Gå til innhold

TES: Hva er oblivion?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har ikke helt forstått hva oblivion er, men bildene jeg har sett ser veldig bra ut! Ettersom jeg har forstått er det på en måte wow uten online, er det riktig? at man velger rase og gjør quest osv. osv... Hva er resten av forskjellene? kanskje litt dumt spørsmål.Har lest noen tester og sånn, men får jo ikke vite hvordan spiller er osv. bare grafikk,om handlingen er bra og sånn...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan velge mellom mage, knight, battlemage (magi og knight), assasin, thief, merchant, ond, snill, nådeløs, treasurehunter, og mye mye mye mye mer...

 

Oblivion er ditt andre liv, det går nesten ann å gjøre alt, og hvis det ikke går kan du modde det. (pc)

 

Du taper ikke en krone om du så må kjøpe det for 5-dobbel pris. Husk "Knights of the nine" tilleggs pakken og "OOO V1.2" og når du er kommet gjennom "Main quest", så kjøper du "Shivering Isles" :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale deg å lese omtaler av det på nett, do the google. Oblivion er for omfattende til å beskrive her. Kanskje i korte trekk går, men det vil framdeles bli ganske mye om en skal forklare det helt fra grunnen av.

 

Det har ingen hensikt whatsoever å engang nevne WoW her - man kan ikke sammenligne dem på noe som helst grunnlag. Det blir nesten like ille som om jeg skulle sammenlignet Halo og Age of Empires, eller Monkey Island og Need for Speed.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
eller Monkey Island og Need for Speed.

8700573[/snapback]

:!:

 

Som de fleste her sier så har TES:Oblivion ingenting med WOW å gjøre.. annet at det er et "rollespill".

 

Ut fra utspillet ditt går jeg ut fra at WOW er det første rollespillet du har spilt? Shoot me if im wrong.. :hmm:

Lenke til kommentar
eller Monkey Island og Need for Speed.

8700573[/snapback]

:!:

 

Som de fleste her sier så har TES:Oblivion ingenting med WOW å gjøre.. annet at det er et "rollespill".

 

Ut fra utspillet ditt går jeg ut fra at WOW er det første rollespillet du har spilt? Shoot me if im wrong.. :hmm:

8701536[/snapback]

 

 

Der har du helt riktig! :p Men kan noen fortelle hva som er forskjellen da, ikke bare si at det er helt forskjellig? er det online?

Lenke til kommentar

Jeg vil absolutt anbefale et innkjøp av Oblivion. Hadde tidligere bare spillt feks. Final Fantasy, Fire Emblem og Zelda serien innenfor "RPG genren".

 

Jeg ble overveldet over hvor omfattende og detaljrikt dette spillet var. Det eneste du er tvunget til å spille deg igjennom er introen. Etter dette kan du gjøre hva du vil, følge hovedquesten eller begynne på et enormt antall sidequests. Ofte har du bare lyst til å springe rundt og nyte de vakre omgivelsene til du eventuelt finner en hule, støter borti noen som tilbyr deg et quest, eller finner personer/hus som er så rikt utsmykket at du driter i at hele vakteliten kommer etter deg hvis du raner personen/stedet.

 

Det eneste jeg kan klage på er at kampsystemet er litt for klomsette til tider. Bortskjemt med de mange kroppslige manøvrene fra feks. Zelda serien en kan lure fienden med for å få et bedre angrepspunkt eller rett og slett for stikke unna noen du egentlig skulle ønske du aldri dultet borti.

 

Løp og kjøp, du får det sikkert for et par hundrelapper nå. Skal mye til for at du blir skuffet. Så fort du blir kjent med "systemet" (tar deg max et par timer) så er det bare fryd og gammen. Skikkelig kosespill dette her:)

Lenke til kommentar
Zelda er ikke RPG, men adventure.

Oblivion er et veldig bra RPG-spill, verd pengene(om du ikke punger ut et  par tusen for det da...)

8711305[/snapback]

 

Ikke start den evige debatten igjen :roll: , dette har vært diskutert i flere år nå. Enkelte spillsider kategoriserer det meste av Zelda-serien innenfor action-adventure, enkelte innenfor RPG, enkelte innenfor adventure med RPG elementer osv. :!:

 

Personlig ser jeg Zelda som et Action Adventure RPG spill... :whistle:

Lenke til kommentar

Anbefaler alle å prøve Oblivion. Må være et av de beste spillet jeg noen gang har spilt. Har aldri følt mer engasjert til å spille et spill, føles noen ganger ut som man er med i en film :cool:

Endret av Andreas045
Lenke til kommentar
Anbefaler alle å prøve Oblivion. Må være et av de beste spillet jeg noen gang har spilt. Har aldri følt mer engasjert til å spille et spill, føles noen ganger ut som man er med i en film :cool:

8714197[/snapback]

 

sant ass, noen ganger tendenserer spillet over til anime film (no lie).. Oblivion er desidert det feteste spillet jeg har spilt. Levelsystemet kan være litt irriterende, men foruten det, er dette et spill som vil få både dama og vennene dine til å kjefte på deg... trust me, I know ! :p

Lenke til kommentar
Levelsystemet kan være litt irriterende, men foruten det, er dette et spill som vil få både dama og vennene dine til å kjefte på deg... trust me, I know ! :p

 

 

Hmm, dama sitter av og til og ser på at jeg spiller, hun klager ikke så lenge jeg setter av litt tid til henne også. Hun vurderte og installere det selv, men hu likte ikke skumle huler og drepinga :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...