Gå til innhold

Hvilken operatør har du?


Hvilken mobiloperatør bruker du?  

172 stemmer

  1. 1. Hvilken mobiloperatør bruker du?

    • One Call
      40
    • IPEA
      3
    • Nutel
      1
    • Tele2
      12
    • Netcom
      43
    • Telenor
      49
    • Chess
      11
    • TalkMore
      8
    • Noextras
      3
    • Annet
      2


Anbefalte innlegg

Fikk fjerna operatørlåsen fra Telenor etter å ha hatt min 6280 i et år nå, og bestilte OneCall i dag ;)

Venter fremdeles på svar fra dem :)

 

Håper da bare at de tjener nok og/eller har en god nok investor så de kan holde det gående en god stund :thumbup:

Lurer egentlig på om de tjener noe særlig på SÅ lave priser? :hmm:

8791984[/snapback]

 

 

One Call har hafslund i ryggen så det går nok veldig bra

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har telenor/djuce kontant-kort.... vurderer å gå over til noe annet men vet ikke hva, og vil ikke bytte tlf.nummer for jeg har ett så lett og enkelt nummer.

8792053[/snapback]

 

Du kan selvfølgelig beholde nummeret når du bytter til en annen operatør :)

Lenke til kommentar
har telenor/djuce kontant-kort.... vurderer å gå over til noe annet men vet ikke hva, og vil ikke bytte tlf.nummer for jeg har ett så lett og enkelt nummer.

8792053[/snapback]

 

I første omgang burde du gå over til Kort & Kontant eller djuice cash. Kan spare litt på det i forhold til vanlig RingKontant/djuice kontant.

Lenke til kommentar
Har 3 nummer : to av dem er telenor og et annet er One call.

 

har djuice nonstop for sms sending

One call for ringing til de gratis minuttene er brukt opp

og djuice cash med valget billiger kveld & helg med min pris på 59 øre  for ringing etter de gratis min hos one call er brukt opp

8791936[/snapback]

Jeg har tenkt på noe lignende, bare med to numre, men gidder ikke fordi det blir vanskelig for andre å forholde seg til (hvilket nummer kan jeg nås på?). Hvordan gjør du det med tre numre? :p

Lenke til kommentar
Har 3 nummer : to av dem er telenor og et annet er One call.

 

har djuice nonstop for sms sending

One call for ringing til de gratis minuttene er brukt opp

og djuice cash med valget billiger kveld & helg med min pris på 59 øre  for ringing etter de gratis min hos one call er brukt opp

8791936[/snapback]

Jeg har tenkt på noe lignende, bare med to numre, men gidder ikke fordi det blir vanskelig for andre å forholde seg til (hvilket nummer kan jeg nås på?). Hvordan gjør du det med tre numre? :p

8795147[/snapback]

bruker kun det djuice nonstop nummeret som je kan nås på. og det fungerer helt greit. når je ringer folk ringer jeg med en av de andre nummerne og folk som jeg snakker med veit at viss dem skal ringe meg skal de ringe til det nummeret jeg bruker til sms. og ingen av de andre mobilene. og det fungerer kjempe bra. inegn av dem som har ringt feil ennå

Lenke til kommentar

Hvis du ikke drar nytte av fordelene ved å ha en operatør med eget nettverk (f.eks. maksgrenser på GPRS-forbruk), så er det ikke noe poeng i å beholde et abonnement med høye ringepriser. Finn beste abonnement etter ringemønsteret ditt på telepriser.no, og så porterer du nummeret. Alt blir gjort automatisk, det eneste du trenger er å bytte SIM-kort etter et oppgitt tidspunkt.

Lenke til kommentar
Hvis du ikke drar nytte av fordelene ved å ha en operatør med eget nettverk (f.eks. maksgrenser på GPRS-forbruk), så er det ikke noe poeng i å beholde et abonnement med høye ringepriser. Finn beste abonnement etter ringemønsteret ditt på telepriser.no, og så porterer du nummeret. Alt blir gjort automatisk, det eneste du trenger er å bytte SIM-kort etter et oppgitt tidspunkt.

8814840[/snapback]

 

For noen finnes det flere fordeler enn bare pris. Tilgjengelighet (som de aller fleste billig-selskaper scorer veldig lavt på) er for ganske mange en god grunn til å velge en av de større selskapene. Å kunne:

 

* nå kundeservice 24 timer i døgnet

* stikke innom en butikk i nærheten om SIM-kortet skulle konke ut, eller om du skulle miste det

* kjøpe telefonen billigere enn fullpris

 

er fordeler som for en del veier opp for det at man har litt høyere ringepris enn de aller billigste.

 

For min del, når jeg valgte NetCom (lenge før jeg ble ansatt der), var det avgjørende at jeg støttet en av aktørene som sørget for å vedlikeholde konkurransen med Telenor...både ved å bygge (ut) eget nett, og ved å sørge for å ha priser og tjenester som er mer attraktive enn (den "tidligere") monopolgiganten hadde.

 

Selv om mange ser seg blindt på pris, er det mange andre ting enn bare det at du kan plukke opp mobilen og ringe til hvemvetvorlite øre i minuttet som er avgjørende for hvilket mobilselskap man velger. For mange er pris et "prinsipp" når man velger mobilselskap, men for andre er det andre prinsipper som gjelder.

Lenke til kommentar

Pris og service er det viktigste for min del, synd å si at jeg har litt blandet erfaring med "de store", deriblant telenor, chess og til en viss grad netcom, fikk faktisk bedre og ofte raskere service hos "gamle" mobyson og noextras som jeg tidligere kunde hos på tross av at de kun svarte på mail, fikk ihvertfall svar på spørsmålene mine og slapp å sende samme mail mange ganger og vente i flere uker før noen gadd å svare ;)

Lenke til kommentar
Tror IPEA kommer til å slite litt etterhvert jeg. Ser ut som folk velger One Call. Ikke bare på denne undersøkelsen, men det er mest snakk om One Call.

8816107[/snapback]

 

Det tror jeg også, One Call har rimeligere priser etter gratis ringtid/sms er oppbrukt og IPEA har litt for mange like abbonementer etter mitt skjønn med uoversiktelige forskjeller. Likevel vil de nok vinne en del kunder med sin nåværende topplassering på telepriser.no.

Lenke til kommentar
DJuice Magnum (Telenor). Meget fornøyd da jeg skriver endel SMS. :)

8806868[/snapback]

Er ikke det ganske dyrt på sms da? 69 øre, allstar ville vell vært mye bedre for deg.

8811041[/snapback]

 

Mulig det. Kjøpte en Sony Ericsson for 1 kr ved at jeg bandt meg til det abonnementet i 1 år. Summerer man fastprisen over 1 år, så vil jeg nok uansett ha spart endel på det kjøpet. :)

Endret av VikingF
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...