Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?


Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

  1. 1. Bør Canabis legaliseres?

    • Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hehe

 

du har missforstått 420 totalt

 

420 står enkelt og greit for de som har vanlige jobber, når de kommer seg hjem og endelig får tatt seg en jonas eller et trekk så er klokka 4:20 på dagen...

 

der kommer 420 inn

 

The term was coined from a group of teenagers at San Rafael High School in San Rafael, California, United States in 1971.[2][3] The teens would meet after school at 4:20 p.m. to smoke marijuana outside the school.[4]
High Times Creative Director Steven Hager was the first person to track down the Waldos and publish their account of the origins of the term. Hager wrote an article in October 1998 issue High Times "Are You Stoner Smart or Stoner Stupid?" in which he called for 4:20 PM to be the socially accepted hour of the day to consume cannabis. "I believe 420 is a ritualization of cannabis use that holds deep meaning for our subculture," wrote Hager. "It also points us in a direction for the responsible use of cannabis."

http://en.wikipedia....abis_culture%29

 

 

når det komemr til av og på tingen du sier så kan det stemme for å ikke bli nnrøykt, noe lignende jeg sa med røyke noe mnds også holde opp i 1 mnd også fortsette igjen.

 

 

EDIT:

http://www.concept42...what-is-420.htm

What does 420 mean? There are varying theories on the origin of 420. Some say that 420 originated from a police code that announces marijuana use is taking place. Yet another story is that a group of guys (Waldo's) in the 1970's made 4:20 their official meeting time to smoke marijuana after school. Whether or not 4:20 p.m. is the best time of day for your first hit depends on your own body, your own needs. Some folks feel that waiting until 4:20 enhances ones appreciation of the herb. Of course, your mileage may vary. In the 21st Century, 420 is firmly established as a code amongst tokers, a time of day and even sort of a toker's New Year's Day. It's in our culture now and only time will tell where it ends up.

 

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar
Det du skriver her strider mot hva som har blitt observert. Første par gangene er munchies vesentlig kraftigere enn etterhvert, hvor det blir et mer latent sug etter mat eller forsvinner helt

det er helt sant men dette varierer også fra person til person. selv hadde jeg spisekick etter flere år som innrøykt.

 

Jo det blir jeg.

da er du sinnsykt heldig og ikke lagt på deg noe særlig eller har ikke noe anderledes toleranse nå enn da...

 

sorry dobbelpost

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg spør hvilke rapporter du snakker om er jo fordi det finnes tusenvis av rapporter og du sikter tydeligvis til én spesifik og DEN skal jeg lissom forstå sånn uten videre hvilken er snakk om? Det blir for dumt.

 

Tror det du kaller innrøykt er noe helt annet enn det jeg kaller det. Virker som om innrøyk er noe du kaller det når du har røyket i mange år? Jeg har røyket i over 10 år, men er ikke innrøyket av den grunn. Innrøyket er når kroppen er så vant til THC at man nesten ikke merker det når man har tatt et nytt trekk.

 

Jeg merker dette spesielt godt ettersom jeg røyker på den måten jeg gjør.

F. eks røyker jeg aldri før klokken 16:00 - 17:00 om dagene. Dette betyr at jeg sjeldent rekker å røyke mer enn et par ganger iløpet av en dag. Da blir jeg like fjern hver gang og rekker å sove av meg restene innen neste dag igjen. Faktisk er en av reglene mine at jeg aldri skal røyke etter klokken 22:00, aldri legg deg på stigende rus. På denne måten blir jeg faktisk ikke innrøyket og da ser jeg begge sidene så utrolig mye bedre.

 

Men dersom jeg har fri så kan det hende jeg røyker fra morgenen av og da tar det ikke mange dagene før jeg glir inn i toleranse-bobla og nesten ikke blir fjern engang. Dette er da det som kalles å være innrøyket og dersom man fortsetter på den måten sklir man etterhvert inn i en apati-boble hvor man ikke bryr seg om ting generelt og ikke får mye gjort. Man blir sløvet ned av hasj og det sier seg selv at når man røyker masse hele tiden så blir man sløv i huet, ikke kom å si noe annet. En annen ting er at dersom du f. eks har en hel dag fri og skal få masse ting gjort så er det typisk at ingenting blir gjort.

