Gå til innhold

Bør vi legalisere cannabis?


Bør Canabis legaliseres?  

2 882 stemmer

  1. 1. Bør Canabis legaliseres?

    • Ja, total legalisering
      1657
    • Ja, til bruk som medisin
      483
    • Nei
      658
    • vet ikke
      143


Anbefalte innlegg

Jo, men om man er innrøyket så blir man slapp, apatisk og gørr kjedelig.

Har du noe å gjøre den dagen så kan du nesten ikke forvente at det faktisk blir gjort noe som helst.

 

Selv har jeg merket at også etter fire timer så er jeg ikke helt "ned" enda.

Når jeg selv røyker så gjør jeg det for å få det lille kicket man får til å begynne med.

Noe annet er jeg strengt tatt ikke interessert i, ettersom jeg lett blir slapp og apatisk.

Dette skjer da altså ikke når jeg er "nyrøyket". Da blir jeg kreativ og interessert i mange forskjellige ting. Og det er egentlig det jeg er ute etter. Ikke det å slappe av i apatisk tilstand. Jeg hater det faktisk :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du kun er ute etter det kicket så er du egentlig en misbruks person (har vært det selv)

 

når man er innrøyka og røyker dagen lang så går selve dagen uten problem og full av energi og går ut og har det morro men ettersom kvelden kommer så kjenner man denne tunge slappe delen ja og det komemr av at alt du har røykt tidligere den dagen henger igjen.

 

det at du merker etter 4 timer at du ikke er helt nede er mer at du er under null linja så du er på vei opp igjen hvis du skjønner hva jeg mener.

 

egentlig så er hasjrøyken nedover tur mens amfetamin er oppover tur så det jeg sa i siste setning blir egentlig feil men man pleier å si det slik uansett egentlig :p

Lenke til kommentar

Hva? Jeg kjenner folk som røyker 5 gram i døgnet og de gidder ikke gjøre en drit.

Røyker alltid doble trekk og skålen har er alltid toppet med mekk. Uansett. De er alltid uten energi og gidder ikke gjøre en ting. De mister lysten til å finne på ting og er ikke kreativ overhodet. av egen erfaring har jeg merket nøyaktig det samme.

Og jeg liker det ikke. Enkelte kan sikkert like det, men jeg ønsker å være klar i hodet så mye som mulig. Eneste grunnen til at jeg røyker er for å få dette kicket så jeg blir kreativ og giret over å lage musikk. Da skriver jeg langt mer effektivt.

 

Klart jeg vil ha best mulig effekt ut av det, jeg gidder ikke å gå rundt å daffe.

Faktisk ser jeg på det som motsatt. Er du ute etter å være apatisk, slapp og inni din egen boble så er det snakk om misbruk. Ikke når man tar seg et par trekk i løpet av dagen og ønsker god effekt. Jo mer man røyker jo dårligere fungerer hvert trekk. Og man røyker naturligvis mer. F. eks når jeg selv skal mekke et trekk til kompiser så klager de alltid over at det er så svakt. Mens jeg selv blir helt på jordet av det lille jeg røyker. Sånn ønsker jeg å ha det og ser overhodet ikke på dette som noe negativt.

 

Ja, jeg er klar over at hasj er av kategorien "minusdop" og amfetamin er pluss.

Men det har mye med stoffskiftet å gjøre og hvilket nivå blodsukkeret ligger på.

Når man røyker hasj så går nivåene litt opp til å begynne med. Men etter et par timer begynner blodsukkeret å dale og man får sukkerkick og munchies. Dette er også grunnen til at man blir slapp osv. Såvidt jeg har forstått ved å legg merke.

Lenke til kommentar

jeg begynte med 1 gram om dagen. etter noen måneder så var jeg på 5 gram om dagen. på det meste røykte jeg 10-15 gram om dagen

fikk inn flere kilo i mnd

 

jeg var ute og hadde det morro, gjorde aktiviteter og var ute på karuseller og ute og shoppet. sykla og trimma og hadde det knall jeg

 

når du IKKE er innrøykt så mister du lysten til alt. da blir du sløv og ikke gidder en anna ting enn å sitte i sofaen å glo tv.

da er det bare slapt men når du er innrøykt så ar du deg selv bare avslappet.

 

dette kan du spørre iallefall hele stavanger om og få bekreftelse på

 

du kan til og me dfå høre det fra kona mi som aldri har røykt men jeg har røykt mens vi har vært sammen og bodde i stavanger.

 

 

 

angående kroppens sukkernivå og stoff skifte og alt det ja det er en liten rolle men en liten rolle.

 

jeg har blant anna adhd så reagerer litt anderledes på stoffer. spesielt amfetamin men jeg blir somregel som alle andre på hasj.

 

når vi bodde i stavanger så var vi i aktiviteter som sagt og røykte sinnsykt mye (ekstrem misbruk) og vi grilla og hadde fester og spillte poker og hadde det dritmorro

jeg sloss med folk (ikke at det er noe å skryte av men sier det pga aktivitetsammenhengen her)

 

så det å si at hasj gjør deg slapp når du er innrøykt er feil

 

det å si at når du ikke er innrøykt så blir du kake og gidder ikke en ting er riktig

 

det å si at når du er innrøykt og rtøyka på hele dagen så blir du daff på kvelden da alt henger igjen er riktig

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Meh, jeg bryr meg egentlig ikke så mye. Cannabis er jo ikke mer skadelig enn tobakk på kreftfronten, og det er ikke en voldsom økning i psykose. Det er en økning, men det har de også relatert til at gruppen som faktisk velger å røyke hasj har en større andel av folk som utvikler psykoser uansett.

 

Tobakk er jo også avhengighetsskapende fysisk sett. Alt er jo avhengighetsskapende når det gjelder psyken, og vanen med å gjøre noe, og cannabis er ca. likt som alkohol når det kommer til avhengighet, visstnok.

