis eller ei) blir det litt for dumt å overse alle forsøk på nyskapning og heller bare kjøre en god gammel "i'm to cool for this game"-anmeldelse? Vært snedig å lest en anmeldelse av samme spillet, men av en anmelder som er litt bedre i stand til å "lese mellom linjene" :)

 

Edit: Tror det hele bunner i at anmelderen tror han spiller "C&C in space" mens spillet er mer som et "squadbased strategygame". Kanskje derfor du ikke får så mange skip som du hadde håpet på? ;)

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

At man kan kose seg med spillet "en liten stund" rettferdiggjør ikke anbefaling av kjøp i mine øyne. Samme går for film. De fleste dårlige produsksjoner har noe godt i seg, men når dette blir overskygget av alt det som ikke funker, er det ingen grunn til å gi en god anmeldelse. Anmelderen påpeker jo videre at det er noen interessante konsepter og nyvinninger ute og går, men at selv disse har irriterende momenter ved seg som ødelegger gleden ved dem.

Endret av demeyfint
Lenke til kommentar

Nyskapning er vel og bra, og folkene bak Genesis Rising skal ha kreditt for at de forsøker det. Men det hjelper ikke når det endelige resultatet bla såpass dårlig som det faktisk er. Det er fullt mulig å lage gode spill selv om man ikke har budsjetter EAklasse.

 

Bunnlinjen er at genesis Rising er et dårlig produkt, samme hvor mye kreditt utviklerne skal ha for å ha forsøke å tenke nytt. De har tatt en idé som antageligvis ikke var verdens beste, implementert den på en dårlig måte og ikke klart å gjøre produktet ferdig før det ble lansert. Hvorfor skal da en anmelder anstrenge seg for å gi skryt til produktet?

 

Det kan kanskje vær vanvittig nyskapende å lansere en sportsbil uten hjul, basere den på at den skal forflytte svært hurtig basert på jordens rotasjon og magnetfelt. Den kan til og med være utrolig flott designet, men som et kjøretøy er den absolutt ubrukelig. Ville du likefullt belønnet designerne og produsentene bak bilen for å være nyskapende, evt. anbefalt folk å kjøpe bilen?

Lenke til kommentar

Må vel tilføyes at jeg hadde god underholdning av å lese artikkelen selv om jeg synes forfatteren tar den en smule for langt.

 

Prøver på ingen måte å hylle Genesis Rising... men mener at slakten kan skyldes feil forventinger til hva slags spill det faktisk er.

 

Og nok om det fra min side... ingen nye fiender håper jeg... smaken er som baken. Selv setter jeg mer pris på et crappy spill som prøver, enn et big-budgetspill som feiler... Vil dere ha slakteartikler, kan jeg godt skrive en aldri så liten omtale av Halo ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

kjøpte dessverre spillet før omtalen kom på gamer.no... han i butikken sa det hadde fått gode omtaler.. JAVEL..

 

Som sagt alt går himla treigt, FINS jo ikke action i kampene, alle skipa står stille og skyter på hverandre og de som er flest/sterkest vinner. Og der det er vannskelig er det vannskelig på en irriterende måte, sånne att du må bruke enda lengre tid på å klare brettet fordi den eneste tactiken som funker tar dritlang tid :S

 

Og videoene er TRAGISKE, minner mer en en parodi på ett eller anna... som Spaceballs er parodi på Star Wars...

Står bare rett opp og ned og prater i hver sabla film!

 

Og størelse på flåtene man kan ha er jo til å grine av... også kan man ikke kapre andre skip når man har fylt opp kvoten på skip. Det er skjelden man kan ha over 10 skip, mye av gleden ved slikte spill er jo å ha en safti flåte og ha ett skikkelig slakteslag!

 

Nei anbefaler heller Star Wolves, Freelancer eller noe sånnt, mye større spilleglede folks! Ikke bruk penger på detta, eller vent til det koster 79kr--, siden de første oppdragene er faktisk ikke så ulidelige.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...