Gå til innhold

Forza 2 - Trøbbel med bakhjulstrekk


Anbefalte innlegg

Er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg best mulig kjører en bil med bakhjulstrekk? Jeg får det rett og slett ikke til.

 

 

Jeg mestrer både forhjulstrekk og firehjulstrekk, men bakhjulstrekk er jeg sinnsykt dårlig på.

Alle tips mottas med stor takk.

Endret av T-Solberg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt med moderasjon. Gasspådrag, rolige bevegelser.

Har en blodtrimma camaro 69' med 800 hester, den er brutal, men vanvittig morsom når du lærer den å kjenne. Man må bare ha trening, og det får man etter og ha spilt mye bilspill med en ordentlig fysikkmotor!

Lenke til kommentar

Det er en del vanskeliger å kjøre med bakhjulsdrevne biler ja.. Men gud hvor mye morsommere det er når du mestrer det! Spesielt med skikkelige amerikanske muskelbiler! Slike som camaroen til han over her.. Eller Dodge Charger 69' (som i mine øyne er tidenes råeste bil :love:)

Endret av Fettgnomen
Lenke til kommentar

Skal du kjøre bakhjulsdrevne biler fort, så er de avhengig av at du er veldig kontrollert på gassen, for ellers spiser den opp og overheter dekkene så det ikke er så mye veigrep, og da blir det enda verre igjen :)

 

Jeg har selv ingen problemer med de RWD bilene med stor motor (TVR speed 12 (1100 hk??) trimmet supra, camaro osv. :)

 

Vær forsiktig med gass, brems og styring, så lærer du det fort :)

Lenke til kommentar

Gleder meg som faen til Forza og bakhjulstrekk! Hadde selv en Mazda 929 med bakhjul, aldri vært så morro å kjøre om vinteren som med den. Desverre gikk det galt en dag, og styrestaget, dekk og felg gikk til helvette. Tror den er fiksa nå, så kanskje jeg får låne den til vinteren igjen (solgte den når jeg kjøpte mazda 323f)

Lenke til kommentar
Gleder meg som faen til Forza og bakhjulstrekk! Hadde selv en Mazda 929 med bakhjul, aldri vært så morro å kjøre om vinteren som med den. Desverre gikk det galt en dag, og styrestaget, dekk og felg gikk til helvette. Tror den er fiksa nå, så kanskje jeg får låne den til vinteren igjen (solgte den når jeg kjøpte mazda 323f)

8793748[/snapback]

 

 

Er bmw som er tingen på vinteren kannath :tease: Heheh :D:innocent:

Lenke til kommentar
Hadde selv en Mazda 929 med bakhjul

 

Ikke verst! Alle bilene mine har bare hjul foran :tease:

 

Topic:

Joda, bakhjulsdrevne biler med litt mye power er ekstra vriene å kjøre med håndkontroller. Øv på å bruke analogstikka forsiktig og ikke bare smelle den fra side til side hvis det er det du gjør. Ratt og pedaler gjør saken mye enklere :)

Endret av Pellick
Lenke til kommentar
Gleder meg som faen til Forza og bakhjulstrekk! Hadde selv en Mazda 929 med bakhjul, aldri vært så morro å kjøre om vinteren som med den. Desverre gikk det galt en dag, og styrestaget, dekk og felg gikk til helvette. Tror den er fiksa nå, så kanskje jeg får låne den til vinteren igjen (solgte den når jeg kjøpte mazda 323f)

8793748[/snapback]

 

 

Er bmw som er tingen på vinteren kannath :tease: Heheh :D:innocent:

8794136[/snapback]

 

Gidder ikke ha en bil jeg kan crashe, akuratt som kompissen min parkerer Skylinen om vinteren og velger en annen bil med bakhjul.

Lenke til kommentar
Da slipper du å "drifte" samt overopphete hjulene som ikke vil lønne seg i lengden.

8795024[/snapback]

Overopphetede hjul er en uting, det vet jeg av erfaring etter noen runder i FM2... Har du hatt for deg mye drifting, bør du ta det meeget med ro i neste sving...

 

Genialt spill! :)

Lenke til kommentar

Det gjelder å være forsiktig på gassen ja. Men kan også tune ting som lufttrykk i dekk, differensial, downforce, fjæring, stivhet og vinkel på hjulene for å redusere oversteer (sladd). Jeg tok hvertfall en god del tid på det når jeg skulle kvalifisere meg til klasse D-turneringen i helga med en Lotus Elan.

Lenke til kommentar

Tuning skjønner jeg ingenting av. I real life har jeg en bil, og den går mye fremover og litt bakover. Det holder liksom, så jeg har aldri satt meg inn i tuning. Er det strengt tatt nødvendig å tune bilene?

 

Edit - On topic:

 

Nå har jeg begynt å få til kjøring med RWD. Det var egentlig ikke så vanskelig når jeg fikk det til, men jeg skjønner godt at det er lettere med ratt.

Endret av T-Solberg
Lenke til kommentar
Gleder meg som faen til Forza og bakhjulstrekk! Hadde selv en Mazda 929 med bakhjul, aldri vært så morro å kjøre om vinteren som med den. Desverre gikk det galt en dag, og styrestaget, dekk og felg gikk til helvette. Tror den er fiksa nå, så kanskje jeg får låne den til vinteren igjen (solgte den når jeg kjøpte mazda 323f)

8793748[/snapback]

 

 

Er bmw som er tingen på vinteren kannath :tease: Heheh :D:innocent:

8794136[/snapback]

 

Gidder ikke ha en bil jeg kan crashe, akuratt som kompissen min parkerer Skylinen om vinteren og velger en annen bil med bakhjul.

8795058[/snapback]

 

 

Ja det er gøy me bakhjulstrekk :dribble:

Lenke til kommentar

Hvis du aktiverer G-måleren i spillet kan den være til hjelp med å lære deg når det er trygt å gi full gass ut av svingene. Når måleren står på midten blir ikke bilen utsatt for krefter sideveis, og du kan som regel gasse på uten å få sladd :)

Har ikke brukt G-måler i Forza selv, men det skal gå an å aktivere den et sted.

Endret av Pellick
Lenke til kommentar
Tuning skjønner jeg ingenting av. I real life har jeg en bil, og den går mye fremover og litt bakover. Det holder liksom, så jeg har aldri satt meg inn i tuning. Er det strengt tatt nødvendig å tune bilene?

8797648[/snapback]

 

Om det er nødvendig kommer litt an på hva og hvor du vil. Om du spiller mest singleplayer for å ha det gøy eller om du også skal på live for å spille multiplayer. Har du planer om å komme med og langt i f.eks turneringer vil det nok være nødvendig å kunne litt om det. Spesielt nå som det kommer flere og flere spillere med. Såvidt jeg har skjønt er det fortsatt noen som klarer kvalifiseringene uten å tune, men det kommer an på banen og bilene og sikkert om man bruker ratt eller kontroll (jeg bruker kontroll foreløpig).

Uansett er faktum at det er mye tid å spare på å ha en bil som er riktig tunet for en bane, sånn skal det også skal være i en racingsimulator etter min mening.

Men for folk som akkurat har begynt å kjøre er imidlertid det viktigste å bli kjent med banene og bilene og så forsøke med små utslag på tuning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...