Gå til innhold

news client til ubuntu


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

En liten bump. Bruker KLibido nå og den fungerer ok, men har ikke funnet ut hvordan jeg kan kjøre flere connections samtidig. Kan kjøre opptil 12 connections samtidig og jeg lå da på 750-800 KB/s mens jeg nå ikke kommer over 120 KB/s......noen anbefalinger av andre program eller løsning på dette problemet ?

Lenke til kommentar

Jeg bruker Pan Newsreader og er fornøyd med den. Jeg får ca 2000Kb i sekundet med den.

 

Jeg har brukt Agent Forte i windows før, og det jeg ikke likte der var at jeg måtte søke igjennom alle meldingene for å finne det jeg lette etter. I Pan kan man skrive hva man vil se i søkefeltet øverst og kun se disse meldingene. Mye letter å finne det man leter etter da.

 

Jeg har ikke brukt nzb filer, så jeg er ikke sikker på hvordan dette virker i Pan Newsreader.

 

 

Marvin

Lenke til kommentar

hellanzb er det beste programmet for newsleeching, uansett plattform. Det krever litt arbeid å sette opp, og det er ikke noe grafisk brukergrensesnitt. Til gjengjeld paritetssjekker den og pakker ut automagisk.

 

sudo aptitude install hellanzb unrar

 

Så endrer du på konfigurasjonsfilen:

gksu gedit /etc/hellanzb.conf

 

Hett tips: slå på autoamtisk unraring:

# Supply a path to the (un)rar command
Hellanzb.UNRAR_CMD = '/usr/bin/unrar'

 

Hvis du har konto på newzbin så kan du legge inn ditt brukernavn og passord i fila også (husk '' rundt brukernavn og passord), så kan du bruke hellafox for å høyreklikke på ting du vil laste ned og velge download: http://z0g.org/hellafox/index.php?title=Main_Page

 

Lykke til! :)

Endret av EJH
Lenke til kommentar

Har fått innstallert hellanzb og hellafox, men når jeg høyreklikker på en nzb fil og den lastes inn i hellanzb, så lastes ingenting ned, den lager en liste over 12 connections og så står det : [Total] 0.0KB/s, 8 MB queued, ETA: 00:00:00.....ingenting skjer etter det....har søkt nettet, men ikke funnet noe svar på det. noen ideer ?

 

EDIT : Litt flash i skallen i dag, har ikke brukt usenet så lenge så har bare testet med å kjøpe en 20 giga blokk...hadde ikke mer kvote igjen, så da funket det. Virker jo rimelig fett dette her, får skikkelig hastigheter igjen også. Er det noen måte å enkelt skippe sample filene som følger med når det er snakk om video filer ? Selv om de bare er en 8-9 mb stort sett.

Endret av grammasta
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
hellanzb er det beste programmet for newsleeching, uansett plattform. Det krever litt arbeid å sette opp, og det er ikke noe grafisk brukergrensesnitt. Til gjengjeld paritetssjekker den og pakker ut automagisk.

 

sudo aptitude install hellanzb unrar

 

Så endrer du på konfigurasjonsfilen:

gksu gedit /etc/hellanzb.conf

 

Hett tips: slå på autoamtisk unraring:

# Supply a path to the (un)rar command
Hellanzb.UNRAR_CMD = '/usr/bin/unrar'

 

Hvis du har konto på newzbin så kan du legge inn ditt brukernavn og passord i fila også (husk '' rundt brukernavn og passord), så kan du bruke hellafox for å høyreklikke på ting du vil laste ned og velge download: http://z0g.org/hellafox/index.php?title=Main_Page

 

Lykke til! :)

8937232[/snapback]

 

Newsleecher 3.9b5 paritetssjekker og pakker ut automagisk også.

Har sett den til å sjekke d:\nzb på servern min. (win2k3) så når eg skal laste ned er det bare og lagre fila på d: på servern så laster ned ned og pakker ut!

Er praktisk!

 

Men skal sjå på det programmet du anbefalte også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...