Gå til innhold

Blitt svindla hva kan jeg gjøre?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Denne var jo morsom.

9094085[/snapback]

 

Morsomt ja, men er fortvilende å se at noen kan holde på sånn... Nå er det bare snakk om noen hundre kroner han har lurt trådstarter for, men dersom flere har gått i samme fellen kan det være snakk om endel mer penger.

Visa Europe har fått beskjed og anmelder nok forholdet. Trådstarter får forhåpentligvis pengene igjen og Visa vil kreve regress fra denne smartingen. Dessuten vil det nok gå til påtale og han vil forhåpentlig få seg en smekk over fingrene og et artig rulleblad... Dersom dette er snakk om en ung mann med lysende fremtid foran seg, så gikk nettopp lyset...

Lenke til kommentar
Denne var jo morsom.

9094085[/snapback]

 

Morsomt ja, men er fortvilende å se at noen kan holde på sånn... Nå er det bare snakk om noen hundre kroner han har lurt trådstarter for, men dersom flere har gått i samme fellen kan det være snakk om endel mer penger.

Visa Europe har fått beskjed og anmelder nok forholdet. Trådstarter får forhåpentligvis pengene igjen og Visa vil kreve regress fra denne smartingen. Dessuten vil det nok gå til påtale og han vil forhåpentlig få seg en smekk over fingrene og et artig rulleblad... Dersom dette er snakk om en ung mann med lysende fremtid foran seg, så gikk nettopp lyset...

9094339[/snapback]

Jeg er så enig, en av disse le eller gråte sakene. Jeg valgte å le.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Det du må gjøre, er å sperre kortet ditt, og det litt brennkvikt.

 

Alle som har oppgitt kortinfo på den siden kan regne med å bli tappet litt her og der, ettersom eieren av den siden har ALL info han trenger for å handle i vei på deres kort.

 

 

Det er så klart mulig at eieren av siden har valgt denne løsningen for å slippe å ingå avtale med kortleverandørene, og at han bare trekker pengene selv, feks ved å overføre penger til sin egen paypal-konto.

 

Det er uansett ingen sjanse å ta, for han sitter i praksis med kortet ditt i lomma.

Lenke til kommentar
Har fått igjen mine penger :) . Er mere forsiktig nå

9091943[/snapback]

 

Hvordan og tid fikk du tilbake pengene?

Når jeg ringte til banken min så kunne ikke di gjøre noe anna en og sperre korte mitt.

 

Når jeg ser på konto informasjon så ser jeg at det har blitt trekt igjennom ccbill.com

 

Men vist jeg ringer til visa får jeg tilbake pengene da?

Eller er det for seint nå `?

Lenke til kommentar
hmm, om dette var på quakenet, så kan du sjekke om #feds kan hjelpe deg om vedkommende har registrert nicket til en email for retrival av tapt passord.

 

og betale via nettsider burde være sporbart, kopierte du kviteringen eller kontonummer du betalte til?

8890370[/snapback]

 

Jeg mener #feds er passordbeskyttet for tiden.

Lenke til kommentar
Har fått igjen mine penger :) . Er mere forsiktig nå

9091943[/snapback]

 

Hvordan og tid fikk du tilbake pengene?

Når jeg ringte til banken min så kunne ikke di gjøre noe anna en og sperre korte mitt.

 

Når jeg ser på konto informasjon så ser jeg at det har blitt trekt igjennom ccbill.com

 

Men vist jeg ringer til visa får jeg tilbake pengene da?

Eller er det for seint nå `?

9098207[/snapback]

Ring VISA.

Lenke til kommentar

Altså, hva er det nye "Visa Security" greiene da. Hver gang jeg handler på nett nå, må jeg inn med sikkerhetskode eller BankID fra banken min.

 

Dette skal jo gjøre det praktisk umulig å handle ting på andre sitt kort, eller?

 

Forresten kan jeg nevne at jeg irriterer meg grønn over dette, da jeg blir nødt til å ha med meg det forbanna sikkerhetskortet overalt for å få bestilt en mus fra en netshop.

Lenke til kommentar
Altså, hva er det nye "Visa Security" greiene da. Hver gang jeg handler på nett nå, må jeg inn med sikkerhetskode eller BankID fra banken min.

 

Dette skal jo gjøre det praktisk umulig å handle ting på andre sitt kort, eller?

9100789[/snapback]

 

Egentlig ikke, for det er ikke alle nettsider som har implementert en slik løsning, spesielt ikke utenlandske.

 

Forresten kan jeg nevne at jeg irriterer meg grønn over dette, da jeg blir nødt til å ha med meg det forbanna sikkerhetskortet overalt for å få bestilt en mus fra en netshop.

9100789[/snapback]

 

Er vel ikke så tungt med en liten papirlapp til i lommaboka, er det? :p

Lenke til kommentar

Hehe, nå er jeg så uheldig å ha nordea, og jeg har ikke giddi å skaffet meg en BankID enda, så det betyr at jeg må fly rundt med et sikkerhetskort med størrelse på en liten mobil, kanskje litt mindre. Og det har ikke plass i lommeboka.

 

Menmen, likte bedre ting slik som de var før, jeg handler bare der jeg føler meg trygg, og om jeg ikke gjør det betaler jeg via Paypal om mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...