 

Faktisk er man nødt til å se denne saken fra begge sider for å forstå og i hele tatt merke hva det er snakk om. Dersom du har vært innrøyket i flere år (les, røkt masse masse hele tiden, uten noe spesielt stopp) så vet du faktisk ikke hvordan det er å være helt fri over lengre perioder. Og når du ikke vet det så kjenner du ingen andre sider av det hele enn den tilstanden du er i når du har røyket masse. Det merker du faktisk ikke før etter et par uker av å være helt nykter. Du snakker om ting som er høyt subjektivt for DEG. Det betyr ikke at alle har det sånn og når du plaprer om en rapport som ingen vet hva handler om så er du ikke spesielt troverdig. Det finnes tusenvis av rapporter om cannabis og marijuana og det er umulig for meg å vite hvilken en du snakker om.

 

Det som er best er å få et balansert forhold til det. Man skal ikke være ruset 100% av dagen, det er ikke bra for deg. Man skal lære seg å kjenne seg selv, helt uten rus. Det er faktisk utrolig viktig for å lære seg å takle situasjoner og forhold. Men jeg tror også det er sunt for psyken å ta seg en trekker nå og da, men med måte. Ikke overdriv det.

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar

jeg kan si deg såpass kenny bones at jeg har vært både nyrøyka og innrøykt maaaange ganger. så jeg vet hvordan begge sider er. jeg vet hvorden det er å røyke normalt og hvordan det er å misbruke totalt. jeg vet virkninger av det og hvordan man blir av. og når jeg prater om dette så snakker jeg ikke bare om meg selv men om de alle 20-30 personene som pleide å sitte hos meg å chille og ha det kult sammen (ikke alle samtidig hver dag men du skjønner)

 

når det kommer til rapportenE så beklager misforståelsen på at jeg glemte å skrive en ekstra E på slutten av ordet slik at du forstod at det var flere rapporter involvert

 

alle rapportene tilsier at det er ingenting farlig med hasj, man blir ruset av det og at det kan brukes som emdisin for en stor mengde folk. det tilsier at det er sunt for kroppen og at det har ingen negative virkninger

 

Det som blir sagt er at det KAN føre til sterkere stoffer men det er personen selv som er svak, det er ikke hasjen som gjør det.

Det som også blir sagt er at visse folk tåler det ikke og KAN tippe over eller få psykotiske medvirkninger

Dette er det da som normalt kalles bivirkninger og/eller allergi som man finner i hver eneste medisin som finnes, til og med i mat som peanut.

 

Det rapportene også sier er at når du er innrøyka så blir du mindre ruset av hasjen og du blir mer deg selv bare mer avslappet og kan gjøre mer

men dersom du ikke er innrøyka blir du ofte slapp og gidda laus og slike ting

 

Det kommer fram masse masse mer slike ting i raportene/forskningene

 

http://www.drugscien...comparison.html

http://www.weedcente...edlaw_final.pdf

 

her er 2 eksempler (første og andre treff på 1 google søk)

finnes tusenvis av flere

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

Vel, disse rapportene glemmer ganske mange viktige faktorer.

Det aller viktigste som ikke mange vet er at en god cannabisrus skjer ved en blanding av flere stoffer, men hovedsaklig to. THC og CBD. THC gir selve rusen, men dersom det er lite CBD så blir ikke rusen balansert på en god måte og man får lett paranoia.

CBD regulerer virkningen til THCen og man får istedet en god følelse og gjerne lattis.

Man merker fort forskjellen om man røyker noe helt naturlig pot som da ikke er skunk.

En dokumentar jeg så forklarte dette nærmere og når det er mest THC i kroppen så skjer ganske lignende ting i hjernen som når man er i psykose. Derfor tror mange at dette er en av hovedårsakene til at cannabis og psykose ofte er synonymt.

