Gå til innhold

Blitt svindla hva kan jeg gjøre?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har mest trolig blitt svindla, jeg bestilte en Trackmania nation server.

Igjennom en nett side som heter SG-shop.org jeg tok kontakt med han som eide siden først for og høre om de kunne sette opp en trackmania server for meg. Han svarte ja at det var ikke noe problem. Han sa at jeg bare skule velge counter-strike 1.6 server igjennom siden dems. Siden de ikke hadde noe produkt som hete Trackmania Server.

Også skule han fikse det. Det skule koste meg 99,- for en måned. Han sa også at serveren skule komme opp noen få timer senere noe som den ikke gjorde. Jeg sjekka kontoen min og der hadde jeg blitt trekt 100,- 3 ganger. Så går jeg inn på siden som jeg har bestilt serveren igjennom og da er hele siden lagt ned. Jeg tar og sjekker ut hvem som har registrert domene og ringer han. Men han vet selvfølgelig ingenting om det. Det går vel helt sikkert an å registrere dommene navn med falsk navn.

 

Jeg lurer på har jeg noe og komme med.?

Kanskje sjekke opp firmaet litt bedre neste gang.

 

Leif :p

Endret av r0lfi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel, du har jo adressen hans, og fullt navn der + telefonnummer, så det er jo bare å trappe opp på døra hans det...

 

hvis han fortsatt ikke er villig til å sammarbeide, så er det bare å ta en tur til hans nærmeste lensmannskontor, og forklare saken til de, så kanskje onkel politi blir med på besøk hvis de har lite å gjøre.. ^_^

Endret av fatalicus
Lenke til kommentar
Koster det ikkje meir for guten å kjøpe domene enn kva han svindla for? Du finner jo ei email adresse der i "whois".

8890492[/snapback]

 

 

Hjelper og å lese hele saken før en poster :p

 

 

han har prøvd og kontakte vedkommende som står som eier, men vedkommende har ingen kjennskap til dette.

 

Så noen har brukt domenet på ulovlig vis til og tjene seg penger...på ulovlig vis.

 

 

Du kan gå i banken, få kontoinfo til hvor pengene er sendt til, og som de nevner over, be dem kanselere "kjøpet".

 

ble kommunikasjon gjort på Norsk eller Engelsk, ser Domenet er oppført til en norrmann..

Lenke til kommentar
vel, du har jo adressen hans, og fullt navn der + telefonnummer, så det er jo bare å trappe opp på døra hans det...

 

hvis han fortsatt ikke er villig til å sammarbeide, så er det bare å ta en tur til hans nærmeste lensmannskontor, og forklare saken til de, så kanskje onkel politi blir med på besøk hvis de har lite å gjøre.. ^_^

8890498[/snapback]

 

 

Hehe orker ikke og dra opp til finmark for 300,-

Jeg ringte til han som har registrert dommene før i dag, og han kjente ikke til saken i det hele tatt.

 

Men det er vel ikke noe problem for folk å registrere et domene med et helt random navn. ?

Lenke til kommentar
Koster det ikkje meir for guten å kjøpe domene enn kva han svindla for? Du finner jo ei email adresse der i "whois".

8890492[/snapback]

 

 

Hjelper og å lese hele saken før en poster :p

 

 

han har prøvd og kontakte vedkommende som står som eier, men vedkommende har ingen kjennskap til dette.

 

Så noen har brukt domenet på ulovlig vis til og tjene seg penger...på ulovlig vis.

 

 

Du kan gå i banken, få kontoinfo til hvor pengene er sendt til, og som de nevner over, be dem kanselere "kjøpet".

 

ble kommunikasjon gjort på Norsk eller Engelsk, ser Domenet er oppført til en norrmann..

8890519[/snapback]

 

 

Det ble gjort på norsk.

Lenke til kommentar
Jeg ringte til han som har registrert dommene før i dag, og han kjente ikke til saken i det hele tatt.

8890520[/snapback]

Hvordan veit du det? :p , kan være en kamerat...

 

Men det er vel ikke noe problem for folk å registrere et domene med et helt random navn. ?

8890520[/snapback]

Jo, tror navnet må stemme med den som eier kortet som det ble registrert med...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...