Gå til innhold

Nytt macro av edderkopp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg likte det. Fargen på bakgrunnen er en akkurat passelig kontrast til ekkelkoppens gusjete farger. Beina kommer skikkelig godt fram, og deler av nettet er i fokus. Alt i alt et bra bilde av en fryktelig stygg ting. Hilsen Snirfle, som har verdens verste ekkelkoppskrekk.

Lenke til kommentar
Mitt andre bilde av denne edderkoppen. I bakgrunnen er det en rosa tulipan belyst med blits. Prøvde også å reflektere sola med en stor hvit greie.

 

Hva synes dere?

 

post-85315-1180906196_thumb.jpg

8775802[/snapback]

 

Fint bilde, men jeg ville sett "ansiktet" til edderkoppen klart også jeg da :)

Synes det er det ekleste med edderkopper. :)

 

Men som sagt før her, fin bakgrunn og at da bena var klare og fine.

 

Andreas

Lenke til kommentar
fint bilde, men for noen stygge skapninger - visste dere at iløpet av livet spiser man ca 9 stk mens man sover? iflg NGC

8787544[/snapback]

Hmmm... jeg mener å ha lest at vi spiser et par stykker i søvne pr/år. Nammenam.. :dribble: Endret av Ravis
Lenke til kommentar

Takk for alle kommentarer. Selv liker jeg bakgrunnen ved at fargen fresher opp bildet. Angående det med å snu bildet er jeg usikker. Synes det blir rart når spindelvevet bulker opp fordi edderkoppen står der. Men som alltid er smaken forskjellig for alle. Moro å høre hva folk synes.

 

BTW: Har aldri likt edderkopper jeg heller. Derfor er det greit med 150mm macro så jeg får litt avstand hehe.

Lenke til kommentar
fint bilde, men for noen stygge skapninger - visste dere at iløpet av livet spiser man ca 9 stk mens man sover? iflg NGC

8787544[/snapback]

Vel, Snopes.com er nok ikkje heilt einig med deg der... ;)

8787582[/snapback]

 

Vel da er det isåfall National Geographic Channel snopes.com ikke er enige med, ikke meg^^

Og NGC sier iløpet av et liv, ikke 1 år.

Endret av jvc1986
Lenke til kommentar

Personleg tykte eg bakgrunnen var artig, den - litt uvanleg, får ein seie! :)

 

Fint bilete, i alle fall! Generelt har eg stor sans for makrobilete av insekt og liknande. (Ja, eg veit at ein edderkopp ikkje er eit insekt, men de skjønar nok poenget mitt! ;))

 

Vel da er det isåfall National Geographic Channel snopes.com ikke er enige med, ikke meg^^

Og NGC sier iløpet av et liv, ikke 1 år.

8790454[/snapback]

OK, lat oss ikkje verte uvener på grunn av semantikken her... ;) Uansett har nok National Geographics bomma litt - eit enkelt søk på Google vil gje deg eit lass med sider der det vert forklåra kvifor dette er ei myte (som til dømes denne). Å svelgje ein einaste ein av desse krabatane i løpet av ei livstid vil vere i høgaste grad uvanleg - men slike mytar er utruleg seigliva (spesielt når dei klarar å lure ein såpass seriøs TV-kanal som NGC). :)

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar

Tøft bilde!!

Siden dere diskuterer edderkoppbilder, hadde jeg bare lyst til å vise et jeg tok for mange år siden med min gamle CoolPix 3700...

 

post-104121-1181284149_thumb.jpg

 

Ikke den beste komposisjonen, litt utvasket bakgrunn til høyre (og uheldig crop), men poenget var egentlig å vise hvor ekstrem macro det er på noen av disse kompaktkameraene!!

På S3'en jeg kjøpte senere er det mye råere macro, men der må jeg så nær, så det var fint med denne jeg kunne få litt mer avstand til insektene...

Men svigermor ble nervøs da hun fikk se hva som lusket rundt i hagen, denne var SVÆR...

 

Så man trenger ikke dyrt spesialutstyr for å ha det gøy med macro, det er bare å kikke rundt i hagen i sommer...

Jeg skal ut og teste 105mm'ern på D70'en, DA får jeg i hvert fall trygg avstand til krypene...

Endret av kjelldell
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...