Gå til innhold

AMD tror på et godt år


Anbefalte innlegg

Jeg tror de nå er avhengige av rett og slett levere noe som yter veldig mye bedre enn hva intel har å by på, ikke bare 10% bedre, men helst 30-40%, klarer de ikke det tror jeg ikke de klarer å ta nye markedsandeler fra intel, nå har intel stått sterkere mot amd enn på mange år og de har fått beholde den posisjonen altfor lenge.

8806407[/snapback]

 

Av mange grunner er Intel størst, mener jeg, takket være forutsigbarheten. Intel har de siste årene hatt to cpusokler for det ordinære marked; 478 og 775. på samme tid har AMD hatt Socket A, 754, 939, 940 og AM2 og nå en AM2 ddr3 versjon. for de som skal bygge maskin i stor skala er er det greit å forholde seg til Intel bare av den enkle grunn. Mange mener, som tidligere poster her på forumet indikerer, at Intel er fulle av innsidehandel/korrupsjon og alskens udyr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror de nå er avhengige av rett og slett levere noe som yter veldig mye bedre enn hva intel har å by på, ikke bare 10% bedre, men helst 30-40%, klarer de ikke det tror jeg ikke de klarer å ta nye markedsandeler fra intel, nå har intel stått sterkere mot amd enn på mange år og de har fått beholde den posisjonen altfor lenge.

8806407[/snapback]

 

Av mange grunner er Intel størst, mener jeg, takket være forutsigbarheten. Intel har de siste årene hatt to cpusokler for det ordinære marked; 478 og 775. på samme tid har AMD hatt Socket A, 754, 939, 940 og AM2 og nå en AM2 ddr3 versjon. for de som skal bygge maskin i stor skala er er det greit å forholde seg til Intel bare av den enkle grunn. Mange mener, som tidligere poster her på forumet indikerer, at Intel er fulle av innsidehandel/korrupsjon og alskens udyr.

8806641[/snapback]

Men husk at kjøpere av Intel-cpuer må ofte kjøpe nytt hovedkort når det kommer en ny cpu-serie, støtten på eldre hovedkort er ikke alltid så veldig god.
Lenke til kommentar
Jeg tror de nå er avhengige av rett og slett levere noe som yter veldig mye bedre enn hva intel har å by på, ikke bare 10% bedre, men helst 30-40%, klarer de ikke det tror jeg ikke de klarer å ta nye markedsandeler fra intel, nå har intel stått sterkere mot amd enn på mange år og de har fått beholde den posisjonen altfor lenge.

8806407[/snapback]

 

Av mange grunner er Intel størst, mener jeg, takket være forutsigbarheten. Intel har de siste årene hatt to cpusokler for det ordinære marked; 478 og 775. på samme tid har AMD hatt Socket A, 754, 939, 940 og AM2 og nå en AM2 ddr3 versjon. for de som skal bygge maskin i stor skala er er det greit å forholde seg til Intel bare av den enkle grunn. Mange mener, som tidligere poster her på forumet indikerer, at Intel er fulle av innsidehandel/korrupsjon og alskens udyr.

8806641[/snapback]

Men husk at kjøpere av Intel-cpuer må ofte kjøpe nytt hovedkort når det kommer en ny cpu-serie, støtten på eldre hovedkort er ikke alltid så veldig god.

8806720[/snapback]

 

generøs som jeg er skal jeg gi deg rett i det :-).. men... når det er dags å bytte hovedkort ved cpuoppgradering er det ofte at det har kommet en ny cpufamilie.

Lenke til kommentar
Nå ligger vel de fleste pengene for både Intel og AMD i OEM markedet, og low end i sådan. Her spiller det fint liten rolle om du må ha nytt hk for å få den nyeste chippen til å fungere, for mange av de som kjøper slike pcer aldri mekker på dem selv.

8806827[/snapback]

 

 

du har nok rett gitt..

Lenke til kommentar
Det som kjøpte aksjer i Microsoft i tidlige dager tror jeg neppe angrer på det i dag. Man må av og til tenke langsiktig og være tålmodig i mer enn 5 år av gangen.

8807716[/snapback]

 

hvor langsiktig skal man tenke? prosessorer har de produsert i snart 20 år :-)

Lenke til kommentar

Begynte de å levere x86 cpu'er til markedet i 1987? Forøvrig synes jeg AMD har klart seg meget bra, de klarte bla å ovelere det ingen andre som har forsøkt seg har klart, å oveleve Intels bully musklatur i alle år.

 

Cyrix ble spist levende av Intel med ren pengemakt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Begynte de å levere x86 cpu'er til markedet i 1987?

