Gå til innhold

help til å identifisere konsoll til pistol.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Vi driver her å har opprydding i kjelleren og har funnet en eske med masse gamle leker osv. i.

der fant vi en pistol som hører til en gammel konsoll, og trenger derfor litt hjelp til å finne ut hvilken konsoll den hører til.

Det eneste vi vet/husker om den, er at konsollen var noe min far eide en gang i tiden, men han husker ikke hvilken det var.

Har tatt bilder slik at dere kan se hvordan pistolen ser ut.

Bilde av selve pistolen:

cimg0425nw4.th.jpg

Tilkoblings typen til pistolen.

cimg0427xa5.th.jpg

Takker for all hjelp til å dempe nysgjerrigheten!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Comodore 64? Tja, konsoll var det jo så.. Gamecube? Har aldri prøvd det før så er jo langt ifra sikkert. :p:tease:

Endret av baronblod2003
Skrevet

er nok ikke til gamecube. alt for gammel til det tror jeg.

Kan hende det blir litt feil at jeg sier konsoll, siden det fort kan ha vært en commodore 64 for alt jeg vet.

derfor jeg postet bilde av tilkoblingen, siden jeg tenkte det ikke er mange spill-enheter som har slik tilkobling.

Skrevet

Det er IKKE til en C64 eller Amiga da disse har en tilkopling som er helt lik 9-pins serieporten på PC. Kan det være til en av disse urgamle Atari-consolene?

Skrevet (endret)

Sedsberg er inne på noe, mistenker dette er en Sinclair/Atari/Enterprise sak...

Burde være lett og begrense consoler som bruker 4-pin Male på light guns?

Endret av Fritz0r
Skrevet (endret)

Har hatt tid til å søke litt mer selv på nettet, og eneste jeg kan finne som vist nok skal ha en slik tilkobling er Commodore 3000H eller 2000K.

Disse hadde vist et spill som het "Target", og som man kunne bruke Lyspistol på.

skal sjekke litt mer med min far og se om han kjenner igjen noen av de to, og komme tilbake om det ^_^

[EDIT] har sjekket med min eldste bror, som ar ung den tiden da denne konsolen var i hus.

Han mente at konsolen vi hadde var nesten helt lik 2000K, bare at den vi hadde ikke var like stor, og hadde færre knapper osv. på toppen.

et steg nærmere en løsning.

[NOK EN EDIT]

Øverst på denne siden er bilder av 2000K, slik at vi har noe å gå etter.

http://www.floodgap.com/retrobits/ckb/secret/tvg.html

Endret av fatalicus
Skrevet

Synes pistolen ligner veldig på en jeg hadde til Sega Master System 2 en gang i tiden, men aner ikke hvilken tilkobling den har/hadde.

Skrevet
Synes pistolen ligner veldig på en jeg hadde til Sega Master System 2 en gang i tiden, men aner ikke hvilken tilkobling den har/hadde.

8771931[/snapback]

Sega MS har 9-pins D-Sub-kontakt. Samme som på C64, Amiga og mange andre.

Skrevet
Kan jo være Snes eller Nes da ! Der hadde jeg en gunner ivertfall!

8777167[/snapback]

SNES og NES hadde helt andre tilkoblinger.

Er vel nesten ikke en eneste konsoll som ikke har hatt minst ett spill som du kunne bruke pistol på..

Begynner å friste å si at dette hører til en C2000K, og at broren min bare husker feil..

Syn igrunn at konsollen ble kastet for ett par år siden, slik at jeg ikke får sjekket dette med sikkerhet..

Skrevet

Du kan prøve å høre på et dedikert retro-forum, om ikke informasjonen finnes i klartekst på nettet noe sted kan du banne på at noen har vært borti noe lignende ;)

et slikt forum er f.eks retro1.no

Selve pistolen lignet litt på pistolen til Sega Master System, men jeg har ikke vært borti konsoller med lignende plugg før selv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...