Gå til innhold

GTA IV-episoder blir 360-eksklusive (X360)


Anbefalte innlegg

FAEN! Nå har jeg ALLTID støtta PS3, og kjøpte meg en nylig! Har alltid vært på Sony sin side, men NÅ! NÅ....!

 

Hvorfor?

 

Hvorfor må Microsoft ødelegge ALT? :(

 

Nå har nesten ikke Sony NOEN grunner til at folk skal kjøpe deres produkter lenger:

 

-De fleste bra spill er enten eksklusive på 360, eller flerplattformspill.

 

-Microsoft har bedre grafikk på alle spill til nå.

 

-Microsoft kjøper seg til eksklusive titler.

 

-Billigere!

 

-Kommer jo med harddisk også nå!

 

Faen, faen, faen! :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
FAEN! Nå har jeg ALLTID støtta PS3, og kjøpte meg en nylig! Har alltid vært på Sony sin side, men NÅ! NÅ....!

 

Hvorfor?

 

Hvorfor må Microsoft ødelegge ALT?  :(

 

Nå har nesten ikke Sony NOEN grunner til at folk skal kjøpe deres produkter lenger:

 

-De fleste bra spill er enten eksklusive på 360, eller flerplattformspill.

 

-Microsoft har bedre grafikk på alle spill til nå.

 

-Microsoft kjøper seg til eksklusive titler.

 

-Billigere!

 

-Kommer jo med harddisk også nå!

 

Faen, faen, faen!  :(

8892947[/snapback]

 

Selg kassa!

Kjøp 360 Elite.

 

Men ps3 er ikke et dårlig kjøp likevel :)

 

Ha ps3 og kjøp deg en billig Core 360 da vettu.. :thumbup:

Lenke til kommentar
FAEN! Nå har jeg ALLTID støtta PS3, og kjøpte meg en nylig! Har alltid vært på Sony sin side, men NÅ! NÅ....!

 

Hvorfor?

 

Hvorfor må Microsoft ødelegge ALT?  :(

 

Nå har nesten ikke Sony NOEN grunner til at folk skal kjøpe deres produkter lenger:

 

-De fleste bra spill er enten eksklusive på 360, eller flerplattformspill.

 

-Microsoft har bedre grafikk på alle spill til nå.

 

-Microsoft kjøper seg til eksklusive titler.

 

-Billigere!

 

-Kommer jo med harddisk også nå!

 

Faen, faen, faen!  :(

8892947[/snapback]

 

Selg kassa!

Kjøp 360 Elite.

 

Men ps3 er ikke et dårlig kjøp likevel :)

 

Ha ps3 og kjøp deg en billig Core 360 da vettu.. :thumbup:

8893168[/snapback]

Seriøst! (fjortis! :w00t:) Jeg vurderer det nå! Helt steikeskinke seriøst! :ermm:

Men jeg venter nå på Haze, Juiced 2, Assassins Creed, GTA4 (UTEN TILLEGG) og BF: Bad Company da :)

Endret av latter17
Lenke til kommentar
2. Det er likevel en forskjell på det Sony gjorde og det MS gjør nå. Da Sony sørget for eksklusiviteten, var det fordi de så at det kom til å bli en stor suksess. MS ser at GTA har vært en stor suksess. I seks år! Og helt plutselig skal de bare overta denne suksessen, bare med penger, og uten blod, svette og tårer. Man kan si at de viser gode taktiske egenskaper og markedsflair ved å gjennomføre denne eksklusiviteten, men de har ikke gjort seg fortjent til denne suksessen. :nei:

8890147[/snapback]

1. GTA var en stor suksess på PC lenge før Sony bestemte seg for å betale Rockstar for å gjøre den PS2-ekslusiv. Så sånn sett tapte PC-gamerene på Sony's taktiske egenskaper og markedsflair.