8807973[/snapback]

AMD startet med å produsere 286 (tror jeg det var) på lisens fra Intel. Slik fortsatte de å produsere på lisens (omtrent som TSCM gjør i dag for nvidia) nyere prosessorer, men lisensen ble ikke fornyet fra intels side når Pentium ble lansert. Da ble AMD skjøvet ut i kulda sammen med Cyrix, NexGen og flere andre. Kun AMD og Via er i live ennå av de der. AMD klarte med sitt nye utviklerteam å utvikle en ny CPU selv (K5) med liten suksess, men så kom K6 og deretter K6-2. K6-2 solgte ganske bra og var starten på en stor opptur. K7 kom og tok markedet med storm men sakket litt akterut på slutten av sin livstid (Athlon XP-serien). Så kom K8 og tok markedet med storm. Også K8 sakker litt akterut på slutten av sin levetid. Snart kommer K10 ...

Lenke til kommentar
Av mange grunner er Intel størst, mener jeg, takket være forutsigbarheten. Intel har de siste årene hatt to cpusokler for det ordinære marked; 478 og 775. på samme tid har AMD hatt Socket A, 754, 939, 940 og AM2 og nå en AM2 ddr3 versjon. for de som skal bygge maskin i stor skala er er det greit å forholde seg til Intel bare av den enkle grunn.

8806641[/snapback]

Et unyansert utspill, som andre også har påpekt. Det er jo i hovedsak Intel som er kjipe på dette området, for man må jo som regel skifte hovedkort samtidig som man kjøper ny CPU. For AMDs vedkommede finnes det i det minste en logisk grunn til at de må skifte sokkel oftere - kanskje den aller viktigste faktoren bak deres suksess med K8 - den integrerte minnekontrolleren.

 

Å trekke inn socket 940 er usaklig i denne sammenhengen, spesielt mtp at du utelater LGA771, 603/604 på Intel-siden.

 

Det har aldri vært snakk om "AM2 i DDR3-versjon". AM2 og AM2+ er fullstendig kompatible med hverandre, og det er fremdeles gode muligheter til at dagens hovedkort vil være kompatible med prosessorer til AM3.

Lenke til kommentar
Tja var det ikke et vendepunkt da A64 kom,skulle ikke alt bli så meget bedre da?

Jo, det stemmer det og de innfridde jo som lovet. Hvordan det?

 

Men fortsatt er det for deet meste røde tall.

Fortsatt? Mener du at de har gått med underskudd hele tiden? :lol: I så fall ville de jo vært konkurs i dag og det er de jo tydeligvis ikke. Ingen selskaper kan selvfølgelig ikke gå kontinuerlig med underskudd. Det er det kun landbruksbedrifter som kan. (og vi vet jo hvorfor)

 

Det virker ikke som du har fått med deg den enorme suksessen K8 har vært for AMD, at økonomien forbedret seg voldsomt, det spiste seg oppover i markedsandeler fra ca 13 til nesten 30% (generelt) og fra nesten null til over 40% markedsandel i servermarkedet. Jepp, det har vært synkende markedsandeler de siste 11 månedene, men det betyr jo ikke at tallene har vært røde siden 2003. (Også er det jo lyspunkter som Opteron som har gått kontinuerlig i pluss siden 2003.)

 

Er de ikke på tide at amd forsøker å få flere ben å stå på for å øke inntjeningen og bli mindre sårbar  :hmm:

8805820[/snapback]

Flere ben? Hva med oppkjøpet av ATI? Teller ikke det eller har du bare glemt det?

187175739144cb8d.jpg

8806328[/snapback]

 

Vel at du velger å prøve å latterliggjøre hva jeg skriver er opp til deg da :ermm:

Jeg har alrig nevnt at de ikke innfridde,jeg har aldrig nevnt at de alltid har gått med underskudd,men faktum er at de svært ofte sliter med røde tall i en slik situasjon ville et "normalt" selskap vært konkurse men amd er blitt holdt "kunstig" i livet av sina aksjonærer i disse periodene om en liker det eller ei, så hær kan du godt sammenligne det med landbruket som de sier .

Spørsmålet blir til sist om hvor lenge aksjonærene er villige til å spytte inn mer enn de får igjen og nettop derfor nevnte jeg det jeg gjorde.

Men som vanlig var det noen som måtte ofatte dette som amd hets og prøve å latterliggjøre det :nei:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Men kommer ikke Intel med produskjon på 45nm dette året da? Og AMD klarer vel ikke det dette året i hvertfall.

 

Håper virkelig AMD kommer med noe SUPER BRA, for det virker som Intel har litt på lur de også.