 

Alkohol er jo bare dritt. Ødelegger kroppen i store doser, og føkker deg opp. Jeg drikker jo alkohol jeg også, men bare fordi det er sosialt akseptert at jeg gjør det på fest. Det er ikke så mange som drikker for seg selv, og jeg har troa på om cannabis blir legalisert så er det stort sett på fester og sammenkomster man kommer til å røyke det. Man trenger ikke å gjemme seg inne på rommet lenger.

 

Cannabis kan for min del bli legalisert, på grunn av at det er ikke på linje med de andre rusmidlene der ute som er et godt steg opp fra cannabis. Det er greit å ha en solid linje mellom legaliserte rusmidler og forbudte rusmidler, der cannabis og alkohol går litt i ett, og det er en relativt klar linje mellom cannabis og andre forbudte rusmidler.

 

 

tl;dr Kjør på, legaliser cannabis. Det blir feil å forby det og ha tobakk og alkohol lovlig. Det er jo også mulig å forby alle tre, noe jeg hadde vært sånn halv-ok med, men det hadde aldri skjedd, på grunn av at samfunnet som vi lever i hadde aldri godtatt det.

Endret av Knofle
Lenke til kommentar

jeg begynte med 1 gram om dagen. etter noen måneder så var jeg på 5 gram om dagen. på det meste røykte jeg 10-15 gram om dagen

fikk inn flere kilo i mnd

 

jeg var ute og hadde det morro, gjorde aktiviteter og var ute på karuseller og ute og shoppet. sykla og trimma og hadde det knall jeg

 

når du IKKE er innrøykt så mister du lysten til alt. da blir du sløv og ikke gidder en anna ting enn å sitte i sofaen å glo tv.

da er det bare slapt men når du er innrøykt så ar du deg selv bare avslappet.

 

dette kan du spørre iallefall hele stavanger om og få bekreftelse på

 

du kan til og me dfå høre det fra kona mi som aldri har røykt men jeg har røykt mens vi har vært sammen og bodde i stavanger.

 

 

 

angående kroppens sukkernivå og stoff skifte og alt det ja det er en liten rolle men en liten rolle.

 

jeg har blant anna adhd så reagerer litt anderledes på stoffer. spesielt amfetamin men jeg blir somregel som alle andre på hasj.

Da forklarer jo dette alt. Det er jo en veletablert Vitenskaplig sannhet at når du er innrøyka så blir du slapp og apatisk, ikke motsatt. Skjønner ikke overhodet hvem du kjenner som har det motsatt av det som er normalt. Les hvilke som helst Vitenskaplige skrifter så ser du nøyaktig det jeg skriver her. Er du innrøyket (røyker masse og lengre tid) så blir du slapp og apatisk, ikke energisk og full av liv. Det henger ikke på greip overhodet.

 

når vi bodde i stavanger så var vi i aktiviteter som sagt og røykte sinnsykt mye (ekstrem misbruk) og vi grilla og hadde fester og spillte poker og hadde det dritmorro

jeg sloss med folk (ikke at det er noe å skryte av men sier det pga aktivitetsammenhengen her)

 

så det å si at hasj gjør deg slapp når du er innrøykt er feil

Nei, det er det absolutt ikke. Jeg har faktisk aldri i hele mitt liv hørt om det du skriver her, høres ut som det er amfetamin du snakker om. Eventuelt kan det ha med adhd å gjøre. Jeg har ikke adhd og svært få av kompisene mine det heller ikke. Og de er alt annet enn energisk. ALT annet enn energisk.

 

Gå en tur og se på hasjmarsjen. Hvor mange energi kids finner du der? Såsi ingen? Hvordan ser en stereotypisk hasjbruker ut? Slapp, trøtt og kjedelig.

 

det å si at når du ikke er innrøykt så blir du kake og gidder ikke en ting er riktig

Du må ha helt annet stoffskifte i kroppen enn noen andre jeg noensinne har snakket med. Du blir altså slapp og trøtt umiddelbart etter første trekket etter en lang pause? Men når du røyker enorme mengder, DA blir du energisk? Det har jeg aldri hørt om eller opplevd. Som sagt må det nesten ha med adhd å gjøre, jeg vet ikke. Eventuelt livsstilen, kanskje du spiser godt og trener osv. Ikke vet jeg, men dette er definitivt ikke et stereotypisk bilde av en hasjrøyker.

Lenke til kommentar
Da forklarer jo dette alt. Det er jo en veletablert Vitenskaplig sannhet at når du er innrøyka så blir du slapp og apatisk, ikke motsatt. Skjønner ikke overhodet hvem du kjenner som har det motsatt av det som er normalt. Les hvilke som helst Vitenskaplige skrifter så ser du nøyaktig det jeg skriver her. Er du innrøyket (røyker masse og lengre tid) så blir du slapp og apatisk, ikke energisk og full av liv. Det henger ikke på greip overhodet.

jeg reagerer motsatt enn andre på mafetamin ja men ikke på hasj eller tabletter som ikke innholder noe form for maf eller pluss rus.

alle mine kamerater er ute og har det morro selv når de er innrøykte og selv når det er på kvelden. han ene jobber på dickens i stavanger og røyker dagen lang han og er fjern som bare det og innrøyka men jobber ræva utav seg for det om og han har ikke adhd nei

 

Nei, det er det absolutt ikke. Jeg har faktisk aldri i hele mitt liv hørt om det du skriver her, høres ut som det er amfetamin du snakker om. Eventuelt kan det ha med adhd å gjøre. Jeg har ikke adhd og svært få av kompisene mine det heller ikke. Og de er alt annet enn energisk. ALT annet enn energisk.

