Gå til innhold

Den lille milkshake-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

I dag var det en som ville ha jordbær, sjokolade og pistasj! Og en annen ville ha pistasj og lakris.

Mye rart kan blandes, men mye rart blir godt også. Den værste shaken vi har, er vel sodashake, inneholder bla. vaniljeis og brus.

 

Btw. v3g4rd, det heter en kaffeshake ;)

Endret av BeFs
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Beste shaken som finnes: (skummelt god egentlig)

Sjokolademilkshake fra Det lille kjøkken i ei bygd i Nordland (ved narvik) som heter Bjerkvik :dribble:

Hver ferie jeg er der drikkes den her:) Veldig glad jeg ikke bor der, ettersom tanken på hvordan jeg ville sett ut med den shaken rett ned i gata tilgjengelig hele tiden er! :thumbdown:

Det er nabobygda ^^ Du bør prøve milkshaken på Arilds i Narvik. Den er minst like god. Det som er bra med det lille kjøkken er jo hamburgeren, ikke milkshaken :p

Pistasjshaken hos Smak i Oslo er sinnsykt god. Koster 29,-

:thumbup:

Du har ikke smakt god milkshake :)

Lenke til kommentar

Min oppskrift:

Vaniljeis (enten sørlands-is eller diplom-is)

Sjokoladesaus

Hakket kokesjokolade

Helmelk

Litt kaffe (en liten teskje til en halv liter)

 

Når jeg lager den bruker jeg så lite melk som mulig. Bruker is som har stått og tint litt, og akkurat så mye helmelk at det kan blendes. Kokesjokoladen hakker jeg med kniv og heller i når milkshaken er nesten ferdig, slik at du får sjokoladebiter. Smaker rett og slett himmelsk <3

 

På jobben bruker vi soft-is, helmelk og enten jordbærsyltetøy, sjokoladesaus, banan eller vaniljesukker. Den er også veldig god, men ikke fullt så god som min egen hjemmelagde ^^ Skal prøve med mövenpick-is om jeg får tak i det

Lenke til kommentar

Drikker alltid milkshake når jeg er på McDonalds eller Burger King. Sjokolade er favoritten, da jordbær blir for søtladent. Sverger til førstnevnte hver gang, det smaker mye bedre, friskere. Lager sjelden milkshake hjemme, da det er ganske usunt, pluss at vi har smoothiemaskin hjemme, som det er mye enklere å bruke enn å mikse en milkshake. Kaffe i milkshaken hørtes veldig godt ut, da en liten anelse kaffesmak pleier å smake godt i sjokolader og annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...