Gå til innhold

Wii harddisk på vei?


Anbefalte innlegg

Wii støtter allerede SD-kort.

8815978[/snapback]

 

Joda, jeg vet det. Men, jeg vil gjerne kunne lagre demoene mine (om det nå skulle komme noe slikt) på et SD-kort istedenfor en harddisk. Poenget mitt var at om det skal komme en harddisk, bør man ha samme muligheter med SDkort som man kan få med en harddisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok det kommer en Wii HDD om ikke så alt for lenge, spesielt med tanke på de ryktene om en utvidet demo tjeneste til Wii. Ikke at jeg skal klage om det kommer, hadde vært kjempefint med god plass til å lagre VC spillene på, fremfor å måtte ha en armada med SD kort for å lagre spillene sine ettervært.

Lenke til kommentar
Wii kunne trengt en premium versjon med nettverkskort, komponent-kabler og større harddisk/flashminne. :)

8818200[/snapback]

 

Nintendo jobber jo med en ny "spesial" Wii versjon som skal lanseres senere i år. Eneste som er nytt med denne som er bekreftet er at den skal støtte DVD filmer. Men er ikke umulig at den kommer med Harddisk og støtte for kablet nettverk heller...

 

Tviler at den kommer med komponent kabler da siden de sikkert tjenere mer på å selge det seperat og sikkert må fortsette med det pga den wii'en som er ute nå...

 

Blir spennende å se mer info om den nye wii'en :)

Lenke til kommentar
Wii kunne trengt en premium versjon med nettverkskort, komponent-kabler og større harddisk/flashminne. :)

8818200[/snapback]

 

Nintendo jobber jo med en ny "spesial" Wii versjon som skal lanseres senere i år. Eneste som er nytt med denne som er bekreftet er at den skal støtte DVD filmer. Men er ikke umulig at den kommer med Harddisk og støtte for kablet nettverk heller...

 

Tviler at den kommer med komponent kabler da siden de sikkert tjenere mer på å selge det seperat og sikkert må fortsette med det pga den wii'en som er ute nå...

 

Blir spennende å se mer info om den nye wii'en :)

8818710[/snapback]

 

Er jo helt, heeelt teit å lage en spesial Wii som kan spille av dvd filmer. Hvorfor kan vi ikke bare få en DVD lisens aktig greie som vi kan laste ned fra wii shop channel. Det hadde jeg satt stor pris på!

Endret av mp_man
Lenke til kommentar
Siden Nintendo kjøper DVD opplegget fra et annet firma så trur jeg det er snakk om DVD støtte på hardware nivå her.

8827554[/snapback]

 

Nettopp, kun lisensen som mangler...

8829675[/snapback]

 

Hvordan får du det til?

 

Den nye Wii skal få hardware støtte for DVD noe den Wii'en som er ute idag ikke har. Lisens eller ikke, du vil ikke få spilt av DVD filmer på den "gamle" Wii uten en DVD chip som kommer med den nye Wii...

Lenke til kommentar

Selvfølgelig har dagens Wiidrev DVD-film støtte? Du sa jo selv at Nintendo får noen andre til å produsere DVD-drevet for seg, tror du de gidder å kjøpe drev som ikke kan spille av DVD-filmer når det blir dyrere hos produsent enn vanlige DVD-drev? Wii DVDene er jo vanlige DVDer, det er ikke noe hokus pokus. Alt som mangler er lisensen og det er et software spørsmål.

 

Husk at PCen din i prinsippet stiller likt med Wiien når det gjelder å spille av DVD-filmer, du får ikke spilt av en DVD på PCen før du har innstalert en DVD codek som følger med WinDVD etc :)

 

Det er snakk om lisenser og filmselskaper som skal ha sin del av kaka...

Endret av Jorchi
Lenke til kommentar

Har tro på dette ryktet. Men hvorfor ikke bare inkludere harddisk fra "the get-go"?

 

Harddisk til Wii er for meg helt unødvendig, om ikke det blir mulig å laste ned demoer. Jeg har egentlig nok plass som det er, og skulle det mot formidning bli trangt om plassen kan jeg alltids kjøpe et SD-kort eller to.

 

Demoer er noe enhver spillkonsoll bør ha. Det er ikke kult å kjøpe et spill som ikke var din type i spill i det hele tatt. Dette skjer ikkje hvis du har prøvd demo av spillet først. Håper på både DS og Wii demonedlasting i fremtiden.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Selvfølgelig har dagens Wiidrev DVD-film støtte? Du sa jo selv at Nintendo får noen andre til å produsere DVD-drevet for seg, tror du de gidder å kjøpe drev som ikke kan spille av DVD-filmer når det blir dyrere hos produsent enn vanlige DVD-drev? Wii DVDene er jo vanlige DVDer, det er ikke noe hokus pokus. Alt som mangler er lisensen og det er et software spørsmål.

 

Husk at PCen din i prinsippet stiller likt med Wiien når det gjelder å spille av DVD-filmer, du får ikke spilt av en DVD på PCen før du har innstalert en DVD codek som følger med WinDVD etc :)

 

Det er snakk om lisenser og filmselskaper som skal ha sin del av kaka...

8831313[/snapback]

 

Jeg sa aldri at dvd drevet var produsert av et annet firma. Men den chippen som skal decode DVD filmene er det, og den chippen finnes ikke til Wii. Og pga. det så stiller ikke PC'n likt med Wiien heller siden de fleste PCer idag har hardware decoding av DVD i skjermkortet, og hvis de ikke har det så er nok prosessoren milevis raskere enn den du finner i Wii.

 

Nå aner ikke jeg hvor mye cpu kraft det tar å decode en DVD film, men det kan godt tenkes at Wii sin 700mhz cpu vil slite med det... Men nå aner ikke jeg, kan godt hende Nintendo ikke selger en DVD codec til Wii fordi dem vil at "Spesial Wii" skal selge mere...

Lenke til kommentar
Har tro på dette ryktet. Men hvorfor ikke bare inkludere harddisk fra "the get-go"?

 

Harddisk til Wii er for meg helt unødvendig, om ikke det blir mulig å laste ned demoer. Jeg har egentlig nok plass som det er, og skulle det mot formidning bli trangt om plassen kan jeg alltids kjøpe et SD-kort eller to.

 

Demoer er noe enhver spillkonsoll bør ha. Det er ikke kult å kjøpe et spill som ikke var din type i spill i det hele tatt. Dette skjer ikkje hvis du har prøvd demo av spillet først. Håper på både DS og Wii demonedlasting i fremtiden.

8831968[/snapback]

 

Å inkludere en harddisk fra begynnelsen av ville økt prisen. Når du tenker på at Nintendo kutta ut støtte for DVD film for å senke prisen så hadde det vært litt rart med harddisk... :p

Lenke til kommentar

Skulle ønske folka hos Nintendo hadde sjekka ut 360 og live, og gjort noen grep, kanskje til og med før de utga Wii'en. Kanskje vi ville hatt mer enn 512mb lagring, og større mulighet til å bruke SDkorta. Sitter og ser på venner med misunnelse og håper at noe skjer på wii'en snart...

 

*krysser fingre og tær*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...