 

Gå en tur og se på hasjmarsjen. Hvor mange energi kids finner du der? Såsi ingen? Hvordan ser en stereotypisk hasjbruker ut? Slapp, trøtt og kjedelig.

jeg tror vi snakker om litt forskjellig energi nivå her.

jeg snakker ikke om at man blir som dere med ikke adhd blir på amfetamin men sånn normal som du er til vanligdags bare litt slappere. altså akkurat som du ikke har sovet nok. men du sitter ikke inne og er helt apatisk for det om. du går jo ut blant venner og gjør ting selv om du er trøtt og ikke har sovet nok natten tidligere (eller innrøyke og røyka hele dagen i dette tilfelle)

 

Du må ha helt annet stoffskifte i kroppen enn noen andre jeg noensinne har snakket med. Du blir altså slapp og trøtt umiddelbart etter første trekket etter en lang pause? Men når du røyker enorme mengder, DA blir du energisk? Det har jeg aldri hørt om eller opplevd. Som sagt må det nesten ha med adhd å gjøre, jeg vet ikke. Eventuelt livsstilen, kanskje du spiser godt og trener osv. Ikke vet jeg, men dette er definitivt ikke et stereotypisk bilde av en hasjrøyker.

det er et stoff som kroppen min ikke klarer å produsere på egenhånd og derfor adhd ja men som sagt så reagerer jeg ikek forskjellig enn andre på hasj.

 

vitenskapelig ord kan si så mangt:

det er farlig å drikke melk

mobiler gir kreft

alt i verden er farlig men sundt samtidig

 

men hva som faktiskt er i det praksise er noe helt annet:

folk blir ikke apatiske og slappe når de er innrøyka

 

hvis du tror det etter vitenskapelige forskninger så har du aldri vært innrøyka noen gang (høres det ut som i fra deg)

 

gå ut på gata å se hvor mange du møter som er stoned... over 50% av folkene du møter/går forbi har røyka hele dagen eller nettopp hatt et trekk og mange går rett bak en busk å tar seg et trekk samtidig som du står der eller der eller der og fortsatt er ute og springer og har det morro

 

DET ER FAKTUM

Lenke til kommentar

Vel, jeg har rundt 10-13 års erfaring med hasj. En god venn av meg har røyket konstant hver dag i over 10 år (han som røyker omtrent en femmer per dag) og joda, han gjør jo ting. Men det er ikke noe fart i han. Alt går rimelig tregt, lite initiativ og han er slapp og trøtt hele tida. Ikke er han særlig snakkesalig heller, i motsetning til når han har fått litt brennevin innabords. Da er det en helt annen sak.

 

Selv merker jeg det usedvanlig godt. Jeg er av typen som er nødt til å føle meg sharp hele tiden. Derfor liker jeg ikke å bli småfull på øl f. eks, det blir for sløvt for meg. I tillegg jobber jeg hver dag og er nødt til å yte osv, så jeg kan ikke røyke før jeg går på jobb f. eks. Da blir det bare så jeg sklir ut og ikke klarer å være "on top" av arbeidsoppgavene mine.

 

Men når jeg kommer hjem, da tar jeg meg gjerne et trekk. Og da blir jeg så sykt gira på ting jeg interesserer meg for at det er helt sykt! Jeg lager låter osv og kan plukke opp gitaren og lage en knall-låt iløpet av fem minutter. Dette får jeg enda mer kick av og det baller bare på seg. Men etter et par timer blir jeg alltid slapp og trøtt og mister initiativlysten. For da har det lissom roa seg litt ned. Det er på dette punktet at det å ta seg et trekk ikke egentlig utgjør så stor forskjell. Joda, du blir jo litt fjern igjen, men det kan ikke sammenlignes med det første trekket. Neste trekk igjen merker man enda mindre av og til slutt er man innrøyka, dersom man fortsetter dette med å røyke hele tiden over lengre tid.

 

Joda, jeg vet meget godt hva det vil si å være innrøyka. Jeg er dog av typen som kan ha et par gram i en hel uke, siden jeg røyker maks et par ganger om dagen.

Dette er fordi jeg ikke ønsker å være innrøyka. Men det har jo vært ganger der jeg har røyket svært mye. Som f. eks i juletider, på Roskilde eller da jeg var i Amsterdam. Og det som skjer er jo at man for det første må røyke mye mer for å overhodet få en effekt. Så glir man inn i en boble og føler ikke nødvendigvis for å prate med folk. Dette er da apatien jeg prater om. Til slutt kan man røyke et helt gram uten å nesten merke en drit. Og dette er jo ikke noe kult? Det har jo med toleranse å gjøre, hvor mye kroppen tåler og hvor mye av stoffet som er i kroppen til enhver tid.

 

Godt mulig det er forskjell på folk altså, men det ER en veletablert Vitenskaplig sannhet at man blir sløv etter lengre bruk av Cannabis ( innrøyka). Noe annet er bare tull. Du blir ikke sharp i hodet av å være innrøyket, aldri hørt på maken.

 

Joda, klart, selv om man er sinnsykt innrøyka så klarer man jo å gå på gata, ikke det jeg sier. Man kan sikkert leve et relativt normalt liv også, men sammenlignet med det å ikke røyke hele tida, være aktiv og spise godt så tror jeg at forskjellen er rimelig stor.

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar

du har mye rett i det du sier her altså:

Og da blir jeg så sykt gira på ting jeg interesserer meg for at det er helt sykt! Jeg lager låter osv og kan plukke opp gitaren og lage en knall-låt iløpet av fem minutter. Dette får jeg enda mer kick av og det baller bare på seg.
Til slutt kan man røyke et helt gram uten å nesten merke en drit. Og dette er jo ikke noe kult? Det har jo med toleranse å gjøre, hvor mye kroppen tåler og hvor mye av stoffet som er i kroppen til enhver tid.
det ER en veletablert Vitenskaplig sannhet at man blir sløv etter lengre bruk av Cannabis

 

men det er visse feil også:

Alt går rimelig tregt, lite initiativ og han er slapp og trøtt hele tida. Ikke er han særlig snakkesalig heller,

man FØLER at tida går saktere og slikt ja men den gjør ikke det.

slapp kanskje, trøtt nei...

lite snakkesalig er noe jeg aldri har opplevd, vi snakker mer når vi er røyka enn når vi er nøktern men det kommer seff ann på om man ser på film eller spiller poker eller hva man gjør.

