Gå til innhold

TEST: XFX GeForce 8800 Ultra XXX Edition


Anbefalte innlegg

Er det bare meg, eller er XXX et litt uheldig navn på et grafikk kort?

8873854[/snapback]

 

Vel, sex selger jo.. :)

 

Må si meg skuffet over resultatene i DX 10. Jeg skjønner hvorfor spill som crysis er utsatt utallige ganger.. Regner med man jobber på spreng med optimalisering av drivere

osv.

8876403[/snapback]

 

Ja, må si meg skuffet over DX10.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk nettopp et slikt kort i hus og gikk fra et XFX 8800GTS XXX kort, jeg ser at det er noe foredring i forhold til dette i 3dmark 2006 og klarte her med det nye kortet å vippe 11000 grensa :) Jeg har ikke fått teste mer enn 3dmark enda .... men ser lovende ut :) Eneste minus er prisen og litt høy temp på kortet.

Lenke til kommentar
Ja, må si meg skuffet over DX10.

Hva forventet du egentlig? Forstår ikke all hypen rundt D3D10.

8882241[/snapback]

 

 

Jeg forventer minst samme ytelse som DX9. Skrytelisten til MS forteller at det skal være mulig å kjøre 'mye' bedre grafikk uten særlig ytelsestap.

Endret av Xenofil
Lenke til kommentar
Ja, må si meg skuffet over DX10.

Hva forventet du egentlig? Forstår ikke all hypen rundt D3D10.

8882241[/snapback]

 

 

Jeg forventer minst samme ytelse som DX9. Skrytelisten til MS forteller at det skal være mulig å kjøre 'mye' bedre grafikk uten særlig ytelsestap.

8884101[/snapback]

 

Nettop, og det er akkurat det motsatte av dette jeg ser. Ja det ser som oftest fint ut, men det vi har erfart av DX10 hittil har hatt veldig dårlig "optimalisering"

Lenke til kommentar
hvorfor får et skjermkort plus for at det har to dvi-utganger? omtrent hvert eneste nye skjermkort har jo det, så syns ikke det er noe å gi plus for.

8874293[/snapback]

Tror du misforstår, Dual link DVI har to "kanaler" for bildesignaler, slik at man kan sende mer bildeinformasjon. Ved bruk av vanlig single link benyttes ikke alle lederne det er plass til i en DVI kontakt. FOrdelen med dette er altså raskere dataoverføring, som muliggjør 2560*1600 oppløsning, som i 30" LCD skjermer.

 

Edit:

Dette er vel strengt tatt ikke noe alle skjermkort har, men må si meg enig i at det er en selvfølge på ett slikt kort.

 

Edit2:

http://www.hardware.no/ordbok?showWord=813

8874364[/snapback]

 

 

Så Dual Link er en del av DVI-I og DVI-D standarden. Da trenger en vel ikke å bekymre seg for om f.eks. skjermen måtte støtte Dual Link så lenke en for eksempel leter etter en skjerm med DVI-I merking?

Lenke til kommentar
For eksempel måtte vi klokke ned kortet for at det skulle bli helt stabilt i enkelte av testene våre. De helt store praktiske konsekvensene får dette likevel neppe for folk flest. Det er vel ikke mange som kjører 3DMark i 2048x1536 med AA og AF aktivert

 

1. Går det greit uten å klokke det ned i Maya, Adobe Photoshop, Illustrator, 3D Mark og spiller? Hvis ikke hvordan klokker ned kortet for at det skal bli helt stabilt.

 

2. Hva betyr AA og AF aktivert?

Lenke til kommentar

Jeg fikk et slikt kort for en dag siden. Det var overhodet ikke stabilt i 3D-applikasjoner på de gitte frekvenser. Jeg måtte ned i 640mhz på kjernen før det begynte å ligne på noe. Dette gjelder ikke bare ekstreme oppløsninger, men i spill som cs source i 1600x1200 med 4xAA og 16xAF og i 3Dmark 06 standard test (1280x1024)

Dette er nå sendt tilbake til komplett for RMA.

Utrolig at det kommer forbi kvalitetskontrollen hos XFX når ingen spill fungerte lengre enn 5 minutter når kortet sto på originalfrekvensene.

Endret av marsboer
Lenke til kommentar

Jeg har bett om å få et Ultra OC kort fra en annen produsent som f.eks EVGA i stedet for å få tilbake et tilsvarende XFX kort. Jeg har også sett flere som har hatt problemer med XFX kortet ja. Jeg håper bare det går i orden at jeg får fra en annen produsent. Får jeg tilbake et XFX Ultra XXX kort mistenker jeg at det blir nok en RMA.

Endret av marsboer
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...