 

Jeg bryr meg ikke om et fåtalls rapporter sier at om man ikke røyker mye så blir man slapp og apatisk. Alt jeg noensinne har erfart sier nøyaktig det motsatte, ikke bare hos meg men flere titalls andre jeg kjenner. Alle sier det samme (diskuterte det faktisk nå i helgen). Når jeg ikke er innrøyket så blir jeg veldig energisk og får masse tiltakslyst, dog i en kort periode. Deretter glir det litt ut og dersom jeg på dette tidspunktet røyker mer så blir det enda verre. Dette skjer hver eneste gang hos meg og de jeg kjenner.

Lenke til kommentar

Kenny Bones:

LES HELE TRÅDEN

LES ALLE RAPPORTENE

 

det at DU har erfart nøyaktig motsatt av alle andre i verden sier at det er du som har en anderledes virkning. ikke oss.

 

den setninga di der fikk meg til å forstå at du virkelig ikke vet hva nyrøyka og innrøyka er for noe og hva det gjør med folk

 

Det du nevner med CBD har ingenting med psykosen å gjøre..

 

det at man "bader" er rett å slett folkene rundt deg og deg selv som har enten tatt inn for mye, eller du har dårlige samtaler rundt i gjengen eller andre ting

 

THC er selve krystallene på bladene og det er de som gir rusen, når de omgør marijuana til hasj så presser de bladene sammen til ei plate. denne plata pensler de så med rene krystaller (THC)

hvis du får en ordentlig afgan eller noe annet ordentlig good shit så er de gjerne penslet med herion

 

men det har fortsatt ingenting å si på psykosen man får utav det. det er stemningen og deg selv det er. hvordan din psyke helse er og hvordan din tankegang er.

 

du har så feil i så mange ting du sier at jeg føler du bare sitter å kverulerer på trass og tipper deg selv fram. det at du motsier beviser sier også en god del om deg.

 

så gi deg mens leken er god

 

flere her har bekreftet det jeg sier og motbekreftet det du sier mange ganger i denne tråden.

tråden er trossalt på 184 sider og det er en del som har forklart en god del av dette som er av samme margin som jeg prøver å fortelle deg.

Lenke til kommentar

Kenny Bones:

LES HELE TRÅDEN

LES ALLE RAPPORTENE

 

det at DU har erfart nøyaktig motsatt av alle andre i verden sier at det er du som har en anderledes virkning. ikke oss.

Det er ikke jeg som har en annerledes virkning, det er du. Vi har diskutert dette i akkurat denne tråden i flere år og det har aldri vært snakk om at man blir energisk og full av liv ved overdrevent bruk av cannabis. Ei heller har jeg lest dette noe sted overhodet. Ei har jeg heller møtt én eneste person som sier noe annet. Du er den eneste faktisk.g

 

Det ER ikke normalt å få masse energi når man misbruker hasj. Det er et minusdop, det er ikke logisk. Ingen logikk overhodet. Vis meg gjerne et sitat fra en slik forskningsrapport som sier "røyker du overdrevne mengder hasj så blir du full av liv og ikke det minste apatisk!"

 

den setninga di der fikk meg til å forstå at du virkelig ikke vet hva nyrøyka og innrøyka er for noe og hva det gjør med folk

Jo, jeg vet meget godt hva det er snakk om.

 

Det du nevner med CBD har ingenting med psykosen å gjøre..

Nei, du vet sikkert mye bedre enn forskere som forsker på dette til daglig. :roll: Det er et kjent faktum at THC er noe som direkte påvirker psyken. Og det er like kjent blant forskermiljøene at CBD regulerer denne effekten.

 

det at man "bader" er rett å slett folkene rundt deg og deg selv som har enten tatt inn for mye, eller du har dårlige samtaler rundt i gjengen eller andre ting

Det kan vel påvirke det ja, men når man får paranoia er det kjemiske ting som skjer i hjernen som er den direkte årsaken.

 

THC er selve krystallene på bladene og det er de som gir rusen, når de omgør marijuana til hasj så presser de bladene sammen til ei plate. denne plata pensler de så med rene krystaller (THC)

Feil, THC er selve krystallene ja, og disse presses sammen til en plate eller en klump.

