Gå til innhold

Jenter med FOR mye sminke.


Jenter med FOR mye sminke, bra og sexy?  

376 stemmer

  1. 1. Jenter med FOR mye sminke, bra og sexy?

    • Helt topp, de gir meg kick.
      16
    • Tja, passe mye er greit.
      79
    • Nei, for mye turn me off.
      250
    • Bryr meg ikke om jenter med sminke.
      12
    • Liker gutter med sminke.
      10
    • Sminke? hva er det for noe?
      9


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg bruker sminke daglig, men det handler mer om å fremheve trekk på en naturlig måte. Få litt farge, liv i ansiktet liksom.  I festsammenheng kan jeg godt se litt mer sminka ut. Det er jo bare gøy det.

Vi jenter er i grunn heldige som kan pynte på utseende :p.

Som om du har tatt orda rett ut fra munnen min. Tenkte på å skrive akkurat det samme.

Lenke til kommentar
Ikke i samme grad nei, hehe. Gutter kan gjerne bruke litt concealer, og det kan jo hjelpe en hel del. Men bruk av mascara, kajal på en fyr er ikke det helt store i mine øyne.

9086875[/snapback]

Mange av jentene som bruker det er heller ikke noe å hoppe i taket for.

Veldig få som greier å få sminken til å se bra ut. Ofte dominerer den altfor mye.

Lenke til kommentar

Da lurer jeg på hvilken aldersgruppe du har tittet på,Datating :)

 

 

Selv ser jeg utrolig slapp ut uten sminke. "Oi! Hu har nok stått rett opp fra senga". Litt sminke er pent syns jeg. Hvis det man kan sminke seg naturlig og ikke overdriver.

Endret av KittyCat
Lenke til kommentar

Jenter med for mye sminke er udelikat og lite tiltrekkende. Greit å ha litt f. eks litt øyenskygge og sånt, men når man ser at jenta har et tjukt lag smurt ut i hele trynet, så synes jeg det er for ille. Naturlig pen er det noe som heter og det er akkurat det jeg ser etter ved en kvinne – om hun er naturlig pen.

Lenke til kommentar

Det er ei i klassen som var litt uerfaren på sminke tror jeg.... Hu brukte masse brunkrem, så så vi skille oppve pannen hennes og rundt fjeset... Hu er flinkere nå da. Bare at trynet hennes blir utrolig brunt og det ser så unaturlig ut. Siden jeg har vært vant til og se henne uten brunkrem siden 1 klasse til 6 klasse.

 

 

Jeg som gutt bruker: Hårgele

 

 

De fleste i klassen bruker vel litt brunkrem, mascara og lipgloss. Sikkert noe mer og..

Endret av Spirit99
Lenke til kommentar

Sjeldent jeg pleier å komme med innlegg her i denne delen. Men dette er noe jeg har en del sterke meninger om.

 

For meg er det helt greit at jenter er mer femenine enn menn, det skal de også være. Men så er det disse som bruker alt for mye sminke, sånn at det synes veldig godt. Det er faktisk ikke pent med jenter som har så mye sminke at huden deres ser helt strøken ut (Men unaturlig i type Oprah stil). Da er det mye penere med en jente som tar seg godt ut naturlig.

 

Julie skal gjerne få sminke seg om det er en annledning der man skal se ekstra stasen ut. Men begynner hun å gjøre det hver dag, skal hun få høre fra meg at det er noe jeg ikke synes er fint (Men så er ikke hun i faresonen eller).

 

Jeg har faktisk sett en jente som svettet i panna, å svette var brunt. Det er ikke helt bra. Da synes jeg det er bedre de bruker en time ekstra til frisøren for en fancy hårstil.

 

For min del trenger de ikke sminke i det heletatt. Men gjerne ordne håret sitt så det ser ut som de bryr seg litt iallefall.

Lenke til kommentar

Jeg sminker meg ikke med mindre det er helt nødvendig som f.eks. høytidelige arrangementer.

 

Prøvde å gå med sminke en stund men det var følgende punkter som gjorde at jeg slutta å gjøre det:

 

- Kan ikke klø meg i øyet ellers smører jeg mascaraen utover hele og jeg ser ut som Alice Cooper istedet.

