Gå til innhold

3 Bilder ifra Jomfruland på utsida Kragerø!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ville nesten sagt at treet som står alene ser ut som lederen =) Lederen som står og skuer ut over vannet...

 

Flotte nyanser... Nydelige farger =)

8804343[/snapback]

 

takker for kommentarer ;) Kragerø skjærgården er topp fortida..

 

Det tre'et på bilde har en filmhistorie bak seg også... kjærlighets tre'et som er på kristin lavransdatter filmen ;)

 

kan også legge ved noen andre bilder ifra samme tur...

 

IMG_6020.sized.jpg

 

IMG_6227.sized.jpg

 

IMG_6002.sized.jpg

Endret av Azzido
Lenke til kommentar

Bilde1 blir for "generelt" for meg. Mangler noe å feste blikket på, og det blir litt kjedelig. Men fine farger og fin komposisjon. Det blir også litt for mørkt i nedre deler av bildet.

 

Bilde2 synes jeg var veldig bra. Aner ikke hva det er, men det var ihvertfall noe som fenget meg. Fin himmel og fin strand, og også meget bra fordeling av hav / land / himmel. Igjen kanskje litt kjedelig motiv, men helt klart et veldig bra bilde! :love:

 

Bilde3 kunne vært bra, tror jeg, enkelt og greit fordi motivet er spennende. Likte ikke helt vinkelen du har brukt, fordi det skaper for mange forstyrrende elementer hovedsaklig i venstre del av bildet. Det blir også litt for mørkt, særlig i forgrunnen.

 

---

 

Bilde4 var meget bra. Rolig og harmonisk. Hadde du fått litt stillere vann, kunne du fått gode gjenspeilinger, men det har ikke mye å si. Himmelen ble litt for tam, synes jeg. Noen skyer hadde passet fint inn. (skyene fra bilde2, var veldig bra.. :) )

 

Bilde5 var igjen litt kjedelig. Greit motiv, men litt kjedelig gjort av seg. Fin himmel, fine farger, men en aning skjev horisont (?) (rein gjetting, nærmest.. Er den rett, er det veldig bra..)

 

Bilde6 ble for lite spennende, egentlig. Huset var fint det, men jeg synes ikke bølgene passet inn. Du kom også for langt ifra når du satt i båten, så kanskje kunne det vært bedre å tatt bildet fra land?

 

Helt til slutt, kort oppsummert, noen meget bra bilder, mens noen kunne trengt den lille prikken over i-en.. :)

Lenke til kommentar
Kjente trakter endel her. :) Men det treet, hvor på Jomruland finner man det? Mot nordspissen eller? Regner med ovenfor fyrtårnene og langs innsiden?

8807937[/snapback]

 

 

Tre'et finner man på sida som vender ut imot danmark. ligger ved rullesteinene der... er vel også kalt saltstein den plassen tror jeg... skal være skilta langs med turveiene der.

 

Ellers så er det mye bra kritikk, skildring av bildene... ser hva dere peker på og sier meg igrunn enig med endel av det ;)

 

takker for at dere kommenterer ;)

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

[

font=Arial Black][/font][/size]Har studert dine bilder fra Jomfruland, synes de er helt utmerket. Jeg er ny på denne siden men synes dette er ok. Jeg er litt interesert i foto selv også. Jeg maler landskap og jeg kunne godt tenke meg og forsøke å male ett av dine motiver, først og fremst det fotoet med rullesteiner litt opprørt hav og en nydelig himmel.Er det ok for deg ?

Lenke til kommentar
Bilde3 kunne vært bra, tror jeg, enkelt og greit fordi motivet er spennende. Likte ikke helt vinkelen du har brukt, fordi det skaper for mange forstyrrende elementer hovedsaklig i venstre del av bildet. Det blir også litt for mørkt, særlig i forgrunnen.
Helt enig med deg i dette, men heldigvise er det mulig å gjøre noe med:

post-7280-1201963460_thumb.png

Har brukt Curves, økt metningen noe, justert levels og ikke minst croppet bildet en del... Til slutt en ørsvak oppskarping.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...