Da blir det hasj. Bladene bruker man ikke til noe som helst da det ikke gir noen spesiell virkning. Og man pensler ingenting. Hva skal det pensles med? Tror du THC kommer i flytende form?

 

Det finnes dog hasjtyper hvor de har brukt bladene, men dette er hovedsaklig dårlig hasj og blir regnet som søppel.

 

hvis du får en ordentlig afgan eller noe annet ordentlig good shit så er de gjerne penslet med herion

Gammel myte som aldri har blitt bevist. Det er ikke logisk at man pensler med noe som helst, bortsett fra å eventuelt prøve å få folk til å havne på kjøret. Selv har jeg bare opplevd merkelig hasj én gang og rusen var utrolig sær. Men jeg tror ikke det er vanlig at det gjøres sånn, ihvertfall ikke de typene som kommer hit til lands.

 

du har så feil i så mange ting du sier at jeg føler du bare sitter å kverulerer på trass og tipper deg selv fram. det at du motsier beviser sier også en god del om deg.

Nå må du gi deg! Jeg kommer med saklige argumenter, det er du som skriker umodent ut og kommer med bastante uttalelser uten noen form for dokumentasjon, bortsett fra å skrike ut om noen rapporter som ingen skjønner noe av.

 

flere her har bekreftet det jeg sier og motbekreftet det du sier mange ganger i denne tråden.

Gi meg sitat. Jeg har vært med på denne debatten i flere år her på akkurat dette forumet og har aldri hørt noen si det du snakker om overhodet.

 

tråden er trossalt på 184 sider og det er en del som har forklart en god del av dette som er av samme margin som jeg prøver å fortelle deg.

Jepp, og det finnes flere tråder rundt samme emne. Faktisk har emnet blitt diskutert til døde over en periode på flere år.

 

Edit:

 

Jeg kan vel trekke frem noen "rapporter" jeg også da siden du er så opptatt av det.

 

The International Classification of Disease indicates the following symptoms due to Cannabis. “There must be dysfunctional behaviour, as evidenced by at least one at of the following:

 

(1) Apathy and sedation

 

(2) Disinhibition

 

(3) Psychomotor retardation

 

(4) Impaired attention

 

(5) Impaired judgement

 

(6) Interference with personal functioning.

 

 

Tatt fra denne siden.

 

In some cases high quantity users can experience feelings of anxiety, depression and be seriously unwell.

Cannabis leads to apathy and loss of interest

 

Ellers har vi denne siden som forklarer en god del:

 

 

Its most extreme form depicts a loss of interest in virtually all activities other than cannabis use.

 

Their clinical impressions are that these individuals show subtle changes in personality over time which might represent an organic syndrome. These include diminished drive, lessened ambitious decreased motivation, apathy, shortened attention span, loss of effectiveness, introversion, magical thinking, derealization and depersonalization, decreased capacity to carry out complex plans or prepare realistically for the future, a peculiar fragmentation in flow of thought, and a progressive loss of insight.

 

Jeg er tydeligvis den eneste i verden ja som opplever å bli slapp og tiltaksløs av å røyke cannabis i store mengder.. :roll:

 

Edit2: Enda flere sitater:

Man kan bli apatisk, men jeg har personlig erfart at det ikke er verre enn å ta seg selv i nakken, og komme seg på skolen, gjøre lekser, dra på jobb, osv. Dette er ikke noe stort problem.

- Tatt fra freak.no

 

Og da kan man bli litt vel apatisk (jeg iallefall, samt flere jeg kjenner), selv om det selvsagt ikke gjelder alle.

- Også fra freak.no

 

Det største problemet med å røyke hasj ofte er slik jeg ser det at man lett kan bli lat og apatisk

- Tatt fra et treningsforum

 

Hvorfor krangler du om dette her da? Jeg har seriøst aldri hørt disse argumentene før. Det er da et velkjent faktum at man blir sløv av å røyke hasj. Det er som å si at 1+1 = 5 og bastant påstå det. Jeg er ikke den umodne her, jeg kan nemlig reglene for diskusjoner. Å være en smule ydmyk, skrive godt og samtidig være saklig.

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar

du kunne ikke hatt mer feil i det du skriver.