 

- Huden ble fetere og mer skitten i løpet av dagen

 

- En helsikes jobb å fjerne øyesminke fullstendig, samt jeg mista alltid mer øyevippehår av å bruke mascara enn å gå uten.

 

- Hvis jeg bare vil tørke trynet mitt midt på dagen så smitter pudderet av på papiret.

 

- Jeg må stå tidligere opp.

 

- Jeg ser faktisk styggere ut med sminke (eller så er jeg bare uvant med det)

 

- De gangene jeg trenger å ha sminke (f.eks. høytidelig arrangement) så velger jeg å bli sminket på skjønnhetssalongen. Slipper å stresse selv :p

 

- Lipgloss/leppestift føles sticky og ubehagelig ut, også må jeg være obs på hvordan jeg tørker munnen etter måltidet, ellers smører jeg det utover hele trynet.

 

- Har huden min godt av så mye kjemikalier?

 

- Ser på andre jenter på min alder som ser ut som de er 8-10 år eldre. Skremmende tankekors.

 

- Alt i alt følte jeg at jeg måtte passe på at jeg ikke klødde meg i øyet, tørke munnen på riktig måte etc etc. Og det er så unødvendig.

 

Det jeg bruker av kosmetikk på trynet er ansiktvask og dagkrem. Så lenge jeg kler meg fint så er jo helhetsinntrykket ganske grei.

 

Og jeg slipper å sjokkere gutter med noe "når ho ikke har sminke på seg"-stunder :p

 

På en annen side har jeg mørke øyevipper fra før av, så mascara blir vel smør på flesk... og jeg blir lettere brun i sola også, så brunkrem slipper jeg...

 

Mulig jeg ikke kler sminke/veldig lite når jeg faktisk må ha på.

Endret av morningstar665
Lenke til kommentar
Jeg syntes jenter har blitt for opptatt av sminke! Jeg bruker sminke selv, men ikke så utrolig mye.

Jeg har sett og noen venner bruker for mye sminke. Tenk på hvordan de må se ut uten sminke da. Plutselig er de en annen person. De tørr aldri gå uten. Jeg går gjerne uten sminke til butikken, når vi har forskjellige tentamener og når jeg bare er ute i gata.

 

Jeg ser også utrolig mange jenter som har ett tonn brunkrem på seg og mascara. Det ser og høres kanskje lite, men jeg tror de fleste jeg ser med det bruker enda mer. Som: concealer, brunkrem, solpudder, mascara, øyenskygge og lipgloss.

 

Hva mener dere? Er jenter vakrere uten eller med sminke? Det er jo hver sin smak? Hvor mye sminke bruker dere?

 

PS: Jefree star er et fint bevis på bruk mye sminke.

8773049[/snapback]

 

 

Dersom fargene er kalde kan man kjøre på med sminke

Dersom fargene er varme blir det ikke fullt så pent.

Endret av Hess1942
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Mascara som gjer at augevippane ser ut som 2 svarte plater stikkane ut av augelokka er stygt.

 

Brunkrem generelt er stygt.

 

Lipgloss som gjer at leppane ser meir ut som de er laga av eit slags plastikk som held på å smelte er stygt.

 

Eg er evig singel :cry:

Lenke til kommentar

At kvinner bruker litt sminke har jeg ingenting imot men når de bruker så mye sminke at de ser ut en hore da er det absolutt turn off...

 

Det som faktisk er morsomt med enkelte kvinner at de bruker timevis foran speilet og tror selv at nå har de funnet det utseende de vil ha med sminken men i virkeligheten så har de klisset på med tonnevis med sminke..

Endret av Scortech
Lenke til kommentar

Som min mor alltid sa: sminke skal anes, men ikke synes. Som opprinnelig blondine med brunt hår har jeg alt for lyse øyenbryn og vipper til å se normal ut uten sminke. Derfor er farging av vipper og maskara daglig rutine for meg, og det ser fremdeles naturlig ut. Til dagligdags pleier jeg bare bruke det, og eventuelt sort liquid eyeliner over vippene. Jeg kan en del om sminke og eier vel mye mer enn jeg strengt tatt trenger, men jeg synes det er morro å sminke meg. Å stå forran speilet hos en veninne lørdagskvelden, med en pils i den ene hånden og maskara i den andre er digg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...