Gå til innhold

GTA IV-episoder blir 360-eksklusive (X360)


Anbefalte innlegg

 

Calm down man! Get a grip of yourself! :p

 

Herregud og Fader, er jo ingen vits å klikke i depresjonsraseri før du ser hele bildet. Sannheten er at INGEN utenfor MS og TakeTwo/Rockstar vet hva disse "episodene" inneholder, hvor store de er, om de er verdt pengene etc.

Det er ikke bekreftet at PS3 ikke vil få egne ekslusive episoder/annet innhold, bare at de to episodene det er snakk om, ikke vil komme til PS3.

Huff, spillet er jo ikke kommet ut engang, og folk tilter, det er akkurat denne reaksjonen de vil ha fra folk, og håper på at folk skal kaste seg på lasset for tidlig.

Det kostet 5 mill $ å utvikle Gears of War, også betaler MS 50 mill $ for dette...!!

Jeg skal spise PS3 capsen min hvis de er verdt 50 MILL $!

 

Og sist men ikke minst, den første episoden kommer i Mars '08...da sitter vi å spiller MGS4 uannsett!!

:w00t:

8894688[/snapback]

 

 

Ikke for å være ond eller noe sånt, men nå er det jo store sjanser for at MGS4 kommer til 360 også... :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal spise PS3 capsen min hvis de er verdt 50 MILL $!

8894688[/snapback]

Husk ketchup ;)

 

2 episoder a $15 x 2 millioner solgte av hver episode = 60 millioner dollar.

 

Husk også at PS3 er en plattform der mange vil ha 'alt gratis' og fnyser av å måtte betale for å spille online. Det er vel naturlig å tro at betalingsvilligheten for ekstramateriale er langt lavere enn hos 360-eiere.

 

På Xbox Live derimot betaler folk villig vekk både for å spille og for ting som selges over Live. Det spiller nok også inn i totalvurderingen til Rockstar her - i tillegg til at de altså har fått et forskudd på 50 mill fra MS for salg av disse to pakkene over Xbox Live.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar

Er 100% sikker på at jeg leste en gang i tiden at Rockstar tilbydde og utvikle GTA III til Microsoft's kommende konsoll XBOX, da de startet utviklingen. Men Microsoft trodde ikke på at det ville få noen nevneverdig suksess, å avslo.

 

Synes det er bra at GTAIV kommer ut på flere konsoller, særlig siden GTA aldri har vært ekslusivt til Sony, bare tidsbegrenset ekslusivt.

Det jeg synes er helt idiotisk er at Microsoft bruker så grenseløst med penger på ekstrainnhold de VET kommer til å selge som juling (med mindre det koster høyrearmen, vel og merke), isteden for å satse på nye spill, og nye utviklere.

:roll:

Det beviser bare at de KUN tenker på én ting, penger. Ikke på kreativitet, videreføring av bransjen etc. Kun cold hard cash!

Fy faen.

De kunne laget 10 spill med samme kvalitet og nyskapning som Gears of War, med de 50 mill $ de brukte på disse "episodene".

 

Men jeg tror fortsatt at ekslusiviteten kun gjelder for disse to innholdspakkene. Det er ingen som har sagt at PS3 ikke vil få eget (ekslusivt, om man vil kalle det det) innhold.

Så slapp av folkens!

:D

Lenke til kommentar
Ikke for å være ond eller noe sånt, men nå er det jo store sjanser for at MGS4 kommer til 360 også... :p

8895002[/snapback]

 

Høyst usannsynlig min gode mand. Det forblir ønsketenkning inntil videre.

MGS3 fyllte en dobbelsidig DVD til randen, ingen komprimeringsteknikk i verden

vil kunne komprimére MGS4 ned til DVD størrelse...

Spesiellt hvis de går for gull med 1080p, 60 fps.

 

Hadde Microsoft kunnet kjøpt MGS4, så hadde de gjort det for leeenge siden.

:thumbup:

Endret av XDamage
Lenke til kommentar
Det jeg synes er helt idiotisk er at Microsoft bruker så grenseløst med penger på ekstrainnhold de VET kommer til å selge som juling (med mindre det koster høyrearmen, vel og merke), isteden for å satse på nye spill, og nye utviklere.

:roll:

Det beviser bare at de KUN tenker på én ting, penger. Ikke på kreativitet, videreføring av bransjen etc. Kun cold hard cash!

Fy faen.

De kunne laget 10 spill med samme kvalitet og nyskapning som Gears of War, med de 50 mill $ de brukte på disse "episodene".

8895061[/snapback]

Tenk heller på det på denne måten. Ved å betale R* for å lage ekslusivt innhold for X360, så vil flere kjøpe X360-konsollen. Dette medfører igjen et mersalg av spill man ikke ville hatt om de samme kjøpte PS3 istedenfor. Dette gir enda mer penger i kassa, både i form av salg av GTA4 og alle andre spill disse kjøper. Dermed har man enda bedre muligheter til å satse på nye spill og nye utviklere enn om man skulle spredd de pengene på 10 forskjellige spillprosjekter, hvorav det slett ikke er sikkert at noen av de har potensialet til hverken GTA4 eller GeoW.