 

Ser for meg at K10 fort havner i skyggen av neste produkt som kommer ut fra Intel. Håper jo sef. at ikke det skjer da.

 

Krysser alle fingre og tær og mine hårstrå på at AMD får en oppgang og blir sterkere med K10. Og at de nå pøser ut fortløpende nyere og bedre produkter.

 

Håper også at de slutter med og ørten førten modeller som yter omtrent 100% likt.

 

ØNSKER AMD ALL DEN LYKKE DE TRENGER.

 

Har støttet AMD i noen år nå, men fristen på et Intel system øker. Håper AMD har fått troen min tilbake innen sp1 til vista kommer, for da skal det bli ny pc her i leieren :D

Lenke til kommentar
Skjønner ikke figuren på forsiden. Virker merkelig. Er 64/512 kB L1 cacher (Dcache og Icache) eller er sistnevnte en form for L2 cache?

8809300[/snapback]

Hver enkelt kjerne har selvstendige 64 kB L1-D, 64 kB L1-I og 512 kB L2. Alle quadcores og ihvertfall en av dualcore-seriene får delt L3.
Lenke til kommentar
Av mange grunner er Intel størst, mener jeg, takket være forutsigbarheten. Intel har de siste årene hatt to cpusokler for det ordinære marked; 478 og 775. på samme tid har AMD hatt Socket A, 754, 939, 940 og AM2 og nå en AM2 ddr3 versjon. for de som skal bygge maskin i stor skala er er det greit å forholde seg til Intel bare av den enkle grunn.

8806641[/snapback]

Et unyansert utspill, som andre også har påpekt. Det er jo i hovedsak Intel som er kjipe på dette området, for man må jo som regel skifte hovedkort samtidig som man kjøper ny CPU. For AMDs vedkommede finnes det i det minste en logisk grunn til at de må skifte sokkel oftere - kanskje den aller viktigste faktoren bak deres suksess med K8 - den integrerte minnekontrolleren.

 

Å trekke inn socket 940 er usaklig i denne sammenhengen, spesielt mtp at du utelater LGA771, 603/604 på Intel-siden.

 

Det har aldri vært snakk om "AM2 i DDR3-versjon". AM2 og AM2+ er fullstendig kompatible med hverandre, og det er fremdeles gode muligheter til at dagens hovedkort vil være kompatible med prosessorer til AM3.

8808618[/snapback]

 

hvor nyansert vil du ha det? i beste fall er svaret ditt langt ute i tåka da det ikke tar tak i noe men bare er en generell uttalelse..

 

Intel er kjipe? hva er det slags utsagn? hva er din betegnelse på kjip? at de ikke fragir seg lisensiert teknologi gratis?

 

hvorfor skulle AMD lage en AM2+ om AM2 og AM2+ er identiske og toveis kompatible?

xeon (771) har aldri vært noen hjemmemarkedprosessor hvilket s940 har vært grunnet prissettingen.

 

Socket 603 er en propretiær sokkel som Intel ikke satte ut i full produksjon..

Endret av dominus
Lenke til kommentar
Begynte de å levere x86 cpu'er til markedet i 1987?

8807973[/snapback]

AMD startet med å produsere 286 (tror jeg det var) på lisens fra Intel. Slik fortsatte de å produsere på lisens (omtrent som TSCM gjør i dag for nvidia) nyere prosessorer, men lisensen ble ikke fornyet fra intels side når Pentium ble lansert. Da ble AMD skjøvet ut i kulda sammen med Cyrix, NexGen og flere andre. Kun AMD og Via er i live ennå av de der. AMD klarte med sitt nye utviklerteam å utvikle en ny CPU selv (K5) med liten suksess, men så kom K6 og deretter K6-2. K6-2 solgte ganske bra og var starten på en stor opptur. K7 kom og tok markedet med storm men sakket litt akterut på slutten av sin livstid (Athlon XP-serien). Så kom K8 og tok markedet med storm. Også K8 sakker litt akterut på slutten av sin levetid. Snart kommer K10 ...

8808238[/snapback]

/Mimremodus/ Husker når jeg jobba på EverCom (RIP) og vi bygde PC'er med AMD eller Cyrix prosessorer. Dem var det ikke mange av, var lissom litt spesielt å bygge de PC'ene. Så kom Slot1 og vi lurte på om AMD kom til å overleve.. ..og har du sett... ..det gjorde de! /mimremodus/

 

Jeg har de seneste årene oppgradert innen AMD, men nå har jeg mest lyst på Core2 Duo. Er nok ikke altfor lojal desverre.. Ser mer på ytelse og effektforbruk jeg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...