Gå til innhold

0,5L 96%, ei halvflaske absolutt + en 6pack øl på en kveld?


hurst

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+546574
Isåfall er det "bedre" å drikke fløte framfor melk. Det er fettet som til en viss grad reagerer med etanolen og hindrer den i å komme i blodet. ( etanol er et løsemiddel )

 

lol

....og rømme seilte plutselig opp som et solid alternativ... :o

*grøsse*

 

og siden tran ble nevnt i et innlegg..

anbefales ikke blandet med (dårlig) hjemmebrent litt utpå mårraskvisten...

*iiirgh*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har hørt att Zalo har bedre virkning :roll: En kamerat av meg påstod att når du drikker zalo før du skal på byen/fest kan du drikke så mye du vil uten å bli full. Da er vel spørsmålet hvorfor i det hele tatt drikke når man ikke skal bli full/snydens/drita. Noe av poenget forsvinner liksom (med visse forbehold, som f.eks øl som godt kan drikkes uten den målsettningen å våkne dagen etter med hangover og pels på tungen). Hvor godt/vondt zalo dessuten smaker vet ikke jeg men jeg lo godt da han kom med utalelsen.

Joda smart det :roll: Lever han enda. zalo gjør det motsatte av ojle/fett gjør. :o

Lenke til kommentar
Det meste av hjemmebrent som selges går under tilnavnet 96%, men dette er sjelden mer enn 60-70%. Er du "heldig" så er det kanskje 80%. Hvis man skulle selge slikt selv, så hadde man selvsagt skjønt at det ikke lønner seg å selge 96%. Hell oppi 20% vann og øk fortjenesten! Ingen merker noe.
Må bare si at hvis spriten blir solgt som 96% og det viser seg at det ikke er i nærheten av det så kan fyren vente seg grisebank av kundene om de finner det ut.

 

Her i Trondheim har folket god tradisjon med å lage sprit, og det selges ofte som 96% fordi det ikke er så plasskrevende. En passe stor lommelerke med 96% holder i lange baner til å bli passe full på og i tillegg spandere rundt. Kanskje det til og med er noen dråper igjen til nachspilet. 96%'en som selges i trøndelag (i hvertfall det jeg vet om) ligger som oftest på ca 88-93%, men det finnes vel unntak.

 

Det er mye enklere å produsere f.eks 70% men da blir kvaliteten mye lavere fordi man får med mye mer "dritt". Det beste er å lage høy prosent og frakte det med høy prosent og heller blande ut godt når det skal drikkes. 20ml i et 2dl stort glass er svakt, godt å drikke av og det er mindre fare for å bli alt for full med et smell. Poenget er jo ikke å bli så full som mulig, men å bli passe full på en billig og behagelig måte. Med passe full mener jeg sånn at man blir "sosial" og "modig" nok til å sjekke litt damer, danse og ha det gøy, men ikke så full at man blir plagsom.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Jeg tror at venomzorg klarer halvflaske (0,35l) absolut 40 % og en sixpack. Da jeg var 16 drakk jeg om kamp med en bonde (aldri mer, gutten var vokst opp på 96). Begynte med 2-3 øl og klarte å tømme helflaske med absolut 40%. Det var ikke moro. Ble doskåla resten av kvelden.

BTW Jeg tapte drikkekampen. Hårfint.

Lenke til kommentar
1/2 lite vanlig absolutt ( 40% ) og en 6-pack, ja kanskje, en en blir da drita full.  Men en halvliter 96% og en 6-pack  :evil: NEI !!!!

 

Bøffetryne !!!!  :evil:

 

øh, siste dagen (Lørdagen) i Molde Jazz'en så drakk jeg en halv liter me 40% Absolute Vodka, å 2 boxer me Double ICE.

 

noen timer tidliger på dagen så hadde jeg drukket 1 6pac, å 1 4 pak me Smirnof ice.

 

Å jeg var farsken ikke DRITA FULL! (Ikke som jeg husker da ivertfall :D )

Lenke til kommentar
Halvflaske vodka : 200 gram etanol

0.5 liter 96% : 500 gram etanol

sixpack øl: 2,1liter 3,7% : 78 gram etanol

Totalt: 778 gram etanol

 

(778/ ( 80 * 0,65 )) - ( 0,15 * 8 ) = 13,76 promille.. ( ca!!!, veldig individuelt )

Trur ikkje denne formelen stemmer eg har selv vert med på russeknute for noen år siden. Drikk ei heil flaske 40% på 6 timer.

 

(400/(60*0.65))-(0.15*6) = 9.35

Tull og tøys lever enå

[/code]
Lenke til kommentar

dagsformen har vel mye å si på hvor mye en får i seg.. vertfall sånn for meg har jeg erfart.. i guiness rekordbok står det om ei som hadde 15 i promille og overlevde faktisk.. ganske utrolig.. selv har jeg drokki ei helflaske 40% +++ litt her å der.. husker lite av den kvelden.. våkna dagen etter med lite klær å fant ut att jeg hadde dotti uti et vann kvelden før.. drukna telefon og litt sånn .. jada.. bra kveldn :p det at jeg shotta hele driten med salt å sitron gjorde ike saken så alt for mye bedre.. fych.. aldri mer

Lenke til kommentar

Ehm, i følge http://www.rupissed.com/ skulle jeg ha vært død flere ganger denne sommeren. Det å drikke en helflaske på 40-45% på 7 timer er visst ikke bra i følge den siden. Men jeg sitter nå her enda etter flere forsøk på å ta mit eget liv uten at jeg visste det selv engang :lol:

Nei tror man skal ta slike tester og formler med en klype salt. Det er som sagt veldig individuelt. Men de er ofte ikke langt unna sannheten. Så det skader neppe å tenke seg om før man setter ut på haraballet :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...