 

jeg har aldri sakt du FÅR energi av å røyke men jeg har sakt at man gjør ting. man er ikke bare slapp og apatisk

 

ja platen pensles med flytende THC elelr flytende herion. noen bruker også opium

 

hvi du ikke vet at platen pensles engang så har du ikke mye peiling på hasj i det hele tatt.

 

du kunne ikke hatt emr feil i ting du sier og det at du sier at alle i verden har feil men du har rett sier vel sitt.

 

så lykke til videre i din egen lille verden

 

http://freak.no/foru...hp/t-13744.html

Pensla hasj er stort sett pensla med herion ja, men det er utrolig sjeldent nå for tiden. Noe som det var mer av for mange år siden. Var helt unødvendig for den store massen som stort sett bare ville bli vanlig fjerne.

Har røyket pensla et par ganger og du merker ganske kjapt at den er litt på kanten, og kan virke noe psykedelisk som du sier Rune. "Ghostvision" som det så fint heter er ganske vanlig og tiden går helt ufattelig sakte.

Har ikke hørt om noe pensla på noen år nå, men det finnes sikkert.

Det er helt normalt... mange som gjør det. Det utgjør lite. Om ikke noe i det hele tatt...

 

http://www.420hash.com/afghanhash.html

ser du den mørke brune kanten på bildet???

 

det er resultatet av penslinga

 

 

sen EDIT:

Man kan bli apatisk, men jeg har personlig erfart at det ikke er verre enn å ta seg selv i nakken, og komme seg på skolen, gjøre lekser, dra på jobb, osv. Dette er ikke noe stort problem.

fra freak forum som du sa

det jeg bolda ut er nøyaktig det jeg sier... du misforstår alt jeg har skrevet og dermed komemr du med helt håpløse svar etterpå kenny bones

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

Syns det er greit at man kan tjene gode svarte mafiapenger på å omsette hasj ulovlig, for de som faller utenfor samfunnet. Tenk om cannabis ble lovlig, da ville jo denne mafiavirksomheten gått dukken. Hva skulle de stakkars østblokk-jævlene brukt tida til da? De kan jo ikke gå på trygd uten oppholdstillatelse.

Lenke til kommentar

http://www.420hash.com/afghanhash.html

ser du den mørke brune kanten på bildet???

 

det er resultatet av penslinga

Først folkens, vær vennlige å ha bedre kilder enn freakforum.nu.

 

Forøvrig så tviler jeg ekstremt på at det der er pensling du peker på, men bare det at kantene ser annerledes ut rett og slett fordi den netopp har blitt kutta opp, rull den nye biten like godt så skal du se at den får samme farge på som 'kanten' etter en stund.

 

Lar du brøddeig ligge alene ei stund ser utsiden annerledes ut enn innsiden.

Lenke til kommentar

så er innsiden en anna farge igjen uansett. det er bare når du ruller den sår ruller du penslinga vettu.

utsiden er alltid mørkere og hvor mørkere variere på kvaliteten av hasjen. ergo varierer hvor mye pensling det er = hvor mange % THC innhold det er i plata = hvor fjern du blir av 1 trekk.

Det blir en annen farge pga. pressen som brukes. Varmpresse blir mørkere (Mer olje presset til overflaten.), kaldpresse har nesten ikke slik kant. Det er tull at hasj som selges i Norge er penslet. Jeg har aldri sett det, ei har de jeg selv har spurt angående den myten. Selv Kripos benekter at det gjøres. Det jeg derimot har sett på hasj fra Afghanistan gang på gang er coca-blad på toppen.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

du kunne ikke hatt mer feil i det du skriver.

 

jeg har aldri sakt du FÅR energi av å røyke men jeg har sakt at man gjør ting. man er ikke bare slapp og apatisk

Jo det sa du. Jeg begynte med å si at energinivået har en tendens til å dale når man røyker hasj. Og da svarer du kjempeaggresivt med å si at man blir full av energi og tiltakslyst. Det er det vi diskuterer.

 

ja platen pensles med flytende THC elelr flytende herion. noen bruker også opium

 

hvi du ikke vet at platen pensles engang så har du ikke mye peiling på hasj i det hele tatt.