 

Ellers har Xbox og Xbox 360 og Microsoft sin satsning så langt gitt oss spill som Halo, SW: KOTOR, Forza, Blue Dragon og ikke minst Gears of War. Prosjekter som neppe hadde blitt like store uten at MS var involvert.

 

Blir litt for enkelt å påstå at siden MS betaler R* for ekslusivt innhold, så tenker de bare på cold hard cash, som du sier. De har gjort en forretningsmessig analyse og funnet ut at de kan tjene penger på dette på lang sikt, samtidig som R* får en hel masse penger i lommen de kan bruke på andre ting og andre spennende spillprosjekter.

 

Ellers kan du godt få lov til å grave opp en kilde på det med at MS ikke ønsket å være med på å lage GTA3 til Xbox fordi de ikke trodde på konseptet.

Lenke til kommentar
Er 100% sikker på at jeg leste en gang i tiden at Rockstar tilbydde og utvikle GTA III til Microsoft's kommende konsoll XBOX, da de startet utviklingen. Men Microsoft trodde ikke på at det ville få noen nevneverdig suksess, å avslo.

8895061[/snapback]

Var det dette du tenkte på: Microsoft turned down GTA III. Grunnen var vel ikke fordi de ikke trodde at det ville få nevneverdig suksess, det var vel heller MS sin marketing som fant ut at voldsprofilen i spillet ikke passet med MS sitt image. Og det kan man forsåvidt skjønne at de mente...

Lenke til kommentar
Det beviser bare at de KUN tenker på én ting, penger. Ikke på kreativitet, videreføring av bransjen etc. Kun cold hard cash!

Fy faen.

De kunne laget 10 spill med samme kvalitet og nyskapning som Gears of War, med de 50 mill $ de brukte på disse "episodene".

8895061[/snapback]

 

Har akkurat det jeg prøvde å komme fram til! :)

 

Fant ut at jeg overreagerte litt her jeg :whistle:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

 

De kunne laget 10 spill med samme kvalitet og nyskapning som Gears of War, med de 50 mill $ de brukte på disse "episodene".

 

8895061[/snapback]

10 millioner dollaer er hva jeg har lest. Det kan virke svært lite, for 10 millioner for å lage et spill er svært lite, men det kan være verdt å merke at UE 3.0 ikke er med i dette regnestykket og dermed kan vi ikke sammenlikne dette tallet med andre spill som for eksempel GTA4 der Rockstar har laget sin egen grafikkmotor. Kan også tenkes at dette er mere pr-utsagn for å promotere hvor lett/billig UE 3.0 er å bruke

Er dog ening i at 50 millioner dollar er sykt mye for så lite, men vi skal huske at det er ikke 100% sikkert at dette tallet er korrekt.

 

Angående MGS3 som du også nevner, har jeg alltid trodd at spillet klokket nøyaktig innpå en dvd5-plate. Jeg skulle gjerne likt å sett en link om du har rett. 2'ern derimot tror jeg tok mere plass og ble måtte derfor ha en dvd9-plate...

Lenke til kommentar
Er 100% sikker på at jeg leste en gang i tiden at Rockstar tilbydde og utvikle GTA III til Microsoft's kommende konsoll XBOX, da de startet utviklingen. Men Microsoft trodde ikke på at det ville få noen nevneverdig suksess, å avslo.

8895061[/snapback]

Var det dette du tenkte på: Microsoft turned down GTA III. Grunnen var vel ikke fordi de ikke trodde at det ville få nevneverdig suksess, det var vel heller MS sin marketing som fant ut at voldsprofilen i spillet ikke passet med MS sitt image. Og det kan man forsåvidt skjønne at de mente...

8895241[/snapback]

 

Takk skal du ha, hadde aldri giddet å finne fram den informasjonen, men jeg husket riktig i alle fall.

Skal si det imaget endret seg ganske så fort, mon tro hvorfor?

$$$

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
Ærlig talt så synes jeg dere tillegger Sony vel mye ære i dette. Å kjøpe seg ekslusivitet er ikke for å promotere et spill. Det er for å låse spillet til sin konsoll, noe som vil øke både salget av konsollen og lisenser (hvor Sony tjener en god slant for hvert PS-spill solgt..) GTA3 var med på å gjøre PS2 til den suksessen den ble. Veldig mange kjøpte seg sin første PS2 for å kunne spille GTA3. Hadde GTA3 kommet til PC samtidig, ville det nok vært en del av dem som heller hadde oppgradert PC-en for å kunne spille GTA3...

8894723[/snapback]

Nettopp. Sony gjorde et lurt trekk. For sin egen del. De turde å satse på et prosjekt og vant masse på det. Det er ikke nødvendigvis Sonys fortjeneste at GTA3 ble en slik suksess. Mitt opprinnelige poeng var bare at Sony gjorde noe lurt, og satset på noe de skjønte at kom til å bli bra, mens MS kommer seks år etter og sier: "Ehhmm... Denne festen vil jeg være med på også! Ikke flere plasser igjen, sier du? Hvor mye tar du for å kaste ut de japanerne ved det bordet der og slippe oss inn istedet?"

