Gå til innhold

hemmelige meldinger fra bl.a LP'er


Spöka

Anbefalte innlegg

Hørte at en av vennene mine hadde surfet litt på nettet her en dag og kommet over noe litt kult. At Pink Floyd hadde lagt på noe "støy" på slutten av noen av låtene sine, som ikke kunne sammenliknes med noe språk. Det interessante var det at når man spilteav plata / lydfilen BAKLENGS ble "støyen" forandret til meldinger! En kanskje noe mer kjent er det mamma kunne fortelle om da jeg fortalte henne om Pink Floyd-"støyen": Beatles gjorde akkurat det samme, og da lød meldingen slik:

 

"Paul is a dead man! Miss him! miss him! MISS HIM!"

 

noen flere som har erfaringer/opplevelser med lignende stuff? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge du har har et ukritisk øre kan du få det meste til å høres ut som noe. En britisk undersøkelse spilte av en såkalt skjult melding uten at deltakerene viste hva den skulle si. Ingen av deltakerene hørte denne meldingen, men da deltakerene fikk vite svaret og fikk høre den på nytt sa samtlige at de hørte meldingen.

Lenke til kommentar
Charles Manson trodde vel han fikk beskjed fra the beatles om å drepe..

8742116[/snapback]

 

Mange ble drept av The Manson-family.

 

Han mente han var jesus. og han hjernevasket andre til å tro det også. Han forandret navnet til Manson. Gud=Man Sønn=Son = Manson. Guds Sønn

 

For å få mer innblikk i hans liv før alle rettsakene og drapet på bl. a Sharon Tate (tror jeg hun het), anbefaler jeg dere å se Helter Skelter. En film. også navnet på en Beatles-sang.

De skulle drepe alle hvite. (Han kalte de pigs - Piggies er en beatlessang på White Album) Han fant alle 'budskap' gjennom White Album. Han mente at tittelen refererte til at alle hvite skulle dø. Hele den hvite befolkningen skulle dø, bortsett fra Manson selv, og hans utvalgte displer. de kalte prosjektet Helter Skelter. for å ikke bli tatt måtte de gjemme seg i et bunnløst hull i ørkenen i California. Dette hullet stammer Fra Joahnnes, Åpenbaring kap 9. hvor det står om et hull som fører til avgrunnen.

 

På engelsk heter Johannes Åpenbaring: The Revelation of St John Divine. Forkortet Revelations. + kap 9 = Revelations 9 = Revolution 9 (en beatlessang på The White Album)

 

Charles trodde det lå et Buskap i sangen Helter skelter.

 

Første vers.

 

When I get to the bottom

I go back to the top of the slide

Where I stop and turn

and I go for a ride

Till I get to the bottom and I see you again

 

Medlemmene i The Manson-Family mente at dette var et bilde på når de kom ut av det bunnløse hullet i ørkenen.

Lenke til kommentar

Jeg syns det er litt fett å gjøre slikt med vilje.

 

The Mars Volta har gjort noen ting.

 

For eksempel i en break i en sang hører man "Did mommy or daddy ever have to spank you?" baklengs. Og på slutten hører man barnesangen Itsy Bitsy Spider baklengs.

 

De har også en baklengs gitarsolo på slutten av en sang, og baklengs tromming i slutten av en annen. Høres fett ut.

Endret av dabbo-baze
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...