Gå til innhold

Vista "fryser" og skjønner ikke hvorfor *Løst*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fint at problemer da ble identifisert. Trist at da Vista og WD Raptor ikke liker hverandre. Fikk noen av dere sjekket om driverene på WD sine sider hjalp noe i det hele tatt? Dere kan nå også spørre support der om det finnes noe spesielt til Vista.

Lenke til kommentar

Vet ikke om det er direkte samme problemet. Men hvertfall lik diskfabrikant.

 

I've reinstalled vista probably 50 times in the last 2 months, every time because it keeps locking up on me during games, movies, or at just random times....i couldn't figure out the problem (it worked fine in safe mode, and running memtest, but not in regular mode. I was about to slap down 500$ for a new c2d and motherboard, and scrap my amd system, thinking it might be my motherboard, but then i tried flashing the bios back 2 versions, (I had the most recent bios flashed) and now it works perfectly....just something you guys might try if you have problems with vista just freezing up all the time.

 

Hope it helps

 

btw, specs are MSI K9A Platinum MB, amd x2 5000+

 

--------------------

AMD Athlon 64 X2 5000+ oc'd to 2.95Ghz :: MSI K9A Platinum Mainboard

2048MB OCZ DDR2-800 Ram in dual channel

EVGA 7950gx2

WD Raptor 36GB 10k Drive - Vista

2x Seagate 300GB SATA

NEC 16X DVD-RW

Samsung 16x DVD-RW/RAM

Samsung SyncMaster 213T 21.3" LCD color profiled & calibrated

Windows Vista Home Premium

Lenke til kommentar

Husk at dette er et problem som ser ut til å være relatert til feil i i en "trekant" hvor en av elementene fjernes og alt fungerer.

 

Dvs Nvidia - WD - Vista. Fjern en av de og maskinen fungerer. Det kan likeså være Noe med Nvidia som WD, men det er nå en del billigere med nye disker, samt at jeg får mer plass :)

Lenke til kommentar
Husk at dette er et problem som ser ut til å være relatert til feil i i en "trekant" hvor en av elementene fjernes og alt fungerer.

 

Dvs Nvidia - WD - Vista. Fjern en av de og maskinen fungerer. Det kan likeså være Noe med Nvidia som WD, men det er nå en del billigere med nye disker, samt at jeg får mer plass :)

9033577[/snapback]

 

 

Hadde samme problem med min WD disk. Samsung disken som sitter i har ikke problemer. Etter tips funnet på nettet skiftet jeg ut Nvidia driveren med Vista sin PCI-IDE kontroller som tydligvis også styrer SATA disker. Det endte i at maskinen stoppet i blue screen i stedet for å fryse, men blue screenen hadde Microsoft svaret på. De sporet feilen til antivirusprogrammet. Så jeg skiftet det ut og la på AVG. PC'en virket perfekt. Null diskproblemer. Så fant den automatiske oppdateringen nye Nvidia drivere og jeg installerte de. Feilen kom tilbake. Litt lesing til og fra disken og maskinen frøs, eller satte ned tempoet til sneglefart. Så jeg la tilbake standard PCI-IDE driveren, og alt fungerer. Så det er noe spesielt med den WD disken og Nvidia.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har hatt samme problemet selv. Med nForce4, Asus A8N32-SLI Deluxe og Hitachi Deskstar T7K250. Prøvde å oppdatere Bios, men det funket ikke. Å avinstallere Nforce4 og la Vista installerer IDE-kontrollere på egen hånd fungerte. Nå fryser ikke systemet lenger.

 

Selv om Vista tydeligvis kontrollerer disken min, påvirker det ytelsen at en ikke har Nvidia nForce-driver?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...