Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Noen som har erfaring med trekking av visdomstann?


macciato

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tok en av mine forrige søndag, etter å hatt betent tannkjøtt rundt en liten periode. Er ikke noe voldsom tannlege-fan, så jeg var ikke helt begeistret for trekking, men det gikk egentlig over all forventning. Fikk satt bedøvelse med 4-5 stikk, litt ubehagelig, men det var det jeg kjente av smerte. Eller, tannlegen klarte å nappe tak i barten min, det var den vondeste delen av prosedyren.

 

Kjente litt press når han lirket løs tannen horisontalt (et slags spett mellom visdomstannen og tannen foran), og fikk sydd tre sting. Litt vondt når bedøvelsen avtok, men da har man vanligvis kommet seg til apoteket og knasket i seg en smertestillende. Blødde en del den første dagen, litt mindre den andre og tredje, og hadde små blodflekker i spyttet fjerde og femte. I ettertid viste det seg at det ene stinget hadde falt ut, så det kan godt hende at jeg blødde lengre pga det.

 

Men, alt i alt, langt ifra så vondt som jeg hadde forestilt meg.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Gjest Slettet-JSHtTF0R

Sprøyta er værst... Jeg hadde en tann som lå under huden så på meg måtte de kutte bort litt.. Og sy etterpå.. Var ikke vondt.. :) Men jeg vart litt redd når jeg så blod på alt som han tannlegen tok i da:P Menmen.. Bare slapp av så går det greit : )

Lenke til kommentar

Jeg har endelig blitt kvitt begge visdomstenna i underkjeven. Nå slipper jeg flere operasjoner :) . Den var en jævlig prosess. Og dagene etterpå var nesten verre.

 

Fikk et par sprøyter. Det gikk greit nok, men var litt ubehagelig. Så startet operasjonen. Jeg kjente bedøvelsen helt opp til hodet og det var ganske ubehagelig. Men til gjengjeld kjente jeg ikke smerten. De måtte fjerne litt bein for å komme til og slikt. Tok sin tid men ble ferdig etter en stund.

Dagene etterpå var jævlige. Jeg hovna jo opp i ansiktet! Kunne nesten ikke gape og måtte spise bløt/myk mat.

Første gangen greide jeg å rive i stinga (Var fem). Veldig smart, eh^^.

Endret av KittyCat
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Guest_Fie_*
Ahg, jeg holder på å få visdomstann nå, og må innrømme at jeg har blitt noe mer redd nå :ohmy:

 

Tok 2 visdomstenner, for tre dager siden- ikke noe problem. Som jeg sa til tannlegen:"dette var jo rene festen".

Delte de pent med borr, vippet de flott ut, alt unnagjort på under en halv time. Ingen spess smerter etterpå. Tok de pillene jeg fikk, samme dagen, men ingen dagen derpå.

Verste er egentlig maten... hva skal jeg ha til middag? Barnemat? hehe.

Går så bra så!

 

Skal dine tas, og du bor i Oslo, kan jeg anbefale Spesdent i Hegdehaugsveien. SUPER FLINKE!!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tannlegen sa til meg for noen dager siden:

De som bruker tanntråd hver uke får så og si aldri betennelse i tannkjøttet!

Så gav han meg en flott tanntråd holder og greier.

Siden det er så vanskelig å holde visdommstennene rene er det vanligere å få hull og betennelse rundt dem, så da er det mange som bare trekker de først som sist, man trenger dem jo ikke for å tygge maten. Men om de vokser opp bra og du pusser og sånn så er det bare å beholde dem.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Guest_Ina_*

Hei! Her er min erfaring med å trekke to visdomstenner, begge i underkjeven.

Den første trakk jeg for et par år siden hos Spesdent i Hegdehaugsveien.

Jeg kan absolutt anbefale stedet, selve operasjonen gikk helt smerefritt for seg.

De var ferdig før jeg egentlig trodde de hadde begynt å fjerne tanna. Problemet mitt

var at jeg begynte å blø voldsomt etter at de fjernet stingene, de fjernet stingene bare

fire dager etter eller noe sånt, under en uke hvertfall. Jeg våknet klokken fire om natten

med blod i munnen og blødde til klokken åtte, da stod jeg utenfor kontoret med en blodig fille

da de åpnet... Da slapp jeg hvertfall å vente på hjelp. Årsaken var at de hadde truffet en dyp blodåre, noe som visstnok kan skje av og til. Det var hvertfall ikke en hyggelig opplevelse. Mistet masse blo og var ganske dårlig.

Denne gangen var jeg hos Theresesgate tannlegekontor. Veldig hyggelige og flinke folk.

Kjente ikke sprøytestikkene i det hele tatt, veldig rart. Måtte fjerne litt ben denne gangen, men merket ikke noe mer.

Så alt i alt er det ganske greit, bedøvelsen sitter fortsatt i, så jeg er spent på hvor vondt det kommer til å gjøre etterpå.

Der jeg var nå tilbyr de kortison sprøyte som skal dempe hevelsen etterpå, noe som kan være ganske greit.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...