Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?


Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

  1. 1. Bør Canabis legaliseres?

    • Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143


Anbefalte innlegg

Nei til full legalisering av cannabis midlertidig.

 

Grunnen til det er at cannabis har mange skadelige effekter, og ikke kom med motargumenter mot det, men kan være gøy og ha en annerledes opplevelse. Cannabis kunne ha vært lovlig i noen lokaler i Oslo, barer osv. Men må ha et lisens for å selge det. Altså så er det heller ikke lov med cannabis utenfor lokalene.

(Men selvfølgelig kommer noen til å selge svart her...)

 

Jeg skjønner mange vil ''kule'' an med noen venner med en ''feit en'' eller en ''ganja'' nedi bestefars kjeller, men et trinn om gangen så kanskje vil dette være mulig en dag i framtiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som hva da? Har du kilder?

 

Orker ikke å gå rundt å finne, men jeg har jo lest...

 

Ikke vær dum å motsi meg nå.

 

Kan komme med noen jeg husker ihvertfall.

 

-Skader lunger, altså i røyk.

-Oppfatningsevnen din blir svekket, klarer du å hoppe over bekken?

-Kan resultere i dårligere hukommelse etter lengre bruk.

-Mens du er rusa er det sannsynligvis at du kommer til å ta dummere valg enn visst du ikke hadde vært rusa. Altså du oppfører deg annerledes.

Lenke til kommentar

Og selv om et stoff er skadelig for brukeren, hvorfor er det riktig at det er ulovlig?

 

Sa aldri det er riktig at det er ulovlig, sa nei til full legalisering. I starten ihvertfall.

 

Og nei, ingen av disse tingene over jeg sa om effekter er påstander, de er nemlig dokumentert og blitt skrevet om flere ganger. Vanskelig å bevise nå, men pytt... Grunnen til at jeg ikke har kilder er fordi jeg orker ikke å lese rundt på nytt eller huske på visse sider og serier pga en cannabissupporter krever det.

 

+ Jeg kalte deg aldri direkte for dum.

Lenke til kommentar

Hoy.

 

Jeg lurer på hvor mange av forumbrukerne som vil legalisere cannabis.

Jeg vet vi har en tråd oppe, men på den er topic om cannabis er farlig eller ikke *klikk*

 

-------------------------------------

 

Flere og flere normenn bruker i dag cannabis, et stoff som er mye mindre skadelig enn visse andre rusmidler som er lovlig i norge i dag. *klikk**klikk*

 

Mange mener at en legalisering vil øke missbruket av cannabis, og andre rusmidler.

Det er ikke tilfellet. En libelarisering har vist til mindre bruk. folk bruker stoffet mindre hvis det blir lovlig.

 

Staten kaster også bort masse penger, på ljug.

De går rundt på skoler, lager kampanjer og sier at cannabis er farlig, noe som det så absolutt ikke er. *klikk**Klikk*

 

Hvorfor skal ikke voksne mennesker få bestemme selv hva de skal ha i seg?

Hvorfor kan jeg ikke ha valget om et "farlig" rusmiddel, og et av de minst skadelige vi har? *klikketiklikk*

 

Vi har også de som av forskjellige sykdommer røyker cannabis, fordi de greier ikke ellers å leve et normalt liv. skal disse betegnes som kriminelle?

Hvorfor skal en medisin som fungerer være ulovlig, og brukerne straffes?

 

Dagens narkotika politikk fungerer heller ikke, hvis noen meer det motsatte må de gjerne si ifra smile.gif

En narkotikapolitikk der "alt" er forbudt er umulig å opprettholde. skal de det, må hver enkel person av norges befolkning være under oppsyn 24/7, og grensene overvåket hver cm.

Med en gang et forbud dukker opp, vil det svarte markedet blomstre, en vil da støtte opp om terrorisme og andre skumle ting.

 

En legalisering, og regulering, der staten dyrker og selger cannabis i f.eks "coffeshops" vil man bli kvitt mange fremtidige rusmissbrukere, da man nå om dagen må innom det "kriminelle" miljøet for å få tak i noe. Da kan det også hende fra tid til annen, at dealeren vil prøve å pushe på deg noe andre stoffer. "Første gangen er gratis" er det noe som heter, og mange bruker den.

 

Burde vi, eller ikke legalisere cannabis?

 

Og vær så snill, og skriv hvorfor du stemmer ja-total legalisering/nei/ja- til medisinsk bruk smile.gif

 

Edit: Da fikk vi en poll ja smile.gif

 

En ting, kanskje du ikke kommer til å se dette pga gammel post, men den kilden du har til at cannabis ikke er farlig er litt bullshit. ''-Cannabis er ikke farlig'' Er et sitat og ikke nødvendigvis fakta, så derfor mener jeg at du ikke kan bruke denne linken som hovedkilde til at cannabis ikke er farlig.