 

selv om man er sinnsykt innrøyka så klarer man jo å gå på gata

ikke bare klarer men har det 10x gøyere og gjør mye mer sprøe ting (ikke slike sprøe ting som på fylla)

man går gjerne litt saktere men man nyter livet 10x mer og nyter gatene og folkene og koser seg mye mer. man er mer observang og man generelt sett har det ganske normalt bare med visse minuser og visse plusser.

 

at man blir smartere på hasj kan diskuteres, det står også i rapportene at hos visse folk så øker IQ`en etter langre bruk mens hos andre blir de bare dummere... (det er også erfart hos forskjellige kamerater)

 

Godt mulig det er forskjell på folk altså,

deffintivt

 

 

 

gerelt sett så er hasj bra for kropp og sjel og man har det 10x bedre med seg selv og man koser seg mye mer. kall det feminisme eller hva du vil men alt blir 10x bedre når du har røyka. kameratskapet til folk, gatene, livet på byen, hva man finner på om dagene, vitssene og slike ting.

 

men man går ikke å løper marraton under påvirkning nei.

 

 

hvis jeg snekrer eller holder på med det elektriske eller hardware i maskinen og andre tålmodighetsprøver så jobber jeg 10x bedre med hasj innabors enn nøktern. kanskje det har noe med adhd`en å gjøre eller ikke men har opplevd det samme hos folk som ikke har adhd så det er vel forskjellig fra person til person

 

 

hvis du oppholder deg i rogaland området så skulle vi treffest skulle du sett en vennegjeng som er svært aktive og snakkesalige og alt det jeg nevner her mens vi er innrøyka og røyka mange gram om dagen ;)

Lenke til kommentar

men det er visse feil også:

Alt går rimelig tregt, lite initiativ og han er slapp og trøtt hele tida. Ikke er han særlig snakkesalig heller,

man FØLER at tida går saktere og slikt ja men den gjør ikke det.

Jeg snakker ikke om hvordan man føler det. Man BLIR tregere i hodet. Prøv å foreta en mattestykke mens du er innrøyka og slapp i forhold til hvis du ikke har røyka på en måned. Da ser du det er en rimelig stor forskjell.

 

slapp kanskje, trøtt nei...

lite snakkesalig er noe jeg aldri har opplevd, vi snakker mer når vi er røyka enn når vi er nøktern men det kommer seff ann på om man ser på film eller spiller poker eller hva man gjør.

Dere snakker mer når dere er nyrøyka og stemningen i rommet er fresht ja.

Men sitter dere i et par timer og ser film og røyker store mengder så skal du ikke komme her og si at dere er alle sammen fit for fight, energiske og super-snakkesalig. Det vil jeg gjerne se før jeg tror det.

 

selv om man er sinnsykt innrøyka så klarer man jo å gå på gata

ikke bare klarer men har det 10x gøyere og gjør mye mer sprøe ting (ikke slike sprøe ting som på fylla)

man går gjerne litt saktere men man nyter livet 10x mer og nyter gatene og folkene og koser seg mye mer. man er mer observang og man generelt sett har det ganske normalt bare med visse minuser og visse plusser.

Det blir jo veldig individuelt hvordan man opplever det å gå på gata da. De første årene var det veldig morsomt å gå rundt og være fjern og fnise på gata og i butikker. Men etterhvert som årene gikk så forsvant dette mer og mer. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men rusen forandrer seg gjennom årene.

 

Man blir ikke mer observant, joda, når man er nyrøyka blir man gjerne det. Man blir litt mer obs, men etterhvert som timene går og de første fasene er over så blir man sløvere og har dårligere dømmekraft og har svakere responstid. Det er derfor man kan være en fare i trafikken dersom man har røyket mye.

 

at man blir smartere på hasj kan diskuteres, det står også i rapportene at hos visse folk så øker IQ`en etter langre bruk mens hos andre blir de bare dummere... (det er også erfart hos forskjellige kamerater)

Det har sikkert med hva slags emner man interesserer seg for. Jeg ble f. eks mye mer interessert i kunst, språk, vitenskap og poesi. Jeg vil si at jeg ble smartere etter det. Men enkelte som ikke har ting de brenner for, de blir ofte dummere med årene. De får lissom ingen kreativ stimuli, noe som er viktig for intelligensen. Og dette har mye med apatien man havner i ved langvarig misbruk av hasj.

 

 

Godt mulig det er forskjell på folk altså,

deffintivt

 

gerelt sett så er hasj bra for kropp og sjel og man har det 10x bedre med seg selv og man koser seg mye mer. kall det feminisme eller hva du vil men alt blir 10x bedre når du har røyka. kameratskapet til folk, gatene, livet på byen, hva man finner på om dagene, vitssene og slike ting.

 

men man går ikke å løper marraton under påvirkning nei.

Feminisme? :p

 

Du har tydeligvis ikke røyket i altfor mange år. Jeg husker de første årene til meg selv, vi var en kompisgjeng som alle begynte å røyke. Jeg dog litt seinere. Men misbruket var enormt. Det var røyking konstant og alle hadde det helt fint. Men man merker etterhvert at rusen forandrer seg, eller MAN forandrer seg og rusen blir annerledes som følge av. Det blir mer som en religion, man blir HØY på tanken av rusen. Og akkurat det påvirker ganske mye. Men mark my words, det forandrer seg med årene.

