Gå til innhold

Forza 2 - Trøbbel med bakhjulstrekk


Anbefalte innlegg

men jeg skjønner godt at det er lettere med ratt.

8797648[/snapback]

 

Min erfaring er at ratt gjør det vanskligere med RWD.

 

Startet spillet med Saab'en og kom meg lett gjennom de første løpa, så kom jeg til RWD-only løpet og hadde ikke sjangs, kjøpte mange forskjellige biler men det var tilnærma umulig, oppgraderte allt som kunne gi meg mer grip med dette gjore bare at jeg i stede for å skli ut av banen spannt jeg inne på banen.

 

Så byttet jeg til håndkontroller, og da vant jeg lett over lotusane med 1970 porschen i lettvekt løpa.

 

turn10 har forsåvidt halveis bekrefta dette på sine sider også, http://forums.forzamotorsport.net/blogs/tu.../08/230749.aspx

With a gamepad you can catch an oversteering car much more easily than you can with a wheel.

 

oversteer er forsåvidt største problemet med rwd-biler.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sliter med selv med bakhjulstrekk, går bare rundt  :hrm: både med kontroll og ratt.

men lurer på om noen har gode tips for tuning av bakhjulstrekk?

hva jeg bør stille på, prøvd litt selv, men forskjellige resultat, ingen optimale tuning som jeg foretrekker.

8863461[/snapback]

Vær lett på gassen ut av svinger.

Kjøp gode dekk.

Tuning avhenger av bil, bane og din kjørestil. Selv kjører jeg alltid med alle assists av så jeg har vendt meg til å være litt "myk". Jeg liker å ha et nøytralt oppsett. Er det for mye understyring kan du myke fjærene foran og stive dem bak. Samme med rammestiver'n, dampers og bump. Husk å ta litt om gangen og ta like mye den ene veien på front og motsatt på bak. Og er det for mye overstyring gjør du selvsagt omvendt. Personlig liker jeg å rette opp camber littegrann på bakhjul, og legg toe inn på forhjul to hakk. Gira kan du stort sett alltid dra over mot mer akselerasjon, og selvsagt prøver du å senke hele karrosseriet ned samtidig som du stiver alle fjærene littegrann. Jeg legger bremsene på 60% forhjul

 

Har ikke testet noe særlig med differensialsperra ennå. Er det noen andre som har bra erfaringer her?

Lenke til kommentar

Traction Control funker ypperlig til dette - oppdaget nytten her da jeg for første gang kjørte en R2 Audi og ga full pinne fra start... Uten TC snurra jeg hver eneste satans gang jeg prøvde å gi gass, selv om jeg starta i 3.-giret :p Lærte meg etterhvert å være snillere med gassen, men det er veldig vanskelig syns jeg.

 

med TC på kunne jeg endelig fullføre et løp med R2 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...