Dette viser hvor mye du tror du vet om det, men du tar grundig feil.

Vizla har helt rett. Ingenting pensles på platene. Oljen presses ut til sidene på grunn av presseprosessen, derfor er kantstykkene "de gode stykkene".

THCen ligger jo allerede i platene, det er jo krystallpulver som blir trykt sammen.

Det du snakker om blir som å pensle smør på flesk.

 

 

http://www.420hash.com/afghanhash.html

ser du den mørke brune kanten på bildet???

 

det er resultatet av penslinga

Nei, det der er resultat av pressen det. Oljen flyter ut til kantene under pressing.

 

sen EDIT:

Man kan bli apatisk, men jeg har personlig erfart at det ikke er verre enn å ta seg selv i nakken, og komme seg på skolen, gjøre lekser, dra på jobb, osv. Dette er ikke noe stort problem.

fra freak forum som du sa

det jeg bolda ut er nøyaktig det jeg sier... du misforstår alt jeg har skrevet og dermed komemr du med helt håpløse svar etterpå kenny bones

Det er ikke jeg som kommer med feilinformasjon kjære deg.

Det er du som tror at THC kommer i flytende form og pensles oppå hasjen.

Og at når man er innrøyka så blir alt bra. Det er som å si at man blir i bedre form av å være alkis det. Alt med måte er det noe som heter, det gjelder også hasj. Overdreven bruk gagner ingen. Det er alt jeg har sagt og jeg står fortsatt for det.

Lenke til kommentar
Jo det sa du. Jeg begynte med å si at energinivået har en tendens til å dale når man røyker hasj. Og da svarer du kjempeaggresivt med å si at man blir full av energi og tiltakslyst. Det er det vi diskuterer.

les posten om igjen du

 

STOR forskjell på energi og energisk.

 

og nei jeg har aldri sakt at du får energi av å røyke hasj, jeg har sakt at du er like energisk(=aktiv) som vanlig når du er innrøyka og

 

Dette viser hvor mye du tror du vet om det, men du tar grundig feil.

Vizla har helt rett. Ingenting pensles på platene. Oljen presses ut til sidene på grunn av presseprosessen, derfor er kantstykkene "de gode stykkene".

THCen ligger jo allerede i platene, det er jo krystallpulver som blir trykt sammen.

Det du snakker om blir som å pensle smør på flesk.

forklar hvorfor jeg kan gi deg tlf nr og alt til en som pensler selv og til en annen som får fra utlandet ferdig pensla da???

og hvorfor det er bevist rundt på flere forums der de sier selv de pensler og har røyka pensla hasj

alle platene pensles

 

oljen blir pressa ut ja men den utgjør ikke en slik mengde. når du tar av plasten av plata så er det litt glans i plata, det er penslinga. fargen blir forsterket også ved pensling.

 

Det er ikke jeg som kommer med feilinformasjon kjære deg.

Det er du som tror at THC kommer i flytende form og pensles oppå hasjen.

Og at når man er innrøyka så blir alt bra. Det er som å si at man blir i bedre form av å være alkis det. Alt med måte er det noe som heter, det gjelder også hasj. Overdreven bruk gagner ingen. Det er alt jeg har sagt og jeg står fortsatt for det.

jeg har ALDRI sakt at THC KOMMER i flytende form. jeg har ikke sagt noe om det. men det som skjer er at de gjør det OM TIL flytende form og pensler hasjen.

 

olja som du sier selv og andre her og sier er flytende THC..

 

IGJEN

så ser vi bare hvor mye du skumleser og bare kverulerer på ting istedenfor å komme med riktig info

misforstår det jeg skriver og påstår jeg har sagt ting jeg aldri har sagt og diverse diverse.

 

2 ganger bare i denne posten viser jeg deg hvor jeg ikke har sagt det du påstår jeg har sakt.

 

du er bare kverulant kenny bones og komemr ikke med nyttig info og vet bare en bitte liten del av dette emnet. så derfor gidder jeg ikke å svare deg mer nå.

