Gå til innhold

Klarer du Crysis på Very High?


Anbefalte innlegg

spiller du på høy oppløsning eller middels mrlg?

 

 

jeg for min del skal spille å¨en tv der høyeste oppløsning er 1324 * noe , slik at jeg kan fokusere på høye settings uten spesielt med lagg :p

 

Spiller på 1680x1050, altså på en 22 tommer skjerm, så kan ikke akkurat si at oppløsningen er lav.. må overclocke helt sykt mye hvis jeg i det hele tatt skal få en "brukbar" FPS :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
spiller du på høy oppløsning eller middels mrlg?

 

 

jeg for min del skal spille å¨en tv der høyeste oppløsning er 1324 * noe , slik at jeg kan fokusere på høye settings uten spesielt med lagg :p

 

Spiller på 1680x1050, altså på en 22 tommer skjerm, så kan ikke akkurat si at oppløsningen er lav.. må overclocke helt sykt mye hvis jeg i det hele tatt skal få en "brukbar" FPS :p

 

haha :p

Lenke til kommentar
spiller du på høy oppløsning eller middels mrlg?

 

 

jeg for min del skal spille å¨en tv der høyeste oppløsning er 1324 * noe , slik at jeg kan fokusere på høye settings uten spesielt med lagg :p

 

Spiller på 1680x1050, altså på en 22 tommer skjerm, så kan ikke akkurat si at oppløsningen er lav.. må overclocke helt sykt mye hvis jeg i det hele tatt skal få en "brukbar" FPS :p

Da skulle du prøvd i 1920x1200. :p

DET krever mye det. :innocent:

Lenke til kommentar
Hmm, noen som har opplevd at bildet spraker. Det minner meg litt om artifacts som skyldes varme fra skjermkort men det kan det umulig være. I fallskjermhoppinga så er bildet fint så lenge jeg ser horisontalt men ser jeg nedover på bakken føles det som jeg har tatt lsd. Hadde forøvrig samma problem i The Witcher men det ble løst av å skru av skygger helt, noe som er umulig her.

 

vil enten tro at det kanksje er defekt skjermkort eller som du sier at skjermkortet blir for varmt?

du har vel installert de nyeste driverne?

Ville jo vært veldig rart om skjermkortet skulle være defekt kun når jeg spiller Crysis. GPU'en holder seg rundt 70 grader på load.

 

Nyeste drivere.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Det er altså et eller annet galt med hvordan spillet utnytter shaders. For øyeblikket har jeg alt på Very High, bortsett fra shaders som står på High. Og nå får jeg ~30FPS framfor de 10 som jeg hadde når shaders stod på Very High.

Om de fortsatt ikke har helt lært seg å utnytte de dynamiske shaderne på grafikkortet eller whatever vet jeg ikke.. Det jeg vet er at det må fikses, og helst litt kjapp! :p

Endret av MaxP2P
Lenke til kommentar

Har hørt mange rykter om at hvis man ikke har alt på Very High, så ryker DX10 og man ender opp med å kjøre spillet i DX9, noen som kan bekrefte? (Jeg merker jo at en del "eyecandy" blir borte når jeg setter Shaders ned til High), men om det skyldes at spillet kjører i DX9 eller bare at det er sånn det ser ut på High i DX10 er jeg litt usikker på..

 

For hvis jeg ikke får kjørt spillet i DX10 så er jo halve poenget med spillet borte...

Endret av MaxP2P
Lenke til kommentar

Skjermen min er svart om jeg prøver å starte den i 64-bit. 32-bit funker fett for min del. Og ja, jeg har 64-bit windows, selv om nvidia tror jeg leser den som 32, ihvertfall på sia dems når jeg laster ned drivere.

 

Nå gidder jeg ikke lese hele tråden og spør om hva som er førstepri for å få god grafikk i forhold til ytelse? Oppløsning, så shaders eller hva?

Lenke til kommentar

Shader på very high krever voldsomt mye, og oppløsning og AA har også veldig mye å si.

Shadows er det ikke så veldig stor forskjell på, men krever mye og kan fint justeres ned et hakk eller to.

 

Kan uten problemer kjøre Crysis med alt på very high uten lagg på prosjektoren. (848x480 i oppløsning, selv med 2x/4xAA) Men jeg har ikke sjangs å kjøre det på 24" LCD skjermen. (1920x1200) Da ligger jeg vel på en 14-15FPS.