 

hvis jeg snekrer eller holder på med det elektriske eller hardware i maskinen og andre tålmodighetsprøver så jobber jeg 10x bedre med hasj innabors enn nøktern. kanskje det har noe med adhd`en å gjøre eller ikke men har opplevd det samme hos folk som ikke har adhd så det er vel forskjellig fra person til person

Det har med at det er noe du interesserer deg for og blokkerer ut det uvesentlige. Dette er akkurat det samme som skjer hos meg når jeg lager musikk.

Men du kan ikke tro at du kan holde denne energien gående i all evighet. Den stopper på et viss punkt og det er her man glir inn i apati-bobla om man røyker masse etter dette punktet. Se for deg at du har en viss mengde energi du har til rådighet iløpet av en dag. Da kan du se for deg at du brenner av halvparten iløpet av kort tid, rett etter du har røyka. Og dermed står det mindre igjen til deg resten av dagen. Dette ER et faktum, men det er ting som påvirker det dog. Som f. eks om du drikker nok vann, spiser nok mat og trenger og får nok mosjon. Og selvfølgelig alder.

 

hvis du oppholder deg i rogaland området så skulle vi treffest skulle du sett en vennegjeng som er svært aktive og snakkesalige og alt det jeg nevner her mens vi er innrøyka og røyka mange gram om dagen ;)

Jeg er helt overbevist om at det har med alder å gjøre. Du skulle kommet til Trondheim og sett gjengen min - som nå bor på Svartlamoen. Er ikke mye fart i den gjengen nei, selv om det definitivt var det en gang da vi alle var ungdommer.

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar
Jeg snakker ikke om hvordan man føler det. Man BLIR tregere i hodet. Prøv å foreta en mattestykke mens du er innrøyka og slapp i forhold til hvis du ikke har røyka på en måned. Da ser du det er en rimelig stor forskjell.

det er nettopp her jeg gjør det 10x bedre enn nøktern (ved slike ting)

også det å oppdage feil på 3d oppgavene mine, det å jobbe mer effektivt, det å kunne konsentrere seg bedre og alt hjelper hos meg og hos flere jeg kjenner.

 

Dere snakker mer når dere er nyrøyka og stemningen i rommet er fresht ja.

Men sitter dere i et par timer og ser film og røyker store mengder så skal du ikke komme her og si at dere er alle sammen fit for fight, energiske og super-snakkesalig. Det vil jeg gjerne se før jeg tror det.

vi ler og diskuterer filmen og når filmen er slutt gjerne prater om den eller prater om andre ting. ikke bare ligger der som som slagt å gjør ingenting.

 

Man blir ikke mer observant, joda, når man er nyrøyka blir man gjerne det. Man blir litt mer obs, men etterhvert som timene går og de første fasene er over så blir man sløvere og har dårligere dømmekraft og har svakere responstid. Det er derfor man kan være en fare i trafikken dersom man har røyket mye.

svakere respons tid og alt ja ingen problme det får man nedsatt men uansett om du er 50 eller om du er 10 så har du det bedre inni deg selv når du går ut fjern enn nøktern på veldig mange områder

en 50åring vil ha nedsatt responstid og dømmekraft uansett om han er kristen, eller jesus eller djevelen eller fjern eller speeda. spiller ingen rolle. mot en 20 åring.... alderen gjør ting med folk uansett hva man gjør

 

Du har tydeligvis ikke røyket i altfor mange år. Jeg husker de første årene til meg selv, vi var en kompisgjeng som alle begynte å røyke. Jeg dog litt seinere. Men misbruket var enormt. Det var røyking konstant og alle hadde det helt fint. Men man merker etterhvert at rusen forandrer seg, eller MAN forandrer seg og rusen blir annerledes som følge av. Det blir mer som en religion, man blir HØY på tanken av rusen. Og akkurat det påvirker ganske mye. Men mark my words, det forandrer seg med årene.

jeg har røyka såpass mange år at jeg kan med trygghet si at du har ganske rett i det du sier der men uansett så er det å være innrøyke mer energifullt enn nyrøyka...

hvis du ser det på denne måten: ta deg halvt gram speed i en dropp vs 1 gram speed i en dropp. da har du forskjellen mellom nyrøyka og innrøyka.

 

Det har med at det er noe du interesserer deg for og blokkerer ut det uvesentlige. Dette er akkurat det samme som skjer hos meg når jeg lager musikk.

Men du kan ikke tro at du kan holde denne energien gående i all evighet. Den stopper på et viss punkt og det er her man glir inn i apati-bobla om man røyker masse etter dette punktet. Se for deg at du har en viss mengde energi du har til rådighet iløpet av en dag. Da kan du se for deg at du brenner av halvparten iløpet av kort tid, rett etter du har røyka. Og dermed står det mindre igjen til deg resten av dagen. Dette ER et faktum, men det er ting som påvirker det dog. Som f. eks om du drikker nok vann, spiser nok mat og trenger og får nok mosjon. Og selvfølgelig alder.

som du selv nevner: mat:

man får spisekick til tider og man spiser veldig mye mer, drikker mye mer og alt når man er fjern og det forandrer seg ikke om du er nyrøyka eller innrøyka dermed har du fortsatt energien i kroppen. alt er etter hvor mye viljen gidder og hvor mye du selv tolerer 1 gram med hasj

 

Jeg er helt overbevist om at det har med alder å gjøre. Du skulle kommet til Trondheim og sett gjengen min - som nå bor på Svartlamoen. Er ikke mye fart i den gjengen nei, selv om det definitivt var det en gang da vi alle var ungdommer.

det har ingenting med alder å gjøre. jeg ser 40 åringer som springer rundt å trimmer og løfter vekter og alt mulig som er pissefjerne mens 20åringer er slappe som bare det.

