Gå til innhold

AMD FASN8 får fireveis Crossfire

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynner å bli ganske uinteressante disse ekstrem løsningene fra Intel og AMD. Kostnad og effektforbruk er alt for høyt og bruksområde begynner å bli veldig snevert. Det hadde vært mer interessant om de forsøkte å presse grensen på ytelse/volum ved minimal støy.

Skrevet

Denne løsningen her blir veldig spennende, håper spill produsentene også vil være raske med å lage løsninger til dette. slik at vi får utnyttet et slikt potensialet :D

Skrevet
No var den 2000W PSUen en så kalt "dual-psu". Det er "kun" to psuer på 1000W i boksen. Det er ikke fire (quad) psuer i boksen.

8832965[/snapback]

Riktig, men 2 ganger dual-psu satt sammen blir quad-psu, ala Kentsfield... Ingen sammenlikning forøvrig :)

Skrevet

Før gravalvoret tar helt overhånd her vil jeg si at mitt inlegg om quadpsu var ment som en spøk, og ja en x 2000w (2x 1000W) skal HELT sikkert holde i lange baner :)

Skrevet

Det hadde vært fint om en kunne fått kjøpt en ekstern boks som lot deg koble sammen ordinære PSU'er slik at det ble "redundancy" (redundans) på oppsettet.

Finnes det?

Skrevet

Dette vil vel dra over/rundt 1000w? Hvem har egentlig bruk for dette? De er vel ubrukelig som server, og selv med et spill som er optimalisert for dette vil det jo bli overkill...

Skrevet
Prøver AMD å konkurrere med Cell-arkitekturen?

8831913[/snapback]

Jeg ser ikke helt hvilken likhet du sikter til. Jeg synes det fortsatt virker svært forskjellig.

Dette vil vel dra over/rundt 1000w? Hvem har egentlig bruk for dette? De er vel ubrukelig som server, og selv med et spill som er optimalisert for dette vil det jo bli overkill...

8833284[/snapback]

Jeg vil tippe på et effektregnskap som er omtrent slik:

2 topplinje CPU'er: 2*125W

Hovedkort: 20W

4 topplinje skjermkort: 4*200W

Totalt: 1070 W

Men dersom man ikke trenger grafikken men kjøper systemet hovedsaklig for CPU-krat så vil det bli omtrent slik:

2 topplinje CPU'er: 2*125 W

Hovedkort: 20 W

1 enkelt skjermkort: 30 W

Totalt: 300 W

Problemet er altså effektbehovet til skjermkortene.

På jobben min kan det være aktuelt med en slik arbeidsstasjon med enkel grafikk, men da ville jeg i så fall satset på 89W eller 65W-utgavene av de kommende firekjernene for å få ned støynivået. Jeg venter på ytelseresultater og priser før jeg bestemmer meg.

Skrevet

Denne FASN8 er vel en naturlig oppgradering av 4x4 QuadFather-konseptet? FASN8 er forhåpentligvis ikke det endelige navnet. Octacore el.l. hadde vært bedre. Jeg kan ikke huske å ha sett så mange hovedkort for QuadFather, men det kan vel kanskje endre seg med FASN8. Ikke for det, jeg har nok ikke råd til dette uansett. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...