Gå til innhold

Først med 802.11n 2.0-støtte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaja, ser visst ut til at jeg må oppgradere routeren min når jeg kommer hjem da. Sikkert ikke noe stort poeng å installere den for min del egentlig, men pyttsann, kan jo ikke ha avleggs firmware. :p

 

Edit: Tror jeg leste litt feil i artikkelen, og har derfor slettet en del av dette innlegget. Beklager rotet. :whistle:

Endret av Juke
Lenke til kommentar

vel, de sier selv at de kommer til å støtte den endelige standarden (vha. firmefire-oppdateringer). Men da ingen vet 100% sikkert hvordan standarden blir, er det selvfølgelig usikkert om dette produktet faktisk vil virke opp mot standarden.

 

Synd at standarden ikke blir klar før sent 08/09. Synes dette tar litt mye tid...

Lenke til kommentar

Denne routeren (og andre "D-Link Wireless N"-produkter) skal støtte den ferdige standarden når den kommer på plass slik jeg har forstått det, gjennom softwareoppdateringer, dette som følge av at det ikke vil komme noen hardwareendringer utover det 2.0-spesifikasjonen forutsetter. D-Link har selv informert litt om dette i en pressemelding:

 

Version 2.0 of the 802.11n specification has been approved by the IEEE Working Group, moving this increasingly important new wireless technology a step closer to its standardisation which is anticipated in early 2008.

 

The draft 2.0 approval guarantees that no further hardware changes will be required for the approval of the final standard. This means all D-Link’s products sold to date can be upgraded to the final standard via software upgrades.

http://www.d-link.no/?go=gNTyP9CnptFMIC4AS...tK49zUIlshJFQ==

Lenke til kommentar

Godt å høre at de faktisk er enige på hva hardwaren skal inneholde. Da er man iallefall ganske sikker på at produktet man kjøper kan oppgraderes med ny firmware når 11n standaren endelig er ferdig.

 

Får vel vente til lit over sommeren før jeg begynner å lete etter noe likt til meg selv. 11g begynner å bli lit tregt nå... :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

post-13064-1184281569_thumb.jpg

Jeg skjønner ikke helt, det står jeg kan laste ned ny FW, men FW ligger ikke på ftp eller på download-siden. Der finner jeg bare den FWen som kom i routeren, altså .09, ikke .10 :S

 

Har sjekket svenske siden også, ingen lykke der heller..

 

Ellers må jeg si routeren var VELDIG enkel å sette opp, den satt seg selv opp, mer eller mindre.

 

1) sett cd i pc

2) koble D-Link inn i routeren

3) koble pc i D-Link

4) Trykke neste

 

Allerede på steg 4, fungerte internetten min...

På slutten av wizarden, satte jeg kryptering og key.

 

Alt fungerte utmerket, som det i teorien alltid skal gjøre..

Ps. jeg er i samme rom som routeren, så jeg kjøpte den ikke for range delen, men mer for hastighet, samt jeg ville være sikker på at den fungerte bra.

 

Kan være skummelt å kjøpe for billig, tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...