 

alt har med toleranse av kroppen og din egen vilje og styrke.

det har med psyken å gjøre. ikke med hvor fjerne eller hvor gammel du er.

det du tror har med alder å gjøre er bare hvor sterkt folk er innrøyka

 

den og den kroppen tolerer så og så mye og du føler deg sånn og sånn, og da er det etter som ossen person du er om du er oppegående som vil gjøre noe utav livet eller gir faen og henger på sossen og driter i alt. DET har ekstremt mye å si

alder har ingenting med det å gjøre

 

det er klart at eldre folk ikke klarer alle de tingene og er like energiske som ungdommer uansett fjern eller ikke men ta det forbeholdet vekk så ser du at alder har ikke en dønn shit med rusen å gjøre.

 

det er kroppen (toleranse) og psyken (viljen til å gjøre noe eller bare gi faen)

 

ALT avhenger fra person til person

 

det er folk som tipper over på hasj og hvorfor det? jo fordi kroppen ikke tolererte det en plass (sammenlign det med allergi når det kommer til å tippe over)

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar
jeg har røyka såpass mange år at jeg kan med trygghet si at du har ganske rett i det du sier der men uansett så er det å være innrøyke mer energifullt enn nyrøyka...

hvis du ser det på denne måten: ta deg halvt gram speed i en dropp vs 1 gram speed i en dropp. da har du forskjellen mellom nyrøyka og innrøyka.

Det kan jo ikke sammenlignes overhodet! Det er jo ikke samme tingen i hele tatt.

Når kroppen får tilført et stoff så bygger det opp en forståelse av hva det stoffet er (toleranse)

Etterhvert som årene går kjenner kroppen det stoffet bedre og bedre, derfor blir det forskjell på hvordan man opplever rusen i forhold til hvor gammel man er og hvor mye man røyker. Det sier seg jo selv, det er sånn med alle andre ting også.

 

som du selv nevner: mat:

man får spisekick til tider og man spiser veldig mye mer, drikker mye mer og alt når man er fjern og det forandrer seg ikke om du er nyrøyka eller innrøyka dermed har du fortsatt energien i kroppen. alt er etter hvor mye viljen gidder og hvor mye du selv tolerer 1 gram med hasj

 

Føler det blir en liten forhelligelse av hva hasj faktisk gjør. Hva om du ikke har penger til massevis av mat? Hva om livsstilen tilsier at man ikke nødvendigvis spiser sunt? Det hjelper ikke spesielt om du har matkick på godterier og annet snacks som fører til en midlertidig økning i blodsukkernivået, samtidig som at det synker drastisk etterpå.

Da vil du føle deg slapp, og det å være i en fjern tilstand gjør det ikke bedre.

 

Nå kan det være at det å spise sunt, trene og være sunn generelt påvirker hvordan man blir når man er innrøyka.

Men det sier seg selv at det ikke er noe sunt å være innrøyka.. Høres ut som at du er høy på tanken av hasj og fortsatt forhelliger det en smule. Det synet forandrer seg etterhvert.

 

 

Jeg er helt overbevist om at det har med alder å gjøre. Du skulle kommet til Trondheim og sett gjengen min - som nå bor på Svartlamoen. Er ikke mye fart i den gjengen nei, selv om det definitivt var det en gang da vi alle var ungdommer.

det har ingenting med alder å gjøre. jeg ser 40 åringer som springer rundt å trimmer og løfter vekter og alt mulig som er pissefjerne mens 20åringer er slappe som bare det.

Du misforstår, jeg snakker om toleransen og hvordan kroppen behandler stoffet, i forhold til alder og hvor mye man røyker. Dette påvirker hvordan rusen oppleves, ikke minst pga personens egen erfaring rundt stoffet.

Når jeg først begynte å drikke alkohol ble jeg supergira alltid, over lengre tid. Mens nå blir jeg ikke fornøyd ved å bare være full. Nå er jeg avhengig av å snakke med folk, helst nye folk, danse og det å røre på meg. Sånn var det ikke før, sånn er det med hasj også.

 

 

alt har med toleranse av kroppen og din egen vilje og styrke.

det har med psyken å gjøre. ikke med hvor fjerne eller hvor gammel du er.

det du tror har med alder å gjøre er bare hvor sterkt folk er innrøyka

Dette er jo totalt motsigelser, toleranse har jo ALT med alder og hvor mye man tilfører stoffet å gjøre.

Det er jo det som ER toleranse.

 

 

ALT avhenger fra person til person

Selvfølgelig, men de grunnleggende forandringene som skjer i kroppen gjør ikke det.

Hasj påvirker hjernen på samme måte hos alle, det har jo med virkningen av stoffet å gjøre.

Man kan ikke selv påvirke hvordan hjernen sender ut stoffer og signaler, bare ved å bruke psyken.

Og det er disse stoffene som fører til hvordan blodsukkeret synker, energinivået synker og man generelt blir slappere ved langvarig bruk. Det du skriver om at man får mer energi av å være innrøyket er bare nonsense.

Dokumenter den effekten og jeg vil gladelig lese den.

 

 

Lenke til kommentar
Det kan jo ikke sammenlignes overhodet! Det er jo ikke samme tingen i hele tatt.

Når kroppen får tilført et stoff så bygger det opp en forståelse av hva det stoffet er (toleranse)

Etterhvert som årene går kjenner kroppen det stoffet bedre og bedre, derfor blir det forskjell på hvordan man opplever rusen i forhold til hvor gammel man er og hvor mye man røyker. Det sier seg jo selv, det er sånn med alle andre ting også.

dette tar ikke år men måneder. du bruker normalt sett 6 mnd på å bli fullstendig innrøyka og da når du tar deg et trekk så får du et kick i et par mins også er det over.

slik er det om du er 10, 20, 50, eller 5000000000 år gammel. det har ingenting med alderen å gjøre men hvor mye man røyker og hvor mye man er innrøykt.

