Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

BMW eller Mercedes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Menn med hjerne, kjører bil med stjerne :!:

 

hehe, neida det var nok bare en fleip, og jeg personlig liker best BMW av utseende, mens jeg synes Mercedes er litt bedre på komfort jevnt over.

Hvordan de er til å kjøre i autovernet eller over en stakkars fotgjenger har jeg ikke peiling på desverre, så mine kriterier er kun estetiske.

Synd visse har ødelagt ryktet til BMW litt her i landet, for visse modeller kan ikke kjøres i hovedstaden uten konstant og bli stoppet av onkel :no:

Lenke til kommentar

Menn uten hjerne kjører bil med stjerne :yes:

 

Ellers, mine synspunkter:

 

BMW - gode og tøffe biler med RWD - dessverre fått litt dårlig rykte - her om dagen da jeg var og kjørte i byen så jeg 5 BMW-er. I 4 av de satt det en av våre nye landsmenn.

 

Mercedes - komfortabel og traust gubbebil

 

Audi - her snakker vi! :)

Komfortabel, sportslig og fett utseende :yes:

Lenke til kommentar
men BMW og Mercedes er litt dyre en audi

8821332[/snapback]

 

Det kommer jo helt an på hvilken modell. Billigste versjon av 3-serie koster like mye som billigste A4, og BMW'en har bedre motor etter min mening. C-klasse er mye dyrere enn begge disse to.

 

En ny 5-serie kan du få for 425 000, en ny A6 koster ca 415 000, så prisforskjellen er ikke så stor. Mercedes er igjen dyrere med en prislapp på over 450 000.

 

En ny A8 koster i underkant av 1 million, en ny 7-serie koster ca det samme (litt mindre faktisk). S-klasse koster ca 1,1 million, så igjen er Mercedes dyrest.

 

Så jeg tror du kan endre utsagnet til Mercedes er litt dyrere enn Audi og BMW. ;)

 

Vi kan jo sammenligne utstyr og motorer i det uendlige på de forskjellige bilene, men alt i alt jevner dette seg ut mellom Audi og BMW, Mercedes er generelt sett bedre utstyrt på grunnmodellene. Tar vi hensyn til dette er prisforskjellen mellom de 3 tyskerne veldig liten. :)

Lenke til kommentar

Og hvor ligger Audi? Jeg mener bestemt at det ligger i midten..

 

Audien har ikke like mye komfort som Mercedes og ikke like mye sportslighet som BMW..

 

Men! jeg mener at Audi har mer komfort enn Bmw og mer sportslighet enn Mecedes :p

 

Så JEG mener at Audi passer i midten..

 

Edit: Ikke så lett å treffe tastene i min tilstand :blush:

Endret av rublings
Lenke til kommentar
Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdreven bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn, forkortelser osv. skal unngås. Emnefeltet skal beskrive innholdet i tråden. Eksempel: Problem med TV-ut på Radeon 9800. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden.
Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

Tråden har et dårlig emnefelt og er derfor blitt stengt. Vennligst les utdraget over fra retningslinjene og netiketten angående dette.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...