Gå til innhold

Dave Mustaine har blitt kristen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
(Har vært kristen, så jeg mener det ikke på den måten, men: ) *ler meg ihjel!* Noe så rart og morsomt på samme tid..

8730421[/snapback]

 

Ja, det er vel ofte eneste utvei for enkelte folk som ikke klarer styre livel sitt. En eller annen overlevelsesmekanisme som slår ut i hodet på en...

Lenke til kommentar

For dei som er såkalla newborns, slik som Mustaine, så handlar det jo om å finne Gud og det gjer dei vel gjerne pga spesielle hendingar? Mustaine har vore alkoholikar og freista å ta sitt eige liv to gonger - han treng ein motivasjon for å fortsetje på same måte som ein ser mange narkomane kjem seg ut av uføret fordi dei finn Gud og har det som motivasjon for å slutte.

Lenke til kommentar

Born-again christianity er noe av det værste som finnes. Slikt ødelegger(i 8 av 10 tilfeller) personen. Han/hun gjør plutselig idiotisk og irasjonelle ting. Korn-gitaristen er jo et annet eksempel på en der det går skikkelig skeis.

 

De kristne i metallen som ikke er fulstendig hjerneblåst er som regel de som er "kristne fra før", fks. Extol er greie. Stiller opp som support for Opeth, uavhengi av at bande thar anti-kristne tekster.

Lenke til kommentar

Å kom igjen. Slutt med den sarkastiske medlidenheten. Det er vel et valg han har gjort, og det får han ha i fred. Hvis man på grunn av det ikke liker han som musiker lenger så er det ikke verre enn å holde avstand. Det virker som om noen tror kristendom kan smitte.

Lenke til kommentar

Vel farlig og farlig. Jeg anser folk som kan drepe kun vha. overbevisning fra religion farlige. Ja, jeg vet at dette er sjelden i dagens kristendom, men vi husker vel alle korstogene og den blodige innføringen av kristendommen i Norge? Dette var uansett litt off-topic.

 

Pussig det der egentlig, at "alle" musikere som har vært avhengige av en eller annen substans laget utrolig mye bedre musikk mens de drev med slikt.

Lenke til kommentar
Narkotika er farilig. Det kan lede til Kristendom.  :thumbdown:

8732129[/snapback]

 

Hva er farlig med Kristendommen? Så jævlig trangsynt du er! Vi burde kvitte oss med alle forumbrukere som tenker som deg eller skriver støtende ting for å være morsom/kul

8732523[/snapback]

Han sier bare meningen sin, dog på en litt frekk måte. Men ser ikke det store problemet egentlig... hvis folk har noe i mot religion så har de ikke lov til å si det?

 

Med tanke på at kristne drar frem bibelvers så somer at ikke kristne er dorer(dumme), så synes jeg folk burde være ganske fri til å angripe til kristendom og kristne. :p

Lenke til kommentar
Ja, jeg vet at dette er sjelden i dagens kristendom, men vi husker vel alle korstogene og den blodige innføringen av kristendommen i Norge? Dette var uansett litt off-topic.

8732585[/snapback]

 

Og det er bevist at dette var pga. religiøs overbevisning og ikke av andre motiver? En ting er å bruke religion for politiske motiver, men en annen ting er når religionen i seg selv oppfordrer til mord. Syntes den kristensjikaneringen blandt mange både er harry og patetisk.

Hvis man ser på de grunnleggende verdiene i kristendommen, hadde vel strengt tatt verden vært et bedre sted om det hadde blitt fulgt slavisk. Men hvem vil vel være lykkelige og glade i dagens samfunn...det er jo sååå yesterday.

 

Og for å svare på det jeg siterer her; Nei vi husker ikke korstogene. Vi husker korstogene på lik linje med de afro-amerikanske som "husker" tiden da forfedrene var slaver. Og vi er vel enige om at det ikke fører med seg mye godt.

Endret av Tackli
Lenke til kommentar

Det er bra for at han har kommet ut av det narkotika helvete han var i, men skulle personlig ønske at motivasjonen hans kom fra et annet sted. Det å bygge sin motivasjon på religiøs tro, blir litt feil spør du meg.

 

Offf-topic!

_____________________________________________________________________

Og det er bevist at dette var pga. religiøs overbevisning og ikke av andre motiver? En ting er å bruke religion for politiske motiver, men en annen ting er når religionen i seg selv oppfordrer til mord. Syntes den kristensjikaneringen blandt mange både er harry og patetisk.

8732696[/snapback]

Det er ingen forskjell på om det er på grunn av religiøs overbevisning eller av andre motiver voldshandlinger blir utført. Poenget er at det er kristendommen som står bak.

Hvis man ser på de grunnleggende verdiene i kristendommen, hadde vel strengt tatt verden vært et bedre sted om det hadde blitt fulgt slavisk. Men hvem vil vel være lykkelige og glade i dagens samfunn...det er jo sååå yesterday.

8732696[/snapback]

Håper virkelig ikke du kan mene dette. Jeg har personlig lest mesteparten av bibelen, og hele koranen, og de fleste grunnleggende verdiene går igjen i begge bøker. Vi ser jo hvor fint samfunn en får når disse verdiene blir fulgt slavisk, som da de ble skrevet...

 

Og for å svare på det jeg siterer her; Nei vi husker ikke korstogene. Vi husker korstogene på lik linje med de afro-amerikanske som "husker" tiden da forfedrene var slaver. Og vi er vel enige om at det ikke fører med seg mye godt

8732696[/snapback]

Det å "huske" de forferdelige handlingene som er blitt utført gjennom tidene, mener jeg er svært viktig. Det er viktig for at vi ikke skal begå de samme feilene igjen.

Endret av manamind
Lenke til kommentar
Det er ingen forskjell på om det er på grunn av religiøs overbevisning eller av andre motiver voldshandlinger blir utført. Poenget er at det er kristendommen som står bak.

8733481[/snapback]

 

Og jeg håper virkelig ikke du mener det. Poenget er at det er maktsyke mennesker som utnytter religion for personlige mål. Det gir på ingen måte et inntrykk av hva kristendommen representerer.

 

Og ved grunnleggende verdier i allmenn sammenheng mener jeg at om man ser på de ti bud, er det da ikke urimelig å tenke at ting hadde vært et par hakk bedre i verden om disse ble fulgt? At de ikke blir det er jo veldig tydelig og forståelig (vi er tross alt menneskelige), og misforstå meg rett, for jeg anser meg selv som i overkant kynisk selv, men jeg syntes det er urimelig å kritisere kristendommen som religion for korstogene.

Lenke til kommentar

Denne tråden har lite å gjøre i musikkforumet fordi

 

1) Den har ingen eller liten relevans til musikk

2) Den handler mer om religion

 

I tillegg mangler startinnlegget følgende punkter for å være verdig et liv:

 

3) Kildereferanser

4) Problemstilling/diskusjonsgrunnlag

 

På grunn av dette flytter jeg tråden til Religion, filosofi og livssyn og maner trådstarter til å gjøre noe med punkt 3 og 4 ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...