 

Føler det blir en liten forhelligelse av hva hasj faktisk gjør. Hva om du ikke har penger til massevis av mat? Hva om livsstilen tilsier at man ikke nødvendigvis spiser sunt? Det hjelper ikke spesielt om du har matkick på godterier og annet snacks som fører til en midlertidig økning i blodsukkernivået, samtidig som at det synker drastisk etterpå.

Da vil du føle deg slapp, og det å være i en fjern tilstand gjør det ikke bedre.

det er noe av det største tullet jeg har hørt.

har du ikke råd til mat så ikke røyk hasj

100-200grammet for hasj og 5-10gram om dagen, hvor mye koster det tror du?

det koster deg 200kr for å holde deg sund og god og alle måltider på 1 dag

så har du ikke råd til mat så har du ikke råd til hasj.

 

når du får matkick på hasj så trenger du ikke å spise 2 kilo snop/godteri men heller ta deg en ordentlig middag eller noen brødskiver eller lignende.. kan være sund og god selv om man røyker hasj og hasjen i seg selv er sund og god.

 

Dette er jo totalt motsigelser, toleranse har jo ALT med alder og hvor mye man tilfører stoffet å gjøre.

Det er jo det som ER toleranse.

toleranse går på hvor mye fett du har i kroppen. hvor mye kjøtt. hvor høy forbrenning. hvilken type mat du har i deg. hva slags ben styrke du har og hvilken styrke svener og blodårer du har, samt lungene

 

det er har ingenting med alder å gjøre

alder har med at man eldres og dermed synker visse ting som synet og hørselene og responstiden og slike ting. men det har absolutt null med hasj å gjøre. det kan ejg bare garantere deg

 

Selvfølgelig, men de grunnleggende forandringene som skjer i kroppen gjør ikke det.

Hasj påvirker hjernen på samme måte hos alle, det har jo med virkningen av stoffet å gjøre.

Man kan ikke selv påvirke hvordan hjernen sender ut stoffer og signaler, bare ved å bruke psyken.

det kan du:

ta deg en ecstacy og vent og vent på virkn ing med vilje i hodet ditt. den kommer ikke.

ta en ecstacy en anna dag og ikke tenk på det i det hele tatt og du blir rusa og kake som bare det.

(det gjelder ikke bare ecstacy men så og si alt)

Psyken er mye sterkere og har mye mer makt enn du tror.

 

 

Og det er disse stoffene som fører til hvordan blodsukkeret synker, energinivået synker og man generelt blir slappere ved langvarig bruk. Det du skriver om at man får mer energi av å være innrøyket er bare nonsense.

Dokumenter den effekten og jeg vil gladelig lese den.

blodsukkeret som du snakker om i hver eneste post er bullshit fordi man får spisekick av hasj og dermed synker aldri blodsukkeret fordi man får alltid nok sukker og de stoffene man trenge i seg uansett om man er fjerne eller ikke.

 

du har ikke lest rapporten om hasj/cannabis/marijuana i det hele tatt merker jeg

 

LES den så kan vi snakkes. det er flere her som har lest den og kan bekrefte det jeg sier her.

 

google og finn rapporten og les den

 

link og alt kan jeg finne i morra hvis du skal sette deg på bakføttene og være vanskelig

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

Har røyket Cannabis i 12-13 år selv, pauser i blandt og kun casual først. En ting jeg lærte fort er: Aldri røyk bad shit. ALDRI. Det vil ødelegge over tid, gjøre deg tiltaksløs og apatisk. Over tid kan det gi psykoser, paranoia etc.

Hold deg til god shit, god shit vil si det du får til 110+, 90-100 for hekto. Det beste 120 for hekto, 150 løs. Akuratt nå er det ikke så mye god i Oslo, politiet gjør for en gangs skyld en brukbar jobb. Dvs. kun pga. en person pratet.

Røyker du god og holder deg til det vil du kunne opprettholde en god daglig funksjon ved rundt 2-4g per dag. Over og du vil bli døsig, sovner sikkert etterhvert også, men å bli tiltaksløs har jeg ikke opplevd på en del år, ei heller de jeg ser bruker det som medisin.

 

PS: Det er varierende hva som passer for deg. Noen foretrekker Sativa Sativa, andre Sativa Indica. Forskjell merkes på rus og ofte lukt/smak. Rusen oppleves individuelt, så man må prøve seg frem selv. Be regjeringen om legalisering, så kan du stå der og velge selv.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Dette tar ikke år men måneder. Du bruker normalt sett 6 mnd på å bli fullstendig innrøyka og da når du tar deg et trekk så får du et kick i et par mins også er det over.

slik er det om du er 10, 20, 50, eller 5000000000 år gammel. det har ingenting med alderen å gjøre men hvor mye man røyker og hvor mye man er innrøykt.

Så du mener at rus ikke forandrer seg utfra hvor mye man har røyket og hvor gammel man er? Får du lik alkoholrus nå som da du var 15? Tror ikke det.

 

det er noe av det største tullet jeg har hørt.

har du ikke råd til mat så ikke røyk hasj

Likevel er det ganske mange som prioriterer rus foran mat.

 

toleranse går på hvor mye fett du har i kroppen. hvor mye kjøtt. hvor høy forbrenning. hvilken type mat du har i deg. hva slags ben styrke du har og hvilken styrke svener og blodårer du har, samt lungene

 

det er har ingenting med alder å gjøre

alder har med at man eldres og dermed synker visse ting som synet og hørselene og responstiden og slike ting. men det har absolutt null med hasj å gjøre. det kan ejg bare garantere deg

Nå er du veldig på viddene. Toleranse har med hvordan kroppen gjenkjenner et stoff og hvordan det stoffer påvirker kroppen. Klart, det har jo med fett, kjøtt osv som du sier, men dette er evolusjon i praksis. Når kroppen får tilført et stoff så havner dette i balanse med resten av kroppen og kroppen lærer seg dermed å fungere med stoffet. Dette er akkurat samme årsaken til at livsformene på jorda begynte å puste oksygen. Tilpasning.

