Gå til innhold

Stoolman bygger verdens raskeste PC!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra jobba. Slike prosjekter viser mulighetene for å lage kraftpakker. Det er nok slik som blir fremtiden for de fleste av oss, om noen år. men da ved at de integrerer flere ting i færre enheter. Det er nok få av oss som trenger et sånt råskinn nå, og enda færre som ønsker den støyen som alle de viftene måtte lage, i stua. Men utrolig morsomt å ha den kraften hvis du har pengene, og noe å virkelig bryne den på.

 

keep up the good work. Har du gjort noen db målinger?

Lenke til kommentar

Hmm, jeg leser i artikkelen følgende:

 

I Photoshop CS2 går det så det griner. Her er det gjerne på Gaussian Blur og Sumi-E at prosessorene sliter. Oppsettet brukte her 26 sekunder på Gaussian Blur og 88,1 sekunder på Sumi-E. Til sammenligning har vi målt en Intel Core 2 Extreme QX6700 til 46 sekunder på Gaussian Blur og 50,1 sekund på Sumi-E. Så på Sumi-E er vi på ingen måter overbevist. Til tross for gjentatte gjennomkjøringer fikk vi ikke noe bedre enn 88,1 sekunder.

 

Det må det være veldig store bilder! :ph34r: Hvor store bilder er det? For jeg ble ikke noe klokere av å lese det, siden jeg aldri har opplevd det kan ta opp mot 50 sekunder å legge på effekter i Photoshot.

Lenke til kommentar
Hvis man ser bort fra skjermkort er vel dette nesten som en Mac Pro maskin :p

9461775[/snapback]

Hahaha... u wish...

9471379[/snapback]

Mac Pro kan da leveres med 2 Quad-Core Intel Xeon «Clovertown» cpu-er på 3 ghz og 16 gb DDR2 ECC RAM på 667 MHz. Harddisker må du i så fall kjøpe utenom og kjøre det samme som i denne.

Lenke til kommentar

Grattis med ny lommeregner! ;)

 

Ser det er flere (i alle fall 1 :p) som etterlyser benchmarks av skikkelig rendring. Tester med 3dsMax / Maya (Mental Ray) / Maxwell hadde vært fortreffelig. Sies vel at Cinebench tester "rendrekapasitet", å se tall fra faktisk bruk er enda litt mer ... pirrende... for de som svinger i den retningen. :)

 

Og med det samme du har ei maskin hvor alle komponenter ser ut til å være valgt med stor omhu... så er det kanskje en idêell maskin å kjøre

en skikkelig test av hvor effektivt det faktisk er med flere kjerner og multithreading. Tenker tester på rendring med 1kjerne / 2kjerner / 4 kjerner / 8kjerner. Vært flott med tester av rendring i 64bit vs 32bit også.

 

Ble kanskje litt mye, men ble litt revet med når jeg så for meg potensialet i ei slik maskin til "fornuftig bruk". :)

 

Hørt på E-verket: "Åpne ei sluse til, Stoolman fyrer opp PC-en".

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...