Gå til innhold

Post dine 8800 GTS OC her! Spørsmål tas her også!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den klokkes en del sammen med core, men det går an å klokke mer. Guiden jeg linket til hadde en kalkulator som viste hvor mye shaderen ble klokket når man klokket core.

 

Aner ikke om det hjelper noe. Sier bare at det er mulig for de om vil tyne mer :)

 

Edit:

Anandtech:

As we've discussed in our G80 architecture articles, the 8000-series cards clock the shader units separately from the rest of the core, with the shaders running roughly twice as fast. While the shaders can be clocked independently from the main core clocks, it's not possible to do this from software. Utilities such as ATITool can only adjust the core clock which in turn influences the shader clock, but not the shader clock itself. Until this is changed, the most precise overclocking on the 8000 series will require BIOS modifications, which we'll get into later.
Endret av Zerd
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser noen av dere bruker "System tweaks", mens andre bruker "RivaTuner". Hvilket av de to programmene er best? Er vel noen av dere som har testet begge.

 

Til trådstarter: Hva med å sette opp en highscore-liste i førsteposten?

 

Overklokking av 8800GTS - Topp 10-liste:

 

# Bruker - Modell - Overklokk - Idle/Load

1. 2bb1 - GTS 320 - 650/2050 - 55/75

2. Groby - GTS 640 - 635/2000 - 50/70

3.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

[i]Overklokking av 8800GTS - Topp 10-liste:[/i]

[b]# Bruker - Modell - Overklokk - Idle/Load[/b]
[b]1.[/b]
[b]2.[/b]
[b]3.[/b]
[b]4.[/b]
[b]5.[/b]
[b]6.[/b]
[b]7.[/b]
[b]8.[/b]
[b]9.[/b]
[b]10.[/b]

 

Litt vanskelig å sammenligne seg selv med andre når man må lese gjennom alle sidene og skrive ned/huske resultatene til den enkelte :)

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Ser noen av dere bruker "System tweaks", mens andre bruker "RivaTuner". Hvilket av de to programmene er best? Er vel noen av dere som har testet begge.

 

Til trådstarter: Hva med å sette opp en highscore-liste i førsteposten?

 

Overklokking av 8800GTS - Topp 10-liste:

 

# Bruker - Modell - Overklokk - Idle/Load

1. 2bb1 - GTS 320 - 650/2050 - 55/75

2. Groby - GTS 640 - 635/2000 - 50/70

3.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

[i]Overklokking av 8800GTS - Topp 10-liste:[/i]

[b]# Bruker - Modell - Overklokk - Idle/Load[/b]
[b]1.[/b]
[b]2.[/b]
[b]3.[/b]
[b]4.[/b]
[b]5.[/b]
[b]6.[/b]
[b]7.[/b]
[b]8.[/b]
[b]9.[/b]
[b]10.[/b]

 

Litt vanskelig å sammenligne seg selv med andre når man må lese gjennom alle sidene og skrive ned/huske resultatene til den enkelte :)

9208403[/snapback]

Oppdatert nå :)

Lenke til kommentar
Ahh, flotte greier :) Hadde det vært en idé å ta med modell også? 320 vs. 640, eller klokker de helt likt?

9210518[/snapback]

Det hadde vært en god idé men så har det seg slik at det er ingen som har postet hvilken modell de har (320 eller 640) så da er det vell like liten vits^^

 

Tror 640 modellen klokker lengre på minnet en 320 gjør.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Dere som klarer over 1000 mhz på memory, har dere sjekket om dere får artifacts i ATI Tools? For jeg også klarer så høyt i RivaTuner, men om jeg sjekker i ATI Tools klarer jeg maks 640/1840 uten å få artifacts.

9303900[/snapback]

klarer 600/2000(effektivt) uten artifacts jeg, gidder ikke å push'e kortet lengre siden jeg da kjører de spillene jeg vil kjøre på den oppløsningen og den grafikken jeg vill :)

Lenke til kommentar
Driver og klokker GTS-kortet mitt nå. Men med en gang jeg skrur memory over 927 MHz, får jeg denne feilmeldingen:

95797.jpeg

 

Hva kan dette skyldes?

9302925[/snapback]

Nå har ikke jeg begynt å klokke mitt 8800GTS for jeg må først sende tilbake mine defekte rambrikker og få erstattet disse. Men sist jeg drev med skjermkortklokking (like etter jeg engang kjøpte mitt 6800GT), hadde jeg samme problemet som deg. Det løste jeg ved å deaktivere den testen i RivaTuner. Jeg aner ikke om valget fortsatt finnes, men hvis det gjør det, så ser det noe slik ut.

 

riva.jpg

Lenke til kommentar

Hmmm, jeg leker litt med skjermkortet mitt nå, og jeg stusser litt på noe...

 

I 3dmark06 fikk jeg høyere og høyere score etter hvert som jeg klokket core på skjermkortet, men plutselig begynte scoren å bli lavere etter at jeg hadde rundet 600Mhz. I hardwaremonitoren til RivaTuner var det ikke noe tegn til at frekvensen hadde droppet i løpet av testen. Tempen var riktignok rundt 80°C, så jeg lurer på om det er noe sikkerhetsmodus i kortet som hindrer at det krasjer når klokket blir for høy.

Lenke til kommentar

Var noen som snakket om at på en viss ytelse (induviduelt for hvert kort) så begynte ytelsen å synke, altså den har nådd ytelses-toppen.

 

Så kan jo være at ditt kort rett og slett yter best med 600mhz på core? Skal ta å teste ut dette jeg også. Kommer tilbake med info snart.

Lenke til kommentar
Dere som klarer over 1000 mhz på memory, har dere sjekket om dere får artifacts i ATI Tools? For jeg også klarer så høyt i RivaTuner, men om jeg sjekker i ATI Tools klarer jeg maks 640/1840 uten å få artifacts.

9303900[/snapback]

 

åssen i all verden får du ati tools til å fungere på et nvidia kort ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...