Gå til innhold

AMD FASN8 får fireveis Crossfire


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaja, ett slikt system skal i hvetfall aldri stå under pulten hos meg. Gjetter vilt at man ikke sitter igjen med mer enn max 75 % mer ytelse i forhold til å kjøre single grafikk i optimaliserte spill, noe som neppe kan sies å forsvare prisen. I tillegg kommer det til å kreve enorm strømforsyning, enorm kjøling noe som fører til enorm støy.

Lenke til kommentar
Denne FASN8 er vel en naturlig oppgradering av 4x4 QuadFather-konseptet?  FASN8 er forhåpentligvis ikke det endelige navnet. Octacore el.l. hadde vært bedre.  Jeg kan ikke huske å ha sett så mange hovedkort for QuadFather, men det kan vel kanskje endre seg med FASN8.  Ikke for det, jeg har nok ikke råd til dette uansett. :)

8833942[/snapback]

Det finnes bare ett eneste hovedkort som støtter Quad FX, og det er Asus L1N64-SLI WS. Det hovedkortet vil også støtte dual K10 Quadcores, for den del. Ettersom jeg forstår vil FX-navnet forbeholdes en slags desktop-utgave av socket F(+), dvs at de støtter to prosessorer pga flere HT-kanaler enn AM2(+), men som ikke krever Reg-minne (som vanlige multisokkel-systemer gjør).
Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvor mange måneder/år det tar før skalerbare systemer som dette kan ta av andre steder enn når det gjelder servere. Det er først senere i år at det blir noen særlig utnyttelse av fire kjerner i spill f.eks., men på grafikkfronten kan jo et Crossfire-oppsett som skalerer bedre være noe å hige etter. Om et par år er det ikke sikkert et slikt system er så latterlig. Nå er vel dette mest for markedsføringens skyld, og det å tidlig vise at man er på hugget når det gjelder slike systemer. Alt blir vel mer integrert dog, og grafikkort og prosessorer vil jo nå fremover få høyere ytelse og flere kjerner i relativt lang tid før den generelle krympingen stopper opp. Spørs om dette blir noe som noen i praksis bør ha lyst på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...