2. Hva for noe blod, svette og tårer er det Sony har bidratt med? GTA er Rockstar sitt produkt, ene og alene. Rockstar har blødd, svettet og grått for dette spillet. Sony har bare kjøpt seg rettigheter. Akkurat slik MS gjør nå.

3. Rockstar har gjort seg fortjent til suksessen, og det vil de helt sikkert fortsette å gjøre, selv om spill som Saint's Row har vist at det ikke bare er Rockstar som kan lage slike spill med stor suksess.

Lenke til kommentar
Seriøst! (fjortis! :w00t:) Jeg vurderer det nå! Helt steikeskinke seriøst!  :ermm:

Men jeg venter nå på Haze, Juiced 2, Assassins Creed, GTA4 (UTEN TILLEGG) og BF: Bad Company da :)

8893211[/snapback]

Tja, Haze kommer til X360. Det samme gjør Juiced 2, Assassins Creed, GTA4 (med tillegg) og så vidt jeg vet BF: Bad Company også. ;)

Lenke til kommentar
Seriøst! (fjortis! :w00t:) Jeg vurderer det nå! Helt steikeskinke seriøst!  :ermm:

Men jeg venter nå på Haze, Juiced 2, Assassins Creed, GTA4 (UTEN TILLEGG) og BF: Bad Company da :)

8893211[/snapback]

Tja, Haze kommer til X360. Det samme gjør Juiced 2, Assassins Creed, GTA4 (med tillegg) og så vidt jeg vet BF: Bad Company også. ;)

8893288[/snapback]

Jaja, jeg sa da ikke noe om DET :wee:, men Haze trodde jeg var PS3ONLY!

 

Faen..... igjen! :(

Endret av latter17
Lenke til kommentar

Det vil vise seg. Det er ikke fastsatt noen dato for hverken PS3-versjonen eller PC og X360-versjonene. Det vi vet er at Haze utvikles på PS3, men at spillmotoren de bruker visstnok er multiplattform. Det mange spekulerer i er at PS3-versjonen vil komme først, og at PC og X360-versjonen vil følge litt senere. Når vet ingen.

Lenke til kommentar
på ToTheGame.com står det Q3 2007 på både PC, PS3 og Xbox360. Men har hørt noe om at de ikke alltid er til å stole på. Ikke at jeg noensinne ar funnet feil med releasedatoene deres.

8893649[/snapback]

 

På tothegame står det jo at Alan Wake kommer til PS3 også, så jeg kan ikke si jeg stoler på dem.

Lenke til kommentar
på ToTheGame.com står det Q3 2007 på både PC, PS3 og Xbox360. Men har hørt noe om at de ikke alltid er til å stole på. Ikke at jeg noensinne ar funnet feil med releasedatoene deres.

8893649[/snapback]

 

På tothegame står det jo at Alan Wake kommer til PS3 også, så jeg kan ikke si jeg stoler på dem.

8893746[/snapback]

 

Det står nok som cancelled jah, men nok Off-Topic :p

 

Virker som MS virkelig har gått inn for å få oppmerksomheten til massen

Lenke til kommentar
1. GTA var en stor suksess på PC lenge før Sony bestemte seg for å betale Rockstar for å gjøre den PS2-ekslusiv. Så sånn sett tapte PC-gamerene på Sony's taktiske egenskaper og markedsflair.

2. Hva for noe blod, svette og tårer er det Sony har bidratt med? GTA er Rockstar sitt produkt, ene og alene. Rockstar har blødd, svettet og grått for dette spillet. Sony har bare kjøpt seg rettigheter. Akkurat slik MS gjør nå.

3. Rockstar har gjort seg fortjent til suksessen, og det vil de helt sikkert fortsette å gjøre, selv om spill som Saint's Row har vist at det ikke bare er Rockstar som kan lage slike spill med stor suksess.

