Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ford Orion Problemer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har en Ford orion 1.8L Diesel, det er vel en 91-93 mod, problemet mitt er at den stopper når jeg er ute og kjører, den er veldig tung startet og noen ganger starter den ikke uten hjelp av tauing, den stopper ikke når den står på tomgang, men når jeg skal ut og kjøre kommer jeg ikke lengre en noen få meter. Det virker som om den blir bensin tom når jeg prøver og gi på litt, deretter stopper den helt og må taues igang igjen.

Jeg har skiftet Diesel filter, luft filter, gløde stifter, jeg har luftet dysene, men ingen ting ser ut til og hjelpe.. Diesel filtret ble skiftet på en bensin stasjon da ei veninde av meg var ute og kjørte da bilen ble "rar" for første gang, det skjedde en times tid etter at hun hadde fylt diesel på tanken.

Kan det være rusk i tanken? jeg synes også det er litt fuktighet rundt diesel filtret også, jeg er ganske "fresh" når det kommer til bil, men kan bilen reagere slikt hvis den drar i seg litt luft i fra diesel filtret?

Hvis det ikke er diesel filtret, kan det være rusk i tanken? Hvis det er det hvordan blir jeg kvitt dette? jeg har sett under bilen etter en tappe kran, men finner ingen.

Eller er det noen andre som har forslag her inne?

Hilsen meg :thumbup:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

da jeg skal kjøre og har kjørt noen meter så virker det som om den kveles, som om den er diesel tom, virker som om den ikke får nok diesel..

Jeg hadde det samme problemet ifjord, da skiftet jeg og gjorde det samme som jeg har skrevet ovenfor, men denne gangen så hjelper det ikke.

Diesel pompa skal ikke være så veldig gammel, så jeg tviler på at det kan være den altså.

EDIT: når den står på tomgang så går turtallet opp og ned hele tiden..

Endret av Rullings
Skrevet

Du kan jo måle suget i matepumpa, varierer symptomene med hvor mye diesel det er i tanken?

Er det klare dieselslanger så du kan se om det er luft i systemet?

Kan det være lekkasje/rust slik at tanken er full av vann/dritt?

Skrevet

Kan det være "venninnen" din som fylte bensin på tanken?

Du roter selv med bensin/diesel i denne tråden, hva gav du beskjed til henne om å fylle på tanken?

Skrevet

Jeg har en Diesel og bensin bil, jeg mixa litt der, men det er Diesel det er snakk om, ikke bensin.. Jeg ba hu om og fylle på diesl og det er diesel i tanken for der jeg bor er det kun 3 diesel pumper og en bensin pumpe, bensin pumpen har vært inaktiv i flere uker nå ;) Beklager den feilen.

Jeg vet desverre ikke om det er rusk i tanken siden jeg ikke finner en tappe kran, har heller ingen ting jeg kan suge det opp med.

har sett på ledninger etter hull o.l men finner ingen steder hvor det kan suge inn luft, kun at diesel filteret er litt fuktig utenpå, men hvor mye luft skal til at bilen skal oppføre seg sånn?

Skrevet
har sett på ledninger etter hull o.l men finner ingen steder hvor det kan suge inn luft, kun at diesel filteret er litt fuktig utenpå, men hvor mye luft skal til at bilen skal oppføre seg sånn?

8725911[/snapback]

Det skal lite til før du får slike symptomer, du kan jo ta diesel på en 5-literskanne og la bilen suge den derfra og går den normalt da så har du ett tankproblem.

Du har prøvd og bytte filter igjen?

Har den noen vannutskiller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...