Lenke til kommentar

Windings hvorfor vil du ønsker du at Cannabis ikke fult legaliseres midlertidig.

 

Du har jo nevnt at dette er pågrunn av de skadlige effektene, men er du klar over at disse effektene vil fortsatt være der uansett hvor lang tid det tar for en full legalisering?

 

Er det noen annen grunn til at du ikke ønsker en full legalisering umiddelbart?

 

Full legalisering burde være godt gjennomtenkt visst det noen gang kommer til å skje.

 

Visst du er ute etter min mening mener jeg at cannabis burde bare være lovlig i medisiner, noen lokaler og eventuelt en kort tidsperiode hadde vært kult for folk. Festival kunne vært greit. Hove festivalen er jo stappa full av junkies overalt, så de kan likegodt tøye reglene enda litt.

Lenke til kommentar

Full legalisering burde være godt gjennomtenkt visst det noen gang kommer til å skje.

 

Visst du er ute etter min mening mener jeg at cannabis burde bare være lovlig i medisiner, noen lokaler og eventuelt en kort tidsperiode hadde vært kult for folk. Festival kunne vært greit. Hove festivalen er jo stappa full av junkies overalt, så de kan likegodt tøye reglene enda litt.

Alt bør som regel være godt gjennomtenkt før det gjennomføres.

Selv mener jeg at hvert enkelt individ eier kroppen sin og bør få gjøre hva de vil med den så lenge de ikke er aggresive mot andre som ikke er aggresive mot dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alt bør som regel være godt gjennomtenkt før det gjennomføres.

Selv mener jeg at hvert enkelt individ eier kroppen sin og bør få gjøre hva de vil med den så lenge de ikke er aggresive mot andre som ikke er aggresive mot dem.

 

Alkohol er det som burde vært ulovlig, det mener nå jeg.

 

Om det hadde vært en bra ide er en anna sak det.

Endret av Yoshii
Lenke til kommentar

Alkohol er det som burde vært ulovlig, det mener nå jeg.

 

Om det hadde vært en bra ide er en anna sak det.

Sett fra det synet om at vi bør ulovliggjøre ting som er så og så skadelig. Burde

etanol, nikotin, koffein samt cannabis være ulovlig siden cannabis allerede er ulovlig og de stoffene allerede nevt er mer skadelig med tanke på overdose.

 

Det som er virkelig viktig er å få personlig frihet inn under rettsikkerheten. Sånn som det er i dag kan politikerne gjøre det ulovlig å gå med gul hettegenser på fredag om de vil(uansett hvor tåplig det høres ut så er det sant) så lenge de får flertall om det i stortinget.

 

Før personlig frihet havner inn under rettsikkerheten er ikke Norge noe annet en et folkevalgt diktatur og absolutt ingen rettstat verdig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sett fra det synet om at vi bør ulovliggjøre ting som er så og så skadelig. Burde

etanol, nikotin, koffein samt cannabis være ulovlig siden cannabis allerede er ulovlig og de stoffene allerede nevt er mer skadelig med tanke på overdose.

 

Det som er virkelig viktig er å få personlig frihet inn under rettsikkerheten. Sånn som det er i dag kan politikerne gjøre det ulovlig å gå med gul hettegenser på fredag om de vil(uansett hvor tåplig det høres ut så er det sant) så lenge de får flertall om det i stortinget.

 

Før personlig frihet havner inn under rettsikkerheten er ikke Norge noe annet en et folkevalgt diktatur og absolutt ingen rettstat verdig.

 

Ble for dumt for å ikke svare likevel...

 

Bli heller fornøyd med de tingene som er lovlig enn ulovlig.

Tenk deg et liv uten alkohol, røyk eller red bull.

Hadde neppe blitt noe rikmanns fest uten cocktail og en feit sigar.

Lenke til kommentar

Sier ikke at det burde bli ulovlig

Det at alkohol burde bli ulovlig er piss, orker ikke å begynne å argumentere så visst du skal ha et motargument bring it, men svarer neppe.

 

Sier ikke at skal være ulovlig, ser kanskje sånn ut, men alkohol skulle ikke ha eksistert, alkohol har skylda til mye elendighet, som vold osv.

 

 

Hadde neppe blitt noe rikmanns fest uten cocktail og en feit sigar.

 

Joda, en feit joint heller ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ble for dumt for å ikke svare likevel...

 

Bli heller fornøyd med de tingene som er lovlig enn ulovlig.

Tenk deg et liv uten alkohol, røyk eller red bull.

Hadde neppe blitt noe rikmanns fest uten cocktail og en feit sigar.

Før du hevder at ting blir for dumt hadde det vært lurt å spesifisert hva som var dumt, hele innlegget eller kun deler av det.

 

Som nevnt i innlegget så var dette kun "sett fra et logisk synspunkt om..."

Min personlige mening er at alt det nevnte med mer bør være lovlig.

 

En rikmanns fest kan fint holdes uten de nevnte tingene foresten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...