8893260[/snapback]

1. GTA var en populær spillserie på PC før GTA3, ja, men ingen stor braksuksess slik det er nå. Det var ikke noe mer utbredt enn andre spill på den tiden, og på ingen måte et must i spillsamlingen. Idag blir jo GTA-spillene sett på som Spillet, og så kanskje man kjøper noen andre i tillegg.

2. Jeg sier ikke at Sony har slitt så innmari for denne suksessen, men MS har slitt mye mindre. De bare klasker penger på bordet. GTA-serien var ingen braksuksess før Sony satset på det og skaffet det som PS2-eksklusivt. Det er ikke sikkert det hadde blitt samme historien om R* hadde gitt ut spillet for seg selv og til flere konsoller samtidig.

3. Det er naturligvis R* som er heltene her, og da blir jeg bare mer provosert av MS som skal være med på festen, lenge etter at de har sett at det ble en kul fest likevel...

Lenke til kommentar
1. GTA var en stor suksess på PC lenge før Sony bestemte seg for å betale Rockstar for å gjøre den PS2-ekslusiv. Så sånn sett tapte PC-gamerene på Sony's taktiske egenskaper og markedsflair.

2. Hva for noe blod, svette og tårer er det Sony har bidratt med? GTA er Rockstar sitt produkt, ene og alene. Rockstar har blødd, svettet og grått for dette spillet. Sony har bare kjøpt seg rettigheter. Akkurat slik MS gjør nå.

3. Rockstar har gjort seg fortjent til suksessen, og det vil de helt sikkert fortsette å gjøre, selv om spill som Saint's Row har vist at det ikke bare er Rockstar som kan lage slike spill med stor suksess.

8893260[/snapback]

1. GTA var en populær spillserie på PC før GTA3, ja, men ingen stor braksuksess slik det er nå. Det var ikke noe mer utbredt enn andre spill på den tiden, og på ingen måte et must i spillsamlingen. Idag blir jo GTA-spillene sett på som Spillet, og så kanskje man kjøper noen andre i tillegg.

2. Jeg sier ikke at Sony har slitt så innmari for denne suksessen, men MS har slitt mye mindre. De bare klasker penger på bordet. GTA-serien var ingen braksuksess før Sony satset på det og skaffet det som PS2-eksklusivt. Det er ikke sikkert det hadde blitt samme historien om R* hadde gitt ut spillet for seg selv og til flere konsoller samtidig.

3. Det er naturligvis R* som er heltene her, og da blir jeg bare mer provosert av MS som skal være med på festen, lenge etter at de har sett at det ble en kul fest likevel...

8894537[/snapback]

Beste innlegget til nå!

Endret av latter17
Lenke til kommentar
FAEN! Nå har jeg ALLTID støtta PS3, og kjøpte meg en nylig! Har alltid vært på Sony sin side, men NÅ! NÅ....!

 

Hvorfor?

 

Hvorfor må Microsoft ødelegge ALT?  :(

 

Nå har nesten ikke Sony NOEN grunner til at folk skal kjøpe deres produkter lenger:

 

-De fleste bra spill er enten eksklusive på 360, eller flerplattformspill.

 

-Microsoft har bedre grafikk på alle spill til nå.

 

-Microsoft kjøper seg til eksklusive titler.

 

-Billigere!

 

-Kommer jo med harddisk også nå!

 

Faen, faen, faen!  :(

8892947[/snapback]

 

Calm down man! Get a grip of yourself! :p

 

Herregud og Fader, er jo ingen vits å klikke i depresjonsraseri før du ser hele bildet. Sannheten er at INGEN utenfor MS og TakeTwo/Rockstar vet hva disse "episodene" inneholder, hvor store de er, om de er verdt pengene etc.

Det er ikke bekreftet at PS3 ikke vil få egne ekslusive episoder/annet innhold, bare at de to episodene det er snakk om, ikke vil komme til PS3.

Huff, spillet er jo ikke kommet ut engang, og folk tilter, det er akkurat denne reaksjonen de vil ha fra folk, og håper på at folk skal kaste seg på lasset for tidlig.

