Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pc for 15 000,- skrur seg av etter 5 sec


Anbefalte innlegg

Hei, jeg hadde akkurat satt sammen min nye pc da jeg startet den, den skrudde seg på i 5 sec så skrudde den av,j eg har prøvd alt som, kun 1 ram brikke,1 hdd og alt det der men så tok jeg ut cpu'n og da starta den (men det hjelper jo ikke når pc'n ikke funker uten) hva kan være feilen ? CPU elr Hovedkort ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Prøv å koble fra de små ledningene som går fra power og reset switch og start pc uten noen ledninger koblet til der... det gjør du ved å ta en liten metalgjenstand f.eks. en skrutrekker og skjøte de to punktene der powerswitch ledningen skal stå. . .

Lenke til kommentar

er du 100% sikker på at alle kabler er i?er 12 volts kabelen til cpu kjøleren i?sitter rammen godt nok? Sikker på at PSU holder?

 

Første gang jeg satt sammen min egen pc opplevde jeg det samme. Jeg skrudde på pcen men den slo seg av ette 2-3 sekunder. Det skyltes 12 volts kabelen til cpu kjøleren. Sjekk om ikke du har samme feil!

Lenke til kommentar

Høres ut som prosessoren er gåen, eller at du ikke har hatt kjølepasta på før du har satt den inn. Jeg svidde en XP1900+ tror jeg for en stund siden, da fikk ikke boot, ødela en 3800+ x2 også, da fikk jeg heller ikke boot, bare bytta prosessor så var alt oppe og gikk igjen. 8800GTX trenger mengder med strøm også, anbefaler en MIST 600W fra microplex.no om du trenger brukbare greier, husk å bestill med kabler :) Koster deg rundt 13-1400 kroner + frakt, men det er verdt det!

Lenke til kommentar

Du svir ikke prosessoren ved å ikke ha på kjølepasta, og la den gå i 5sek.

 

 

For meg høres det ut som kortslutning en plass, at du kanskje har glemt spacerne som skal mellom hovedkort og kassa. Sjekket dette? Små skruer, gjerne gullfarvet.

 

Og, prisen har så lite å si. Kom heller med info hva maskinen består av. Kopier gjerne fra en ordremail eller lignende.

Lenke til kommentar

hehe, jeg har bygga pc'r før veit om gulltaggene for og ikke lede til dirkete kortslutning og sånn ;) veit at man svir Cpu uten kjøle pasta og det meste jge trenger og vite ;) Selv om jeg bare er 14 År :p har en Hiper 580W btw, drar alt lett, men jeg leverte inn Hovedkortet og Cpu'n til Komplett.no, de testa det og jeg hadde fått en Cpu med noen "Tekniske feil" fra leverandeøren ;)

Lenke til kommentar

Her er min teori:

Siden 5 sekunder er så lenge du må holde inne power-knappen for å tvinge av maskina, foreslår jeg at du sjekker om du har en kortslutning i nærheten av på-knappen eller ledningene til denne. Jeg hadde samme problem etter at jeg installerte en iMon-fjernkontroll reciever. Ble litt hodekløing, så fant jeg ut at ene av ledningene som hadde blitt kobla om, som var for power-knappen, toucha kabinettet.

 

En annen ting som kan være årsaken: Vifta eller ribba sitter ikke helt ordentlig på prosessoren, og fleste prosessorer skrur seg av hvis de merker en veldig veldig rask stigning i temperatur. Dette skjedde med min P4 da jeg bygget denne for første gang. Satt på ribba og vifta, og jeg trodde den var helt nedpå, men det viste seg at jeg ikke hadde klikka den ordentlig nedpå, så maskina skrudde seg av etter et par sekunder.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Jeg har sendt inn min ja, bare lurte på om hva folk kom til og skrive :p

8831107[/snapback]

 

Du lærer nok med tiden. Virker som du har gjort noe galt.... og er redd for at du må betale. Derfor la du inn dette, selv om du hadde sendt pc allerede(høste noen unskyldninger kanskje).

 

Vær klar over at de som selger pc'er etc. leverer mye support her og leser det meste. Heldigvis :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...