 

svarer heller andre som kan noe om emnet og komemr med ordentlig og riktig info som er relevant

Lenke til kommentar

DrHawkins: Du kan komme med alle påstander du vil. At Heroin brukes på elendig hasj for at det skal gi en viss funk nekter jeg ikke på, men det at hasj pensles systematisk er feil. Hvordan i granskauen tror du det hadde gått med en kar som distribuerte slik hasj? Riktig, han ville ikke vært aktiv lenge. Derfor vil du aldri se noe slikt gjøres på noe annet sted enn muligens akerselva, tviler dog igjen på at det gjøres systematisk der, i så tilfelle veldig rart at dette ikke har blitt brukt i propaganda fra Politiets side :)

Markedet her i Norge er veldig kresent, det ligger mye penger i det, ergo leveranser fra utlandet er stort sett top-notch "kvalitetssikret" og jeg nekter å tro at "de" ville kastet bort en så stor gullgruve på å pensle med noe slikt som Heroin eller Opium når varene som leveres allerede er av tilfredstillende kvalitet.

Forøvrig Hawkins, har du noen ganger røyket Heroin ? Det har en bitter bi-smak(Noe lik Cannabis-olje), skarp lukt med en tung rus som etter min mening er veldig langt unna hva man opplever på Cannabis. Du kan ikke pensle hasj i det skjulte, ennhver med IQ over sin sko-størrelse burde forstå at noe er veldig galt og hive fra seg klumpen sin øyeblikkelig.

 

Produksjon av olje er veldig sjeldent, og noe organisert eksisterer så og si ikke i Norge. Det gjøres ved bruk av et løsemiddel, typ Aceton, som fordampes bort etter filtrering. Dette er en prosess hvor du får et latterlig dårlig utbytte kontra hva du putter inn, ergo dette gjøres stort sett kun til eget bruk av enkeltindivider.

I tillegg, når hasj av alt annet en prima kvalitet pensles med olje, trekker den nye oljen seg inn og legger seg ikke på overflaten slik du beskriver. Prima kvalitet er det lite poeng i å pensle da funken allerede er tilfredstillende, ergo gjøres det ikke.

 

Siden jeg alikevell leste innleggene dine lengre opp kan jeg kommentere litt:

THC er selve krystallene på bladene og det er de som gir rusen, når de omgør marijuana til hasj så presser de bladene sammen til ei plate. denne plata pensler de så med rene krystaller (THC)

hvis du får en ordentlig afgan eller noe annet ordentlig good shit så er de gjerne penslet med herion

Krystallene på bladene som du kaller de, trikomene, er små sekker som blir brune når jenta er moden. Disse sekkene inneholder de psykoaktive stoffene samt en drøss med andre jeg ikke kommer på i farten. Idèelt sett er det kun disse trikomene du vil ha i hasjen. Et godt eksempel er en de fleste som røyker har hørt om: Nepal. Nepal lages ved at man fører hendene i en sirkel-bevegelse over bladene. Etter et par hundre blader får du en fin liten mørk ball i hånden din, tilnærmet rene trikomer. Har en formidabel smak, med en high som kun overgås av høyeste kvalitet grønt eller olje. Dette tar lang tid og gjøres derfor kun av "spesielt interesserte".

Vanligvis brukes et system av sikter for å filtrere ut bladrester og annet uønsket, avhengig av teknikk alt fra 3-20 filtre.

 

Det du nevner med CBD har ingenting med psykosen å gjøre..

 

det at man "bader" er rett å slett folkene rundt deg og deg selv som har enten tatt inn for mye, eller du har dårlige samtaler rundt i gjengen eller andre ting

Balanse mellom THC og CBD må opprettholdes, ellers vil de fleste oppleve en meget ubehagelig psykotisk rus som går mye dypere inn i hvordan hjernen din opererer kontra normalt. CBD er THC sin motpart ved å forhindre psykose. Henviser her til killer-Skunk som avisene i Storbritania valgte å kalle den. Moderne plante kun laget for max yield av THC uten tanke på andre stoffer. Resultatet er mange ubehagelige opplevelser og kraftig forsterkede bi-effekter.

Endret av Vizla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...