Det kostet 5 mill $ å utvikle Gears of War, også betaler MS 50 mill $ for dette...!!

Jeg skal spise PS3 capsen min hvis de er verdt 50 MILL $!

 

Og sist men ikke minst, den første episoden kommer i Mars '08...da sitter vi å spiller MGS4 uannsett!!

:w00t:

Lenke til kommentar
Er akkurat det som provoserer meg og. Sony er faktisk de som satser på de, og gjør spillet "mer enn kjent". Nå kommer bare Microsoft og overtar. Si at R* er en kunster. De har laget et mesterverk, og Sony er de som virkelig oppdager det, og utstiller det. De utstiller det så ALLE får sett det. Så kommer bare Microsoft og kjøper det bare sånn her... !

 

Hvis dere skjønner :wee:

8894616[/snapback]

Joda, skjønner. Det er bare det at hvis ikke Sony hadde kjøpt ekslusivitet, så hadde enda flere fått sett "kunstverket". Eller tror dere virkelig at Sony hadde latt være å promotere GTA3 hvis det hadde kommet på PC også, slik GTA 1 og 2 gjorde? Eller at GTA3 ikke hadde fått den enorme mengden gratisreklame det fikk gjennom medias forferdelse over at man kunne løpe rundt i byen og banke opp tilfeldig forbipasserende? Var det Sonys fortjeneste?

 

Ærlig talt så synes jeg dere tillegger Sony vel mye ære i dette. Å kjøpe seg ekslusivitet er ikke for å promotere et spill. Det er for å låse spillet til sin konsoll, noe som vil øke både salget av konsollen og lisenser (hvor Sony tjener en god slant for hvert PS-spill solgt..) GTA3 var med på å gjøre PS2 til den suksessen den ble. Veldig mange kjøpte seg sin første PS2 for å kunne spille GTA3. Hadde GTA3 kommet til PC samtidig, ville det nok vært en del av dem som heller hadde oppgradert PC-en for å kunne spille GTA3...

 

Poenget er at ekslusivitet alltid er til konsollprodusentens fordel, mens spillprodusenten sannsynligvis taper litt på det fordi det er færre som får spilt spillet. Derfor legger konsollprodusentene veldig store penger og ressurser på bordet for å sikre seg ekslusiviteter. Ressurser de bidrar med kan være egne utviklere som har spesialkompetanse på konsollen. Noe som også er med på å låse produktet ytterligere til konsollen, siden det vil være mye kode som er spesialutviklet for den spesielle konsollen.

 

Så vær så snill og ikke glorifiser Sony oppi alt dette. Dere må gjerne synes at det er kjipt at MS kjøpte seg ekslusivitet i GTA-franchisen, men ikke gjør Sony til martyr. For alt vi vet bryr ikke Sony seg nevneverdig om å kunne tilby episoder til GTA4...

Lenke til kommentar
Så bra da, hadde ikke gjort noe viss det eksklusive hadde kommet til ps3 siden det er fordel å ha begge :tease:

8893732[/snapback]

:roll:

 

Ehm, de spella i siggen din? Hvem skal du ha på hvem platform? ;)

8894492[/snapback]

 

Blir litt vanskeligt men, tror GTA blir til Xbox 360, det skal vel vise i siggen i farger hva jeg skal ha det til :tease:. Hvis det står GTA IV i grønt og grått så da skal jeg ha det til enten av dem to :p

Lenke til kommentar

Dessuten kunne det likegodt gått andre veien. La si rent hypotetisk at Microsoft hadde en konsoll ute på markedet når Ps1 kom ut. Da hadde det vært 50/50 om hvem av dem som hadde fått rettigheten, mest sannsynlig hadde det faktisk gått i MS sitt favør (CA$H)

 

Så, at det er helt rimelig at Microsoft nå har snudd på fjøla syntes jeg ikke det er. :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...