 

Selvfølgelig, men de grunnleggende forandringene som skjer i kroppen gjør ikke det.

Hasj påvirker hjernen på samme måte hos alle, det har jo med virkningen av stoffet å gjøre.

Man kan ikke selv påvirke hvordan hjernen sender ut stoffer og signaler, bare ved å bruke psyken.

det kan du:

ta deg en ecstacy og vent og vent på virkn ing med vilje i hodet ditt. den kommer ikke.

ta en ecstacy en anna dag og ikke tenk på det i det hele tatt og du blir rusa og kake som bare det.

(det gjelder ikke bare ecstacy men så og si alt)

Psyken er mye sterkere og har mye mer makt enn du tror.

Ja, men det er grenser for hva man kan påvirke. Du kan ikke psykisk gjøre om hvordan kroppen funker, bare småting. Det du snakker om her er hvordan DU opplever ting. Det trenger ikke være synonymt med hva som egentlig foregår i kroppen.

 

Og det er disse stoffene som fører til hvordan blodsukkeret synker, energinivået synker og man generelt blir slappere ved langvarig bruk. Det du skriver om at man får mer energi av å være innrøyket er bare nonsense.

Dokumenter den effekten og jeg vil gladelig lese den.

blodsukkeret som du snakker om i hver eneste post er bullshit fordi man får spisekick av hasj og dermed synker aldri blodsukkeret fordi man får alltid nok sukker og de stoffene man trenge i seg uansett om man er fjerne eller ikke.

Det er jo bevist at blodsukkeret synker når man røyker hasj, det er jo derfor man får matkick.. Raffinert sukker får blodsukkeret til å stige bratt, mens det daler rimelig fort etter at det er oppbrukt. Det er uavhengig av om man har røyket eller ikke.

du har ikke lest rapporten om hasj/cannabis/marijuana i det hele tatt merker jeg

 

LES den så kan vi snakkes. det er flere her som har lest den og kan bekrefte det jeg sier her.

Hvilken rapport snakker du om?

 

link og alt kan jeg finne i morra hvis du skal sette deg på bakføttene og være vanskelig

Gjerne, du må begrunne påstandene dine når du legger ut om ting som går direkte mot det mange har visst lenge. Jeg vil gjerne se en rapport som viser at man blir energisk og full av liv når man er innrøyket. Det vil jeg meget gjerne se, for det går imot all logikk. Med mindre begrepet "innrøyket" betyr noe helt annet i din verden.

Lenke til kommentar
Hvilken rapport snakker du om?

dette sier det aller meste.

du som skal vite så mye vitenskapelig bevist må vel for pokker vite hvilke rapporter jeg snakker om???

 

Så du mener at rus ikke forandrer seg utfra hvor mye man har røyket og hvor gammel man er? Får du lik alkoholrus nå som da du var 15? Tror ikke det.

blir du full? JA

 

MEN blir du like full på 6 øl nå som da du var 15??? NEI

 

MEN du blir full og rusen full er den samme uansett om du er 1/15/30/50/80/9999999999 år gammel.

 

Det er jo bevist at blodsukkeret synker når man røyker hasj, det er jo derfor man får matkick.. Raffinert sukker får blodsukkeret til å stige bratt, mens det daler rimelig fort etter at det er oppbrukt. Det er uavhengig av om man har røyket eller ikke.

kom med bevisene du som ikek vet hvilken rapport jeg snakker om hahahaha

 

 

Kenny Bones:

gjør deg selv en tjeneste og les rapportene og forskningene som er gjort rundt usa

 

http://www.youtube.com/watch?v=6eFaaXNXcQg

Legg merke til hvordan det er 219 medical marijuana butikker BARE i california

 

les rapportene og hør hva andre også erfarer som blant annet Amanita Muscaria sier og flere her sier.

 

det du sier kenny bones er langt på villspor og det virker ikke som du har peiling på hva du snakker om her i det hele tatt.

 

 

Lenke til kommentar

Du som legger frem et par mildt sagt tvilsomme påstander Hawkins, bevis-byrden er på dine skuldre.

 

 

MEN blir du like full på 6 øl nå som da du var 15??? NEI

Jo det blir jeg.

 

som du selv nevner: mat:

man får spisekick til tider og man spiser veldig mye mer, drikker mye mer og alt når man er fjern og det forandrer seg ikke om du er nyrøyka eller innrøyka dermed har du fortsatt energien i kroppen. alt er etter hvor mye viljen gidder og hvor mye du selv tolerer 1 gram med hasj

Det du skriver her strider mot hva som har blitt observert. Første par gangene er munchies vesentlig kraftigere enn etterhvert, hvor det blir et mer latent sug etter mat eller forsvinner helt

 

Problemet med det her er at det du observerer kan kansje være korrekt, hvis du bytter mellom strains hele tiden. Dette er noe vi har prøvd å finne mer ut av, men det virker som det er såpass individuelt at noe bastant er vanskelig å dra frem. En gjennganger er hvertfall at veldig mange kun opparbeider en viss toleranse for en strain hvis røyket over tid, men den toleransen forsvinner så fort man går over til en annen strain. Det er varierende i hvilken grad rusen forsvinner, men tilnærmet alle sier de mangler "peaken" som normalt kommer etter 30-60 min, samt at munchies blir redusert eller forsvinner helt. Dette har returnert i alle tilfeller etter at strain byttes.

 

PS: Alt over er feil hvis du kun har et inntak av 0.1-0.5g per dag. Har hvertfall til nå ikke hørt noen "klager" fra personer som kun benytter det til f.eks. økt matlyst pga. andre medisiner.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...