Gå til innhold

hemmelige meldinger fra bl.a LP'er


Spöka

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har gjort test på dette selv, husker ikke hvilke klipp jeg prøvde, men noen fra den siden jeg postet tidligere i tråden. Det er sant, last ned demo av audiocity og reverser sangen selv, tar ikke så lang tid

8793018[/snapback]

okey. lurer på om det er gjort til med vilje eller om det rett og slett bare er tilfeldigheter.

Lenke til kommentar
Har gjort test på dette selv, husker ikke hvilke klipp jeg prøvde, men noen fra den siden jeg postet tidligere i tråden. Det er sant, last ned demo av audiocity og reverser sangen selv, tar ikke så lang tid

8793018[/snapback]

okey. lurer på om det er gjort til med vilje eller om det rett og slett bare er tilfeldigheter.

8793047[/snapback]

 

Sier seg jo selv at det er med vilje. Har testet dette selv, samme måte som DiscoBoB gjorde.

Lenke til kommentar

Se denne først et par ganger mens du ser på fyren. Så lukk øynene og hør om du hører samme lyden.

De alle fleste vil oppleve McGurk effekten, at du hører /da når du ser, men /ba når du ikke ser.

Litt på samme måte som at du hører teksten når du vet hva den skal bety. Hjernens oppfattelse av lydene påvirkes av andre sanser.

8774451[/snapback]

Det er kult å ha de åpene litt og likkede litt imens filmen går så blir det

"ba ba, da da"eller "ba da ba da" :)

 

Også i War Pigs av Black Sabbath, kan man spille en del baklengs og høre akkurat det samme :D

8749423[/snapback]

 

Jarle er glad i den.

8749912[/snapback]

Er det sant at det funker? jeg bare hadde akkurat sett på jarle så jeg kom på den.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Se denne først et par ganger mens du ser på fyren. Så lukk øynene og hør om du hører samme lyden.

De alle fleste vil oppleve McGurk effekten, at du hører /da når du ser, men /ba når du ikke ser.

Litt på samme måte som at du hører teksten når du vet hva den skal bety. Hjernens oppfattelse av lydene påvirkes av andre sanser.

8774451[/snapback]

Det er kult å ha de åpene litt og likkede litt imens filmen går så blir det

"ba ba, da da"eller "ba da ba da" :)

 

Også i War Pigs av Black Sabbath, kan man spille en del baklengs og høre akkurat det samme :D

8749423[/snapback]

 

Jarle er glad i den.

8749912[/snapback]

Er det sant at det funker? jeg bare hadde akkurat sett på jarle så jeg kom på den.

8829933[/snapback]

 

Ja, det funker, ikke teksten men intro musikken

Lenke til kommentar
Også i War Pigs av Black Sabbath, kan man spille en del baklengs og høre akkurat det samme :D

8749423[/snapback]

 

Jarle er glad i den.

8749912[/snapback]

Så det er faktisk sant at den er helt lik forlengs OG baklengs?

 

"En gammal Sabbath-låt"

 

Faen, leste ikke hele tråden.

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar

Freeky:p

sykt at man kan finne "gjemte beskjeder" i alt fra barnesanger til heavy metal lyrics:)

men, litt synd at det er stort sett de med: satanistisk innhold får oppmerksomhet.

men det er klart at de er mer spennende og sjokkerende.

 

Men samtidig er dette utrolig kult å sitti å lytte etter! :dribble:

Lenke til kommentar

Freeky:p

sykt at man kan finne "gjemte beskjeder" i alt fra barnesanger til heavy metal lyrics:)

men, litt synd at det er stort sett de med: satanistisk innhold får oppmerksomhet.

men det er klart at de er mer spennende og sjokkerende.

 

Men samtidig er dette utrolig kult å sitti å lytte etter! :dribble:

8845739[/snapback]

 

Du har greid å høre dem? hvordan gikk det da og hvilke sanger har du hørt?

Lenke til kommentar

Jeg tror nok mye av dette bare er folk som hører det de vil høre :p

Hvis man leter etter sånne ting kan nok fantasien også spille det ett lite puss.

Er jo mulig at det kan høre sånn ut. Har jo hørt det selv med Paul is dead osv...

Må innrømme at det høres ut som om de sier det, men det betyr ikke at det har vært gjort med vilje.

 

Man vet jo aldri da

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...