Lenke til kommentar

E6600 @ 3ghz

2gig ram

8800gtx @ 615/1500/1000

Vista 64 bit - ganske hardt tweaket

Nyeste beta drivere

 

Kjører i 1680x1050 uten aa og med alt på medium utenom shadere og physics som står på high.

Ligger mellom 20-30 fps med disse innstillingene.. Min erfaring viser at det er shaderene og postprocessing som trekker mest ned ift fps, utenom aa da. Må meg helt fornøyd med grafikken med disse innstillingene :)

 

Punkbuster er ikke særlig glad i 64 bit os, men ellers har jeg ikke hatt noen problemer. Pb problemet kan lett løses ved å kjøre 32 bit klienten fra Bin32 mappen..

Lenke til kommentar
Hmm, noen som har opplevd at bildet spraker. Det minner meg litt om artifacts som skyldes varme fra skjermkort men det kan det umulig være. I fallskjermhoppinga så er bildet fint så lenge jeg ser horisontalt men ser jeg nedover på bakken føles det som jeg har tatt lsd. Hadde forøvrig samma problem i The Witcher men det ble løst av å skru av skygger helt, noe som er umulig her.

 

vil enten tro at det kanksje er defekt skjermkort eller som du sier at skjermkortet blir for varmt?

du har vel installert de nyeste driverne?

Ville jo vært veldig rart om skjermkortet skulle være defekt kun når jeg spiller Crysis. GPU'en holder seg rundt 70 grader på load.

 

Nyeste drivere.

 

men du sa jo at the witcher hadde samme problem (men ble dog løst)...prøvd å fikse på grafikken, skygger, shaders osv? Kan hende at det er visse grafiske elementer i crysis som skjermkortet ditt ikke takler...er usikker, ikke helt inne på slike greier..hvilket skjermkort har du?

Lenke til kommentar
Noen tråd her på forumet som omhandler diskusjon rundt multiplayer-delen? Synes forøvrig den ser så mongostygg ut. Ser verre ut en Half-life 2, mindre fysikk er det og

 

Sitert fra gamer.no sin anmeldelse:

Heftig flerspiller

 

Som mange andre skytespill med respekt for seg selv, kommer Crysis også med en omfattende flerspillerdel. Her får vi ta konflikten ut på nettet, og benytte oss av kampdraktens funksjoner for å overliste og utmanøvrere menneskelige motstandere. Kort fortalt: Det fungerer veldig godt. Det er for eksempel skikkelig artig å bruke superstyrkefunksjonen for å klubbe ned motstandere med ett eneste slag, men samtidig er det ekstra risikabelt med tanke på at du mister skjoldet ditt når du aktiverer superstyrken.

 

Om du var tilhenger av kamuflasjefunksjonen i enspillerkampanjen, er sjansene store for at du får deg en kalddusj når du prøver det samme på nettet. Kamuflerte spillere er nemlig langt fra usynlige, og du må virkelig spille smart for å unngå å bli sett. Selv om det ikke fungerer spesielt godt å basere spillestilen på kamuflasjefunksjonen, kan man uansett fortsatt bruke denne til sin fordel, for eksempel i kombinasjon med kjøretøy (hvis du er «usynlig» kan du hoppe ut av kjøretøyet i fart, og komme deg i sikkerhet før folk skjønner at de skyter på en tom bil).

 

Crysis tilbyr selvfølgelig en standard «deathmatch»-modus, hvor målet simpelthen er å drepe alt som rører på seg. Her synes jeg spillområdene kanskje er litt i minste laget, men resultatet er i alle fall et svært hektisk gameplay der du omtrent alltid er i kamp med en eller flere andre spillere. Den store modusen i spillet er imidlertid «power struggle», som låner flere elementer fra Battlefield-spillene, og utspiller seg på store kart hvor hvert lag får tilgang på en mengde kjøretøyer, og må overta bunkere, kraftgeneratorer og fabrikker rundt om på kartet for å vinne.

 

Som i andre lagbaserte spill avhenger underholdningsverdien i «power struggle» kraftig av hvem du spiller med og mot, men det grunnleggende gameplayet her fungerer i alle tilfeller veldig godt. Kjøretøyene i Crysis er, som sagt tidligere, svært tilfredsstillende å kjøre, og i flerspiller får du også leke deg med kjøretøyer som ikke befinner seg i kampanjen. Du får også mulighet til å leke med helt nye våpen, slik som en heftig versjon av romvesenenes iskanon.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...