 

Poenget er at ekslusivitet alltid er til konsollprodusentens fordel, mens spillprodusenten sannsynligvis taper litt på det fordi det er færre som får spilt spillet. Derfor legger konsollprodusentene veldig store penger og ressurser på bordet for å sikre seg ekslusiviteter. Ressurser de bidrar med kan være egne utviklere som har spesialkompetanse på konsollen. Noe som også er med på å låse produktet ytterligere til konsollen, siden det vil være mye kode som er spesialutviklet for den spesielle konsollen.

8894723[/snapback]

Og slike spill kan ofte bli grisebra, fordi utviklerne kan konsentrere seg om én struktur. På den andre siden har man prosjektene som like godt kunne kommet på mange platformer samtidig, men som hindres i nettopp dette, fordi en av konsollprodusentene kjøper ut de andre. Da er det til et hinder.

 

Som jeg håper du forstår, så prøver jeg ikke å glorifisere Sony på noen måte, annet enn at det står mer respekt av å satse penger på en hest før løpet starter enn å komme inn på seiersfesten i etterkant og kreve å få være med.

 

Men for all del, Sony kan da være drittsekker de også hvis de vil. Slik som da Prince of Persia: Sands of Time kom. Da betalte Sony penger for at spillet kun skulle slippes ut på PS2 før jul, mens GC- og Xbox-versjonene først kom i februar. Husker jeg ble seriøst pissed den gangen også...

Lenke til kommentar
Som jeg håper du forstår, så prøver jeg ikke å glorifisere Sony på noen måte, annet enn at det står mer respekt av å satse penger på en hest før løpet starter enn å komme inn på seiersfesten i etterkant og kreve å få være med.

8899505[/snapback]

Vi er i grunn veldig enige, skjønner jeg. :) Det er det du skriver som jeg har quotet over som i grunn er det som skiller oss. Mens du mener at Sony satset penger på GTA-hesten før løpet startet, mener jeg at de gjorde det etter første runde rundt banen hvor de så at GTA-hesten lå et hestehode foran. MS er vi vel begge enige om har bestemt seg for å satse på GTA-hesten når løpet nærmer seg slutten og den ligger godt an til å vinne.

 

Sånn for å bruke opp hesteløpsallegorien din. Sorry. ;)

 

Det vi også burde kunne være enige om er at dette ikke er et dumt trekk av MS, så lenge de er villige til å betale. Vi kan like det eller la være, men til syvende og sist er det smart av MS. :)

Lenke til kommentar

Dette er noe av det lureste Microsoft har brukt penger på, noensinne.

Ingen tvil om at "mannen i gata" nå vil vurdere dette slik;

1) Faen jeg trodde GTA4 var ps3-eksklusivt.

2) Skal jeg kjøpe en DVD, la oss si Ringenes Herre, skal jeg ta den ene standarddisken til 99,- eller gå for boksen til 199,- og få med to disker med ekstrastoff?

 

Xbox 360 kommer til å forsette sitt korstog, og spise markedsandeler, og for alle oss som har en PS3 som står og "samler støv" i påvente av en eksklusiv killertittel, blir ventetiden lengre.

 

PS: jeg er nøytral i fanboyland, men må si at dette igjen er et eksempel på at Sony sover i timen - og at Microsoft virkelig er på hugget om dagen.

Å ta en titt på tilbudet av nedlastbart materiale på Live/PSN forsterker jo bare inntrykket om dagen, selv om PS3 fortsatt er i barndommen.

Lenke til kommentar
PS: jeg er nøytral i fanboyland, men må si at dette igjen er et eksempel på at Sony sover i timen - og at Microsoft virkelig er på hugget om dagen.

8902875[/snapback]

 

For å repetere det som allerede har blitt sagt: Dette er en over et år gammel nyhet. Bare alle nettstedene som blåser dette opp nå siden de trodde PS3 også kom til å få noe eksklusive greier.

Lenke til kommentar
du vil ikkje tilgi sony for at microsoft brukte 50 millioner dollar?

Ja, på en måte. Klart at Microsoft har betalt dyrt for noe som langt ifra er like spennende som hva Sony en gang gjorde, men ved å få eksklusivt GTA til PS2 skaffet Sony seg en utrolig fordel, og plantet den tanken om at GTA hører hjemme på PlayStation i mange hoder, blant annet mitt. Jeg hadde gledet meg til å ta meg råd til PS3, men som svoren GTA-tilhenger vet jeg ikke om jeg lenger kan gjøre det. Episodene _må_ spilles, og å kjøpe to spillkonsoller blir for dyrt..

 

Hvorfor må Microsoft ødelegge ALT?

Microsoft har på en måte forbedret sin spillkonsoll, mens Sony valgte å la vær. Microsoft er vel de som skal ha ros i så fall.

 

Men skal selvfølgelig ikke dømme noen eller noe på forhånd, og en Xbox 360 Core er vel billig om omtrent 1 år, når den koster 1700 i dag.

 

Fin debatt, må si meg enig i ca. mye av det baltie skriver.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...